Blog

>> EseményZselé // Alfa Spider / GTV 2.0 TS 150LE // 2017-10-04

Pánikba esve kerestük a lehetőséget, hova lehetne menni a - talán utolsó - napos, őszi hétvégén. Végül egy Pilisszentlászló-Lepence-Visegrád-Leányfalu túrára esett a választás, hazafelé egy megállóval a jól ismert Horváth Cukrászdánál, ahol még mindig csak szabálytalanul lehet parkolni :) Hazafelé sajnos már jól esett a fűtés is...

 
>> Tuning és extraBuksi // Alfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2017-10-02

Egyre többek blogjában olvasom, hogy kicserélik az autójukban a szivargyújtót USB-s töltőre! Kapva-kaptam én is az ötleten, mert sokszor jó lett volna, ha tudom tölteni a telefonom az autóban is. Szóval eBay-en rendeltem egyet én is! Vízálló és motorcsónakhoz hirdetik. Gyorsan meg is érkezett és már szereltem is be. Nem kellett mást csinálnom, mint kiszedni a szivargyújtót és a helyére betenni a töltőt. Semmi fúrás-faragás, még a szivargyújtó csatija is passzolt! Mivel a csatin 3 érintkező van a töltőn meg csak 2, így csak akkor tölt, ha a helyzetjelző felkapcsolt állapotban van. De igazából ez nem is probléma! Természetesen zöld megvilágításút választottam, hogy passzoljon az összképhez! :-)

 
>> EseményRicsi 147 // Alfa 159 2.4 TI 209 LE // 2017-10-03

Ma megvettem az autót 74751 km-el. Nehezen hiszem el én is, de minden jel arra utal hogy valós a km. Hazafele beugrottam Csöri mesterhez, kiváncsi voltam az ő véleményére, szerinte is valós lehet a km, hátul még gyári a fékbetét és még sok apróság... Remélem minden rendben lesz vele....

 
>> Szervizdr_rock // Alfa 166 2,4 JTD // 2017-10-03

Egyik pillanatról a másikra az önindító úgy döntött, hogy nem hajlandó dolgozni, csupán alacsiny feszültséggel, így hát nem volt sok más választás, mint kiszerelni, és elvinni felújíttatni. Ez remekül sikerült, úgyhogy újra indítható a kicsike :D

 
>> Szervizdr_rock // Alfa 166 2,4 JTD // 2017-09-20

Mielőtt beköszönt a tél, muszáj volt új akksit venni, mert a régi ki tudja milyen idős, és a tavalyi tél tekintetében, már tuti nem bírja ki az ideit is. ha már lúd legyen kövér kapott 4 új téligumit is, mert a régiek elkoptak, nem kicsit.

 
>> SzervizTKrisz156 // Alfa 156 SW // 2017-10-04

Elérkezett az olajcsere ideje. Selenia olajat kap, olajszűrőt, üzemanyagszűrőt, levegőszűrőt és pollenszűrőt is cserélik.
Kilóméteróra állás: 183000km

 

KM: 235.200

Na ez is megvolt.

Bölcső-, vezérlés-, olaj-, szűrők-, alsó lengőkarok-, termosztát-, első fék- és hosszbordásszíj csere. Természetesen mindenből prémiumot kapott a kicsike (TRW, Motul, Vernet, Dayco, INA, FEBI, Textar). A bölcsőt Marektől vettem, azaz nem azt ami a képen van :D.

Hazaúton még mindig kopogott kicsit az elejében, leállás után észleltem, hogy a csomagtérajtó teleszkópok kivannak fáradva kicsit illetve a külső hőmérőm rosszalkodik. A belső fogantyúkat is meg kell még pucolgatnom. Majd ezeket a héten megejtem, illetve az EGR-t is levakolnám és kapna egy szolid chipet is.

Most, hogy jön a téli szezon kellene vennem nyárra valami alufelnit is. De nem tudok dönteni a 16" és a 17" között.

Még októberben bekerül a hifi is amit nagyon izgatottan várok.

Most kell keresni egy normálós lakatost, fényező az van és jöhet a körbejavítgatás. Akkor rá lesz majd nézve az antennára is mert csak Váctól van akármilyen adóm is. Viszont ha szétszedem akkor már ott is javíttatom a fényezést biztos körbe van rohadva egy kicsit.

