Blog

>> Szervizpmolnar // Alfa 156 2.4 JTD 10V // 2017-01-22

A kuplung holtjateka egyre nagyobb lett es lattam is valami olajat a kocsi alatt elozo nap, csak a motorolajra gondoltam, mert nem regen csereltem, de a fekolaj is elfogyott es a sebesseget se vette mar az auto. Meg sikerult begurulni szervizbe es meglett oldva. (slave cylinder) Ez van.

 
>> AutóápolásSüni155 // Alfa 155 2.0 16V Turbo Q4 // 2017-01-26

Kedves párom ma reggel egy boritekkal meglepett. Őket találtam benne (utolso kép)
Délután el is foglalták a helyüket

 
>> Tuning és extraJCsabi // Alfa Spider / GTV 2.0 Twin Spark Lusso // 2017-01-26

Kicsit kopott volt a motorburkolat, meg amúgy se tetszett hogy ezüst színű. :-)

>> Tuning és extraVMate // Alfa 156 jtd 8v circuit race car // 2017-01-25

Az Sk ringről azt kell tudni, hogy baromi gyors pálya, egyáltalán nem az én gyenge alfámnak lenne való :) Viszont a pálya középső szektorában szinte csak kanyarok vannak, itt lehet meglepő dolgokat csinálni. Szép óvatosan kezdtem csak, bennem voltak az előző "pályaautómból" lévő emlékek, na ezzel teljesen máshogy kell menni, sokkal agresszivebben oda lehet tenni bárhova az autót annyira semleges. Pár kör után akkora önbizalmat ad az autó, hogy már kevésnek érezni a tempót a kanyarokban, még még még kérné a gép de nincs több horsepower :) A féktávok egyre csak rövidebbek 100-50 méteres tábla körül kezdek csak fékezni, de van, hogy 50 méteres tábla után. A 2es kanyar egy hosszu jobbos itt az első kanyar kigyorsitástól kezdve a 3as kanyar féktávig teligázon lehet menni ezzel a gumi/futómű kombóval, ez nagyjából olyan 180as kanyarsebességet takar és még ennél is gyorsabban menne ha fel tudna gyorsulni addig az autó :) Úgy gondolom, hogy az itt elért időt lehetne még faragni egy új szett gumival, de a prioritás a hungaroring kell legyen, mivel a time attackot ott rendezik egy évben legtöbbször. SK ring best time : 2.37.709 egy videot is tudok mellékelni, sajnos nem a leggyorsabb körröl, de azért közel van hozzá
https://www.youtube.com/watch?v=9LeKahHr3As

 
>> Tuning és extraVMate // Alfa 156 jtd 8v circuit race car // 2017-01-25

A márciusi lebőgés után, sokat faragtunk a gépen, meglett az üzemanyag nyomás bibi, elkészült a futómű, 305ös Brembo fék, stb. Innentől kezdve kb Juniustól Októberig 2000km mentem különböző pályákon, Slovakia ring, Pannonia ring, Hungaroring, a legjobb időeredményeknek minden pályáról külön bejegyzést fogok tenni :)

 
>> Tuning és extraVMate // Alfa 156 jtd 8v circuit race car // 2017-01-25

A várva várt nap :) minden elkészült nagyjából, legalábbis annyira, hogy gurulni tudjak vele a pannonia ringen. Hamar kiderült az autó kanyarban borzasztóan gyors lesz, egyenesben kevésbé, sebaj :) Az első körben máris műszaki hiba, leállt az autó. Pár mp várakozás után beindult, megyek tovább, a 2. körben lenyomta a turbocsövet :( Annyi volt a napnak, a csövek nem lettek peremezve, egyfolytában az első gázadásra lepukkant valamelyik :( A leállás üzemanyag nyomás vesztés miatt volt, ez is megér egy külön bejegyzést....

 
>> Tuning és extraVMate // Alfa 156 jtd 8v circuit race car // 2017-01-25

A chip után amit Manky készitett ( hatalmas köszönet a sok rigolyám miatt ) :) elkészült a kipufogó, nem nagy történet elöl jön ki a lökösön kb 70cm az egész 70es átmérővel, ezzel egy időben került fel a nagyob cooler is. Nem megy rosszul talán pont elég lesz valamire..... :) Sikerült szereznem pár évvel ezelőtt egy lestrapált D2 coilover szettet, allitható magasság/keménységűt. Beraktam, aztán sokat szoptam a beállitással :) Utána szét mert ugye fel kellett ujitani :) Ekkor már vészesen közeledett az első pályanap 2016 március Pannonia ring :)

 
>> Tuning és extraVMate // Alfa 156 jtd 8v circuit race car // 2017-01-25

Legelső lépésben minden felesleges dolgot eltávolitottam a kocsiból. Maradt 1 ülés, a műszerfal, stb stb, még néhány kg tudna jönni kifele. Akksi a csomagtartóban, egy sportkormány, kagylóülés, 4 pontos öv, aztán kezdődhet a "motor tuning". Mivel Magyar time attack kategória alapján készitettem az autót, igy elég lett volna a gyári csiga plusz chip, kipuff, nagy ic. 170le/1110kg volt a terv a sport kategoriához.

 
>> Tuning és extraVMate // Alfa 156 jtd 8v circuit race car // 2017-01-25

2015 év végén vásároltam ezt a 156os rosso alfát kimondottan pályaautózásra. Teljesen gyári állapotában eléggé lelakva, de amire nekem kell arra tökéletesen megfelel. Rozsda minimális lakatolni nem is kell, fényezés lakkhiba temérdek :)

 

- olaj- és szűrőcsere, aktuális csereperiódus: 15 172 km
- üzemanyagszűrő, aktuális csereperiódus: 15 172 km (bakker, most látom, tavaly volt cserélve...ezt benéztem!, elég lett volna jövőre cserélni)
- ablaktörlő lapát csere: 135 000 km környékén vettem a Bosch Aerotwin-t, eddig bírta - ami azért nem rossz :), aktuális csereperiódus: kb 65 000 km és 4 év
Most SWF-et vettem. Meglátjuk mennyire válik be. A Bosch nekem hidegben elpattogott.
- EGR szűkítő beépítve. Még augusztusban hagyományozta rám szegény Pityukoma az EGR szűkítőt, amit most végre be is építettünk. Kíváncsi leszek a hatására.

Költségek: 55 000,-
olajszűrő HENGST
motorolaj SELENIA WR PE 5W30 (5 liter)
üzemanyagszűrő UFI
ablaktörlő lapát SWF

Plusz vettem 1L Selenia 20K-t feleségem 147 1.6 TS-ébe. Múltkor néztem, a max alatt van kicsivel, márpedig a TS-ben mindig MAX-on kell tartani. Hétvégén utántöltök.