Blog

>> SzervizPutyesz // Alfa 166 2.4 JTD // 2017-10-06

Megtörtént az olajcsere(selenia) minden szűrővel!
A külső féltengelyek is cserélve lettek mindkét oldalon.
Km: 282200

 
>> Eseménytesznye // Alfa 159 SW // 2017-10-06

43 nap alatt sikerült névre írnom az autómat.

Még múlt héten feketéztem egy kicsit , rendszám nélkül elgurultam a lakatoshoz. Közel 60eFt-ért javította, üregvédőzte és fényezi majd a küszöböt. Átnézettem az autót, jobb első felső lengőkar, jobb hátsó stabilizátor, hátsó fékbetét és a spirálrugók cserések. Azon kívül rendben van.

Tegnap reggel nyolcra mentem a Mozaikba. Nepper nélkül meg sem próbáltam. A "baráti" szívességért cserébe 12re itthon voltam ezekkel a zsebemben : Műszaki : pipa, eredetvizsga : pipa, regadó befizetés : pipa

Ekkor jutott eszembe, hogy előre matrica rendszámot szeretnék. Hívtam a neppert, hogy mi a teendő. Hát hogy a soron ha mondtam volna, akkor beleírják az adatlapba a d típusút előre, de így újra kell szemléztetni. Plusz pénz, plusz idő. Beletörődtem, hogy majd valamikor később lesz csak nem elálló rendszámtáblám....

Online megkötöttem a biztosítást, kettőre megjött az igazolás.
Uccu az Ocsmányiroda, nem volt sor. Előző autóm üzembentartó váltás ügyintézés, hazaugrás külföldi rendszámért, magyar papírok az Alfára cakli-pakli 55 perc!

Alig vártam, hogy legalább hátul fent legyen a rendszám és kerüljek egy kört. Ekkor jött az újabb meglepetés. A svájci keret hátul is kisebb, mint az EU-s szabvány.
Naf@szom.... Elmentem a márkaszervízbe, hátha van valami gyári megoldásuk az első rendszámra. kb 20 perc fejvakargatás után meglett a megoldás. Kicsi rendszám hajtogatás, két önmetsző csavar és fehér lakkfilc. Felkerült előre, pont ahogy az új Giuliettákra is felteszik.... A szaki azt mondta, ha akarom még tehetek kétoldalú ragasztót a rendszám és a lökhárító közé.

Vicces volt a vizsgasoron. Kérdezték, hogy mennyi a km óra állása. Mondom százhatvanezer. De hogy pontosat mondjak. De mondom azt mondom.

Most pedig kerülök egy nagyobbat.

 
>> Tuning és extraSmith // Alfa 159 Ti SW 2.0 JTDm // 2017-05-07

Kell rá ellenállás, különben hibát jelez a járgány. Bőven elfér, nem nehéz elhelyezni. Én két csatlakozóból egy toldást építettem az izzó és az autó közé, így bármikor kivehető. De nem akarom kivenni, jól néz ki!

>> Tuning és extraLexlutor // Alfa 159 1.9 Jtdm Sportwagon // 2017-10-05

Jani féle 2.0 szintjelző került beépítésre. Volt oly kedves és összedobta a hozzá tartozó elektronikát. Előtte is Jani féle 1.0 szintjelző volt beépítve. Azzal az volt a baj hogy, néha erős fékezésnél bejelzett. Mivel nem fel-le mozog az érzékelő hanem kibillen oldalra. Ezzel már nem lesz ilyen gond.
----------------
Update: Kivettem mert állandóan jelzett.

 
>> SzervizLexlutor // Alfa 159 1.9 Jtdm Sportwagon // 2017-10-05

Elrepedt a visszafolyó nyakànàl. Amikor levettem a csövet láttam ki van csúszva belőle a kis fém cső. Gondolom emiatt repedt el (kép 1.). Jani kartástól vettem egy 2.0 Jtdm tartályt. Abban viszont nem volt fém cső. Azt hittem hiányzik belőle. Amikor át akartam rakni az enyémből, nem ment bele, kisebb volt a luk. Belül volt egy perem és nem ment bele. Megvastagították a csőfalát befele és azért nincs benne a fém cső.
1.9 tartály (kép 2.) - 2.0 tartály (kép 3.) Kicserélve (kép 4.)

 
>> EseményKn[.]xX // Alfa Giulietta 1.6 JTDm-2 // 2017-10-03

Hirtelen ötlet volt. Nem volt életbevágó az autócsere. Az előző 1.9 JTD-nkkel teljes mértékben meg voltunk elégedve. Igaz, nem Alfa volt, hanem egy Stilo, de azt a fogyasztást, amit produkált szerintem egyik autó sem fogja már felülmúlni. Rengeteg helyre elvitt, több ezer km-ekre és általában haza is hozott:) Kicsivel több mint 2 évig volt nálunk. Szerettük, de jövő ősszel 15 lett volna, amire már nem kaptunk volna auto assistance-ot. Így merült fel a csere gondolata.

