Blog

>> EseményOllah // Alfa 156 V6 // 2017-09-29

Ritkán járok vele, alig forog bele a km.
Meghirdettem, mert nem tudom úgy és annyit használni, ahogy és amennyit szeretném.
Ha elviszik, jó, ha megmarad, jó.
Kb. két hét múlva téli álomra szenderül; ha addig nem veszik meg, akkor majd áprilisban újra előveszem.

Ma épp mentem vele 80 km-t; élvezet minden perc. Rohadt jó kocsi, baromira szeretem.

 
>> SzervizHardy // Alfa 159 Fekete Párduc 2.0 Novitec // 2017-09-29

Kezdődött úgy hogy kicseréltettem az olajszint jeladót, mert rosszalkodott. Ekkor vette észre Csöri, hogy folyik a víz. Kicsit örültem neki hogy végre tudom miért kell mindig tölteni bele egy keveset. Aztán nem voltam ennyire boldog, mert kiderült, hogy a szívósornál a vízbevezetésnél a gyári összeillesztés ment tönkre. Így szívósor csere kompletten. Ami jó hogy a MAP szenzortól kezdve minden rajta van az új alkatrészen is. Leszedni nem volt egyszerű, mert az EGR vízrendszerétől nem jött le, így azt is le kellett venni. Azt hittem, hogy tele lesz kokszal, de meglepetésemre viszonylag tiszta volt. Köszönhetően az előző tulajdonosnak Piritu-nak Egyedűl az EGR csöve ami a fójtószelep, vagy pillangószelep mögé van bevezetve volt koszos. De beszéljenek a képek magukért.
A szervíz mint mindig gyors, és tökéletes volt, de ezt szerintem itt már nem kell külön ecsetelni.

 
>> SzervizBigBratyó // Alfa 159 SW 1,9 JTD // 2017-09-27

Egy pár napja erőteljes zúgás és surlódó hang volt hallható, többnyire 80 km/h órától 110 km/h-ig az első tengely irányából. Első körben egy gyors agyvérzés (automata váltó rossz lehet?..), majd egy megkönnyebülés hogy valószínűleg a féltengely vezető csapágy hibája. Ezen kívül a menetirány szerinti jobb oldalon a kerékagy csapágy is hangot adott.
Mindkettő cserélve, hang megszűnt :)

Következő lépés hogy ellenőrozni kell a futóművet, mert nagyobb kátyúk esetében koppanás + ütés hang van. Szerelő átnézte, de nem talált hibát, egy-két hét múlva újra ellenőrizni kell.

 

Kicsit jobban átnézve az autót derült fény rá, hogy a hátsó fékek eléggé a végüket járják. A tárcsák 1mm-el voltak a határérték fölött, egyik betét kopásjelzője éppen, hogy nem volt még elvágva. Így rendeltem rá tárcsa/ betét kombót. Fő szempont volt, hogy a tárcsákon legyen korrózió elleni védőréteg. Így esett a választás Textar termékekre.
Emellett még megjárattam, bezsíroztam a xenon fényszórók magasságállító karocskáit. Apróság, de ha berohad és eltörik a jeladó, akkor elég költséges tud lenni.

 

Köztudott, hogy a 2013-as facelift előtti Giuliettak csomagtartója beázik a hátsó ablaktörlő tengelyének a gumitömítésénél. Láttam fotókat, hogy a rá oxidálódott ablaktörlőkart többen is szét kellett faragják. Elsőre azt hittem nekem is ezt kell tennem. De aztán tartottam egy kis szünetet és második nekifutásra sikerült szakszerűen leszednem.
Fotón a jobb oldali, vaskosabb az új tömítés. Ami 5€-ba került.

A cikkszáma 50530945

 

5 nappal a foglalózás után mehettünk átvenni a Rosso szépséget. Alaposabb külső mosást nem kapott, ahogy megígérte a kereskedő. Viszont szólt a kollégának, hogy hozzák a téli kerekeket, aminek nagyon megörültünk. Aztán kiderült, hogy nincsenek is hozzá. :( Végül meg egy jobb hírrel folytatta, nem csak olajcserét csináltak, hanem a gyertyákat és a vezérlést is lecserélték, aminek 81000km és 5év után nagyon örültünk. Nem szerettem volna ilyen nagyobb műveletet végezni rajta, amíg garanciális. Merthogy 1 évig az.

 

Szombatra lett megbeszélve a megtekintés. Már péntek este arra kanyarodtunk, hogy láthassuk még mielőtt túlságosan felkészítenék amire megyünk. Kívülről mindent rendben találtunk, leszámítva a matt feketére tüsszentett QV felniket. Amik már a fotókon sem igazán tetszettek.
Szombat reggel még nyitás előtt odaértünk, rétegvastagság mérővel körbemértem, minden a legnagyobb rendben. Gumik majdnem újak, első fékekben pár száz km lehetett, motorolaj is 2-3000km-es.
Így hát megegyeztünk, kicsit engedtek az árból is és még le is szervízelik, állt az alkuban.
Aztán induláskor villant be nekem, hogy van még a kereskedésben egy Giulia, ki kéne próbálni. :) Hát persze! Mondá a kereskedő.
180 lovas dízel volt, pár ezer km-el. Nem egy aszfaltszaggató, de kb. mindenre elég. Nagyon szépen kanyarodik. Ha kell csendes, de száguldozva van azért egy kis motorhang, hogy érezze az ember, nem egy S osztályban ül. Aztán kaptam is egy elég jó ajánlatot, hogy beszámítanák a 156-ot, de jelenleg még nem igazán élhető. :) Viszont így már tudom mi lehetne a méltó utód, mondjuk benzinesben.

 

Ment a tanakodás, keresgélés már hónapok óta. Szóba került minden autó, amiről egy csaj álmodhat. Egy fiat 500C-hez kerültünk a legközelebb, de a német fogtechnikus tulajjal nem sikerült megfelelő időpontot egyeztetnünk. Lehet nyár elején még nem szánta el teljesen magát az eladásra. :) Aztán augusztusban vittem a Selespeedet Tuningmanhoz vizsgáztatni és ő győzködött, hogy a Giulietta mennyire jó. Ezután rövid idő alatt meg is lett a kiszemelt.

 
>> SzervizSzabister // Alfa 159 Sw 1.9 16v 150Le // 2017-07-18

Sajnos egy kigyorsításkor elment a turbo nyomásom vele az erő is. Szétszerelés után látszott hogy eltört a csigatengely. Sajnos nem tudták már megmenteni ezért vettem egy bontottat persze előtte felújítattam és úgy került bele. Ha már szét volt szedve a kocsi feltártam a klíma hibáját is. Ki volt lyukadva egy gumicsövem a kompresszornál + elég szar állapotban volt már a hűtő, de még nem eresztett kicseréltem azt is.
Bontott turbo: 60000 Ft
Felújítás: 85000 Ft
Turbo olajcső: 16000 Ft
Klímahűtő: 30950 Ft
Klímacső: 4500 Ft

 
>> SzervizSzabister // Alfa 159 Sw 1.9 16v 150Le // 2017-06-15

Szervo szivattyú felújítása + új tartály az ismert hiba miatt :)
Felújítás: 32 000 Ft
Új szervo tartály: 12500 Ft
Új alsó szervo cső csináltatása: 10 000 Ft
Szervo olaj: 6250 Ft