Blog

>> EseményLiquid // Alfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2017-10-07

Dömpi meglátogatott a hétvégén és elvitte a gyári 17-es szettet a Hankook téligumikkal. Remélem szépen fognak muzsikálni nála.

>> Szervizgergo_155 // Alfa 155 1.8 T.S. Sport // 2017-10-09

Tegnap ki lett cserélve az injektor, hibát dobott rá, illetve valóban nem dobott az élő adat értékeket rá, ergó kuka volt. Gyári bosch, nem univerzális, gyári kábelköteges, jó lett, fogyasztás beállt, lent is szépen megy.
Injektorok megjöttek a R Teamtől, faszán megcsinálták, ma beraktam úgy tűnik eléggé király. De majd kiderül. Régieknek repedt volt az alja, volt amelyikből hiányzott is, szóval megérett a cserére.
ma természetesen a felső hűtő vízcső feladta magát, Jani csütörtökön meglep eggyel. Addig a powertape végzi a dolgát.
Lambad közbe láttam hogy a bal belső féltengely csukló is megadta magát, az is a héten remélhetőleg orvosolva lesz.

Olaj is lassan cserés, és vége a bejáratosságnak, megy a 10/60 motul.

Nyomjuk tovább, nem adjuk fel!

294 903 km

 
>> AutóápolásAtesz159 // Alfa 159 SW 2.0 Jtdm // 2017-10-07

Kicsit már gondolva a téli " viszonyokra" is,ma leápoltam a kasznit Ultra Deep Shine fényezésápoló szerrel.Nagyon jól sikerült!
November elején indul a felnifelújítás és a kormánybőrőzés projekt.

 
>> SzervizTibi1021 // Alfa 147 1,6 TS // 2017-10-07

Féklámpakapcsoló csere.

 
>> EgyébRicsi 147 // Alfa 159 2.4 TI 209 LE // 2017-10-08

Ma végre kettesben lehettünk 😀 szóval lemostam, volt pár ajtó rányitás azokat polirozassal javítottam, majd kapott Autoglym HD wax-ot. Tavasszal kap majd egy full polirt, most ahhoz nem volt erőm. Annyira nem tetszettek a Xenon fényei szóval azokat is cseréltem 1 pár új OSRAM-ra 4100k régi PHILIPS volt azokat elraktam vesz tartaléknak. Kiváncsi leszek az új izzók milyenek lesznek. A hátsó ajtó határolóimnak kezd hangja lenni gondoltam szét szedem és megcsinálom őket mint az előző 159-nel... de itt a hátsó hatarolokat nem lehet szét szedni... szóval adtam neki zsírt gazdagon, de nem ért semmit sem, ezek helyet venni kell.

 
>> SzervizJorjie // Alfa 146 1.9 JTD // 2017-10-06

234856 km

 
>> AutóápolásFRC // Alfa 159 SportWagon 2,4 JTDm Q-Tronic // 2017-10-07

Mivel eredetileg bordás alumínium a belső borítás, Kínából rendeltem fóliát. Amennyiben nem vetkőzi le magát tavasszal jöhet az 3M fólia.
Szenvedtem vele pár órát, de megérte. Összeszereléskor vettem észre, hogy a középkonzol mögött, ott csücsül 5€uro.

Az alu elemek 5D Karbon, a váltókar és a váltó kulissza 3D 3M Karbonnal vontam be.

 
>> EseményCoyote // Alfa 146 1,9 JTD // 2017-10-07

Lassacskán nagykorú lesz az én kis drágaságom :-)
Úgy számolom január vége február eleje lesz a forduló pont. Kap majd egy nagyobbacska szervízt is a kötelező mellett.
Közel 20 ezer kilómétert tettünk meg Bellával mióta meg vettem tavaly Decemberbe. Sok sok örömet okozott ez idő alatt és sok meglepetést is (más autónak) :-)

Km: 295.000

 
>> Szervizberobbantam // Alfa 156 1.9 JTD Sedan // 2017-10-07

Két éve van meg az autó,és eljött az első műszaki vizsga ideje.At is ment gond nélkül,de szóltak,hogy valami kopog az elejében.Átrángattak mindent,de nem találták meg mi az..Azt mondták vagy toronycsapágy vagy kutyacsont.Toronycsapágyat kizártam mivel nincs.Így rendeltem két kutyacsontot Erhard kollégátol.Ha futómű akkor TRW.A csere közben jól átrángattam én is mindent,és meg is lett a másik bűnös.A felső lengőkar gömbfej mindkét oldalon lógott már legalább 1 milit.Ujjab rendelés.Ennek nem egyeztettük le a márkáját,Így a kolléga Starline-t küldött.A méret pontossággal van némi problémája.A szilentek kb 2 millivel távolabb vannak.Ezt kihézagoltam összeszereléskor.A gömbfej passzentos.Kapott egy nulla revíziót is.A gömbfej gumiharangját tele nyomtam grafitos zsírral.A szilenteket kinyomtam és kívül belül vastagon ment ra a szilikon zsír.Beszereléskor a toronyszilent fészkét is jól megkentem.Teljesen száraz volt.Egy fél nap alatt meg volt mind a két oldal,kényelmes tempóban.Próba.Kimentem a város leg roszabb utcájába.A kocsi hangtalan lett.Semmi kopogás meg nyüszögés.Még a kormány is könyebbnek tűnik.
http://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1507351509-10503-blog.jpg
http://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1507350803-10503-blog.jpg
http://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1507351069-10503-blog.jpg
http://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1507350644-10503-blog.jpg

 
>> Szervizpinyti // Alfa 156 Sportwagon 1.9JTD // 2017-10-06

Az autóhoz kapott számlák alapján 2012-ben, mintegy 80 000 km-rel ezelőtt cserélték a vezérlést és a többi hozzá tartozó hóbelevancot, így az eltelt idő indokolttá tette a művelet megismétlését.
Amúgy is illik evvel kezdeni a közös kapcsolatot, hogy biztosan tudjuk mikor mi fog következni, s hol tart épp a szerviztörténet. Került tehát az autóba új vezérműszíj a hozzá tartozó feszítő és vezetőgörgővel, vízpumpa, hosszbordásszíj szintén minden görgőjével, valamint egy új termosztát is - ez utóbbi azért volt szükséges, mert a régi folyton nyitva volt egy picit.
Közben kiderült, hogy a főtengelyszíjtárcsa is elég repedezett, így ha már le volt bontva, ennek is új állta a helyét.
Aztán ahogy az lenni szokott, szerelés közben derült még ki ez az - a legutóbbi futómű javításnál még csak repedezett bal külső féltengely gumiharang már verte ki a zsírt, így ahelyett is újat kapott az autó.
Az első fékek a hamarosan esedékes olajcsere alkalmával lesznek cserélve, addig még biztosan kibírják, de napjaik bizonyosan meg vannak már számlálva. Egy garnitúra Delphi tárcsát már be is szereztem, így ehhez már csak egy garnitúra fékbetétet kell intéznem.
Vettem új pedálgumikat is a fék és kuplungpedálokra, mert a régieket már megrágta a több mint 300 000 megtett kilométer. Utángyártott darabok (az Alfa logót keresve sem találni rajtuk), ennyit biztosan nem is fognak kibírni, mint a gyárik, de minőségüknek megfelelő volt rajtuk az árcédula is.
Végül felkerült a két kígyó az oldalindexek fölé - ez utóbbira már régóta vágytam - mégiscsak így igazán Alfa egy Alfa...