Blog

>> SzervizMartin // Alfa 147 1.6 Twin Spark Distinctive // 2017-05-15

Műszaki vizsgára felkészítés : Első-felső lengőkar csere. Kézifék bowden csere.
+2 év műszaki.

 
>> SzervizPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2017-10-10

A régi Exide akksi 9,5 év után feladta a harcot. Egy Optima Red Top 50 Ah vette át a helyét 815 A indítóárammal.

Km: 177.480

... és a 666. napon eléré a 90.000 km-t a számláló...

- tankolások száma: 109
- km óra állás: 90.169 km
- össz. menetidő: 1.226,55 óra (51,11 nap!)
- átlagsebesség: 73 km/ó
- tankolt üzemanyag: 5.363,04 liter, ebből 57,73 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 5,89 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 21,13 Ft/km
- átlagos napi futás: 135,34 km/nap
- mozgásban töltött idő: 7,67 %

 
>> SzervizHaddel // Alfa 159 sw // 2017-09-24

A sztori előzménye,hogy 5 hete, szabadságomról jövet Salzburg előtt 80 km-el kifogyott alólam az áram. Ömtc segítségével haza értem ,de világos volt ,hogy baj van ,vagy a még gyári 7.5 éves akksi a kukás ,vagy a generátor is rossz. Akksim volt itthon új,még tavaly ,mikor az injektor csatlakozók vacakoltak ,vettem az Auchanban egy saját márkás ,de Jászakku által gyártott energiaforrást. Berlingómban is Jászakku van ,már 5 éve.
Generátort végül Erhard papától rendeltem ,plusz hosszbordás szíjat ,és szíjfeszítőt is.Ki is postázta ,hamar ide ért.
Múlt hétvégén akartam a cserét megejteni ,de nem volt Torx E kulcsom,mégpedig olyanok tartják a generátort a helyén. Rendeltem Amazonról gyorsban fasza Proxxon Indrustrial szettet.
Ma jött el a nap ,hogy neki essek a verdának . A szerelés menete egyszerü,nem kell akna sem ,kereket sem kell levenni. Felülről kivitelezhető. A gázolaj szűrő tartókonzolját le kell szerelni ,különben nem fér ki a generátor a motortérből. 3 csavar tartja ,nem nagy ügy. A feszítőt sajnos nem bírtam kiszedni ,majd olajcserekor megpróbálom mégegyszer. De nem régi ,úgyhogy nem gáz. A szíjra viszont ráfért a csere.Felkerült az új áramfejlesztő,csavarok lehúzva a megadott nyomatékra( köszi Droberto a nyomatéktáblázatért!😃)
Összeszereléskor pont jött egy szomszédom ,segítségével lelégtelenítettem a gázolaj rendszert. Aztán mentem egy próba kört. 5 hete nem vezettem az autót ,el is szoktam tőle ,kurva jól megy😃😃
Km állás: 255478

 
>> EseményManky956 // Alfa 156 2.4 JTD M-JET 20V // 2017-09-24

Nagyon vártam , meg akartam mutatni füst nélkül is megy a dízel.
Az autómnak semmi baja nem volt , de már reggel voltak jelek hogy lesz baj .
Első odaérek lelapul a jobb hátsó kerék , szelepet megmozgattam felfújtam jó lett.
Második eddig 3 év alatt 1x csinálta hogy nem húzott be a bendix ,de most megint.
Harmadik, vizes pálya első rajt nagyon leforog , 2es recseg beveszi kuplung megcsúszik nem kicsit, pár lightos kör , jó lett.
Negyedik már a csillag törés , nagyon rendes volt mindenki jöttek segítettek letolnia gépet , nagyon szépen köszönöm!!
Erre már amúgy készültem , ezért volt itthon tartalék erősített féltengelyem.
Kárai Krisztiánnak külön köszönet ,hogy tréleren elvittük a szerelőmhöz a kocsit.

Na majd a következőn!

km óra:264.120

 
>> SzervizLackó156TS // Alfa 156 1.9 jtd 16v // 2017-09-10

Hátsó hossz-lengőkarok, keresztrudak cseréje, első lámpák cseréje 273600Km.

 
>> Tuning és extraV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 2.0 TD // 2017-11-25

Az ötletet hogy a helyzetjelzőből nappali menet fényet csináljak, az asszony JTD-je adta, ugyanis úgy vettük és nagyon tetszett. Rendeltem ledes izzókat. Először nem ment be a lámpában a helyére, de egy kis köszörülés után mar jó lett. Az izzónak fém háza van. Így nem volt gond + beltéri led☺

 
>> SzervizV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 1.9 JTD // 2017-09-23

Ahogy a jobb oldalon úgy a bal oldali első fekcső gumi cserés lett. Szigetelővel betekerve azért az már jelent valamit. Ide kapta az új fékcsövet. Most itt nem újítgatunk, majd idővel. A hátsó fékcsövekre is vetettem egy pillantást, de azok rendben vannak.

 
>> SzervizV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 1.9 JTD // 2017-09-23

A lengés csillapító összerakva. A kormány összekötő porvédő le cserélve. Össze szerelés közben történt egy baki, ugyanis leugrott a villás kulcs mikor hajlítottam egy lemezen (mivel az volt kéznél) és bele akadtam a fékcsőbe 😐 az megrepedt és jött az olaj. Örültem hogy még valamit lehet cserélni. Minden más rendben volt, kapott egy használt gumi fékcsövet ami hibátlan állapotban van. A lengés csillapító pór védője is bontott, de hibátlan. A kerék agy, a stabilizátor szilentek, a kormány összekötő külső, belső része + pór védője új. Ahova kellett kaptak új bilincseket a pórvédők. A hiányzó motor felőli kis műanyag is visszakerülhetett (bontott darab). Mindenhol kapott festést + a féknyereg is. Vissza került a nyári gumi, a kerék összetartás is beállítva. A 16 csavar és azok menete fel lett frissítve menetvágóval. Kapott kerékőrt is. A hátsó lámpába kellett egy új helyzetjelző égő, mert az egyik amit múltkor kapott az igen gyengén égett.