>> SzervizWillR // Alfa 156 1.9 JTD // 2017-09-18

Ki kellett cserélni a nyomásszabályzó szelepet, mert feladta a harcot, valamint a műszaki is lejárt, vizsgázni kellett.

 
>> SzervizSporter // Alfa 156 Crosswagon Q4 // 2017-10-03

Végre megjöttek az első lengéscsillapítók (Magnetti Marelli), 2 hónapot vártam rá; közben már néha azt hittem kiesik alólam a kocsi, annyira gatya lett az összes gátlóm. Sajnos csak a hátsókat lehet felújítani, így előre meg kellett várnom a gyárit, ami persze nem sétagalopp, mert még a márkaszervizben sem lehet hozzá rendelni. Nagy keresgelés után 2 helyet találtam, ahonnan lehetett rendelni, az egyik volt az Alfisti. Régebben már rendeltem tőlük, mindig korrektek voltak, így most is rájuk esett a választás.
Ezen kívül ki kellett cserélnem az első szélvédőt, mert egy kavics szétrepesztette, lefalaztuk és kiírtuk az EGR-t (végre megszűnt a kormolás), cseréltünk első fékcsöveket és felső lengőkarokat.

Tavaly novemberben elhoztam. Örültem és rettegtem egyszerre. A fórum másról sem szól, mint szerelésről. Szétszedett műszerfalak, felújított porlasztók, tréleres hazautak, elkopott turbók. Nem túl biztató. De úgy kell nekem, prémium. Aztán jött a rángatás, kénytelen voltam ismerkedni a motortérrel én is. Forrasztgattam, injektor csatlakozót tisztogattam, egr-t pucoltam, lemezeltem.

Igen...és ha belegondolok, csak időmbe került. És egy fillérembe sem. Azóta nyoma sincs rántásnak, minden finoman, tökéletesen működik. Ahogy még soha egyik autómon sem.

Ha visszagondolok az elmúlt 12e km-re, ez az autó semmi extrát nem kért. A vételkor fennálló dolgait rendbe tettem (szélvédő, olajcserék) és ennyi. Műszakira fékbetétet cseréltünk. Fékbetétet, amit kaptam hozzá.

Hogy is volt ez 2007-ben? Akkor félelmek nélkül ültem be a 146 jtd-be. Nem volt rossz autó, mégis első évben 250e Ft maradt ott szervizre. Akkor fel se tűnt. Fékgenerál, vezérlés csere, termosztát, apróságok.
A 159-cel most járunk 210e Ft környékén, 10 évvel későbbi Ft értéken. Tényleg kell ettől félni? Majd az idő és a km-ek megmondják.

Most mit gondolok? Örülök, hogy ilyen autóm lett. Mást ad, mint az az előző autóm. Olyat, amit nem lehet elmesélni, fórumon átadni. A 146 az egyedi élménye mellett határtalan szabadságot adott. Alig fogyasztott, a sarki fűszeresig se érte meg gyalog menni.
A 159 más. A sarki fűszeresig gyalog megyek. Viszont nincsenek távolságok. Sosem gondoltam, hogy egy 16 órás repülőút után bevállalom, hogy autóval Budapestről Csengerbe "leugrok". Vagy hogy egyáltalán autóba ülök. Most meg azon kapom magam, hogy bevállalom, és mire ott vagyok, egész kipihenem magam. Hogy? Miért?

És amikor ránézek az órára, simán csak nem értem, hogy miért vagyok már itt?
Nem jöttem gyorsan, nem vadultam, csak úgy jöttem. Zenét hallgattam, eszegettem. És csak utólag ért le, hogy sötétben esőben máskor mintha Mátészalkáról nem lenne ilyen vidám, laza az út. Pár autó elenged, nem hajtok. Szerintem...
A xenon szépen bevilágítja a máskor matt fekete utat, a nehéz kaszniban nem érződik soknak a sebesség, nem tűnik csúszósnak a nedves út. Csend van, szól a zene, váltogat az automata, néha hallani, ahogy purrog az 5 henger.
És kiszállok kipihenten, azzal az érzéssel, hogy igazából tökmindegy, hogy hova el bírnék még menni ezzel a döggel.
Más szemszögből szabadság :-)