Szerencsénk volt, hirdetnünk sem kellett, az első ember akinek beajánlottam és eljött, el is vitte.. Mi pedig az első Julist el is hoztuk. 2.0-t szerettem volna, de természetesen amikor már kellett volna, akkor nem volt belőle egy sem a közelben, amit megnézhettünk volna. Így egy 1.6 JTDm-2-re esett a választás, de nem csalódtam.. :)

Meglátni és beleszeretni. Etna black színű fényezés, gyári nagykijelzős navi és az a beltér.. bőr ülések és nem mellesleg 6 évesen került hozzánk, úgyhogy remélem hosszú távon is beválik. Az első benyomások alapján szeretni fogjuk.. :) Isten hozott GIU.

Ma megvolt a műszaki. Minden szép és jó.

 
>> Tuning és extraPBali // Alfa 159 2.0 JTDm Ti // 2017-10-05

Csabinál iszonyatosan megtetszett a Squadra Sportiva rendszámkeret, így én is beszereztem egy párat. :-) Ami még tervben volt, a titánszürke tükörburkolat (sokat agyaltam a matt krómon is, de a felni miatt ezt választottam) és megleptem magam egy Alfás jégkaparóval is, bónuszként.

A tükörburkolatot láttam, hogy mások is megoldották maguk, így nekiestem én is. Végül kis küzdelem - nehezen engedett az utolsó , hozzáférhetetlen patent - árán, de siker koronázta erőfeszítéseimet. Az utasoldali már 5 perc alatt megvolt...:-)

Az ablaktörlő lapát (valami no name) is csereérett volt már, így vásároltam kedvezményesen egy párat a sokak által használt típusból, Bosch Aerotwin 57,5 cm és 45 cm. Eddig meggyőzően teljesít, fel is töltöttem az ablakmosó tartályát is.

Költségek:
Ablaktörlő lapátok: 7500 Ft/pár
Alfisti Shop:
Tükörburkolat: 62,99 Euro
Rendszámkeret: 1 Euro/db
Jégkaparó: 7,99 Euro
Szállítás: 14,99 Euro
Mindez Forintban banki költségekkel együtt: 30.410 Ft.

Ami folyamatban van a szerviztételeken kívül:
- szőnyeg
- csomagtértálca
(Illetve egy pár TYC ködlámpa már várja, hogy a helyére kerüljön.)

 
>> Szervizredbulz // Alfa 159 SW 2.2 JTS // 2017-10-05

Éves kötelező olaj + szűrők cseréje, valamint a két kattogó első ajtóhatároló is ment végre a kukába, DZ jóvoltából jóárasítva :)

30000HUF

 
>> EgyébPeter88 // Alfa Giulietta 1.4 TB (120 LE) // 2017-10-04

Szokás szerint vannak elmaradásaim a blog vezetése kapcsán, amit most igyekszem pótolni időrendi sorrendben:

2017. 03. 02. Egy álom vált valóra 1 éve
Egész pontosan 2016.03.02-án vált valóra egy régi álmom, ezen a napon vettem meg életem első Alfáját, a Giuliettát. Majd 2016.03.15. napján lettem tagja az Alfa Amore közösségének.

2017. o5.30. Hátsó fékbetét + féktárcsa
Csereéretté vált a hátsó fékbetét és féktárcsa, így ismét meglátogattam a Formont Automobil Alfa Romeo márkaszerviz csapatát. Brembo tárcsák és Brembo betétek kerültek beszerelésre, melyek szépen teszik a dolgukat! :) Km:174429

2017. 07. 08. AlfaCity
Ez volt életem eddigi első Alfa találkozója, úgyhogy már nagyon vártam. Többen kérdezték (köztük sok off-os autós), hogy na milyen volt? Csak azt tudtam nekik is mondani, hogy nem igazán tudom megfogalmazni, volt az egész rendezvénynek egy utánozhatatlan feelingje, amit sem szóban, sem képeken nem lehet szerintem kellően átadni. Részt kell rajta venni! Egyszerűen fantasztikus volt, gratulálok a szervezőknek! Legtöbb időt a tuning autók közelében töltöttem, így az – egyébként már régóta bennem lévő – elhatározás most tovább erősödött, hogy egy kicsit egyedibbé tegyem az autómat. Azóta is büszkén viseli az autó a rendezvényt népszerűsítő matricát. Jövőre is ott leszek az tuti!

2017. 07. 29-31. Bükk, 2017. 08. 12. Mátra - élményautózás
Május közepe óta nincs napi használatban az autó, ugyanis kaptam cégeset (bár nem Alfa, legalább az is olasz – Fiat Grande Punto 1.4), ezért amikor időm engedi, szeretek egy kicsit jönni-menni a Giuliettával, útba ejtve kedvenc helyeimet is. Július végén meglátogattam a rokonaimat, akik a Bükkben laknak, így az autó is meg lett hajtva az Eger – Szilvásvárad – Dédestapolcsány útvonalon.
2017. 08. 12. Ezen a szép nyári napon a Gyöngyös – Mátraháza – Galyatető – Mátraszentistván útvonalon éltem át, hogy mit is jelent a cuore sportivo.  Bár az én autómban „csak” az alapmotor van, a DNA kapcsolót D-be tolva sokaknak okozott meglepetést ;)