Blog

>> Tuning és extraSzabeee // Alfa 156 Sportwagon 2.4 JTD M-Jet 20V TI // 2017-01-23

Nem olyan rég volt (2015. április), hogy a gyári TI futóművet felváltotta az Eibach Sportline 45/50 mm rugószettje, RAJ Tamás által javított és keményített hátsó lengéscsillapítókkal. Nagyon elégedett voltam ezzel az összeállítással, nem volt semmi gondom ezzel a hasmagassággal. Az élet viszont nem áll meg, szeretnék tovább menni a kocsival, a futómű így kap egy remélhetőleg még feszesebb és állítható magasságú sportfutóművet. TA technix kerül alá, ami nem tartozik a legminőségibb, legnevesebb futóműgyártók közé, de elég sok alfában teljesít szolgálatot és még nem hallottam rá panaszt. A beépítés még várat magára, mivel a futómű pár másik eleme is cserére szorul, emiatt nem szeretném megbontani többször a futóművet.

 
>> SzervizStef // Alfa 156 1.6 TS Progression // 2017-01-23

Tanpéldája annak, hogyan lehet elkölteni 280 ezret egy tökéletesen működő autóra! :)
Bár csak vezérlés cserének indult, hozzájött egy kuplungfőhenger és egy hűtő csere is, és ha már le lett véve az első lökhárító, beraktuk a fiókban régóta porosodó eredeti Carello GTA lámpákat is...
Ezzel megvan az első pecsét a vadiúj szervizkönyvemben! :)
Alkatrészek az Elaforgtól, munkálatok Német Misitől, mint mindig!

>> EseményBéci Ɨ|ѯ // Alfa 156 6C 2500 // 2017-01-23

Egy blog egyrészt azért készül, hogy mások okuljanak belőle, tanuljanak a blog írójának hibáiból, esetleg információt kapjanak olyan szerelési, vagy más dolgokról, ami nekik is gondot okoz. Másrészt azért is készülhet, hogy saját magunknak feljegyezzünk olyan dolgokat, amire később is szeretnénk emlékezni - "kinek esze, kinek notesze", mondta többször is az egyetemen egy tanárom.
Na ez a bejegyzés inkább az utóbbi miatt készült. Nem hinném, hogy a kedves cartársakat bármikor is az a veszély fenyegetné, hogy Bulgária fővárosában télen autózzanak, de velem ugye ez is megesik.
Szóval a lényeg, hogy idén elég kemény a tél, sok hó is esett. Szokott hó lenni, de a helyiek bevallása szerint is az utóbbi tíz évben nem volt ennyi, mint most. Bár a bolgárok nem lepődnek meg 3 centi hótól, mint otthon és viszonylag rendesen el is takarítják a főutakat, de a kicsi mellékutcákat cserébe teljesen hanyagolják. Így ott csak a kocsik járják le, egy idő után szép mély nyomvályúkat kialakítva ezzel az úton. Éppen ezért mióta leesett a hó, nem is használtam Silverfox-ot egyáltalán. Ma viszont muszáj volt, orvoshoz kellett mennem, gyorsan. Szóval közel három hét után beröffentettem a V6-ot. Egyébként pöccre beindult. A fékeknek kellett egy kis idő mire bemelegedtek, de aztán teljesen rendben tette minden a dolgát. Aztán le kellett térnem a főútról és ekkor jött a tapasztalás, hogy bizony a Sport Pack ültetett futóműve nem erre való. Gyakorlatilag folyamatosan leért a haspáncél (még jó, hogy kicseréltem alumíniumra). Próbáltam úgy menni, hogy fél kerékkel a bakháton legyek, de a parkoló autók miatt ez sok helyen nem volt lehetséges. Így maradt a nagyon lassan, folyamatosan hallgatva a súrlódást, aggódva haladás. De túléltük. Mármint, hogy Silver Fox úgy tűnik nem szenvedett maradandó károsodást.

Végül álljon itt örök tanulságként, hogy tíz centi hó felett Szófiában NE/NE autózzon senki ültetett futóművel.
Ámen.

 
>> SzervizWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 TD // 2017-01-23

Ma lecseréltük a váltóban az olajat. Nagy hidegben kicsit akadósan vált, gondoltam kezdjük ezzel. Nem variáltam Tutela beszerzéssel, kapott Fina olajat. Ez volt polcon.
144060km- nél történt a csere. Nem volt vészes ami benne volt az sem, de ártani nem fog neki.
Az akadós váltás pedig nem ettől van. Valószínűleg a rudazat kopott meg, inkább az okozza. Nem vészes, úgyhogy nem piszkálom.

 
>> SzervizGaszi77 // Alfa 159 1.9 jtdm 8V // 2017-01-23

Jöttek a hidegek, először felvillant az izzítógyertya hiba, már akkor rosszul indult, majd másnap a -18°C-ban teljes halál. Az önindító meg sem moccant. Mivel rendes feszültség volt az akksiban, arra tippeltem, hogy az önindítóval lesz a baj, mert bikázva sem indult az autó. Bevontattam a szervizbe, ahol megalapítottak, hogy akksi és izzítógyertya relé volt a probléma. -12°C és pöccre indul a járgány(füst nélkül).

Új Bosch relé és akksi: 50.000Ft

 
>> EseményJCsabi // Alfa 147 1.9 JTD 8V Distinctive // 2017-01-19

2 év műszaki. Csont nélkül átment!

 
>> EseményDödi // Alfa 156 SportWagon // 2017-01-22

Sziasztok sajna elèrt hozzàm is ez a jelensèg! 2016.12.31 dèlelött 11 òra èpp alkoholt indultunk vàsàrolni estère! Baràtnöm, èdesannya , ès èn! A bolt parkoloja a bal oldalon volt viszont egy Platós joszàg soförje ugy gondolta jobb ha be àll jobb oldalra (tilosba) a kanyarba sajnos èn a szemembe sütö nap miatt semmit nem làttam a teherautobol! Ès bumm igy lett a chokapick! :D szerencsère azòta meg gyogyitottam apropó szerencse nem kapott szinte semmi a balesetben (hütö,kiegyenlitö tartàly, stb) egy ablak moso tartàly motort kelett cserèlnem meg persze az idomokat! Rà adàsul talàltam.mèg az nap szinre azonos donorbol alkatrèszeket! :-) igy 1 hèt alatt meg csinàltam ( hideg miatt volt ilyen sok idö) remèlem.ti nem.jàrtok igy cartàrsak! Sok baleset mentes km-ert!! Sziasztok

 
>> Szervizosee_selespeed // Alfa 156 2.0 TS Selespeed // 2017-01-21

Rendeltem újra 5w50 Motult, de nem tudtak belátható időn belül szállítani. Így végül a megszokott 10w60 került bele. Most volt alkalmam lecserélni. Amúgy sem akarom megszokássá tenni a 10k-s csereperiódust. Főleg télen nem.

 
>> SzervizTKrisz156 // Alfa 156 SW // 2017-01-22

Indítás után villogott a gyújtásvisszajelző, 3 rossz gyertya cserélve lett minőségi, Bosch(6.000ft/db) gyertyára! Motor oldaltartó is cserélve lett mert megadta magát és néha magas fordulaton rángatta az autót! (10.000ft)

 
>> EgyébMentősAlfás // Alfa 156 1.9 JTD SW // 2017-01-21

Egy benzinkúti keréknyomás ellenőrzés után úgy gondolta a vezető oldali ajtó, h nem óhajt kinyílni kívülről csak ha bentről nyitom. A központi zár hiba kilőve, mivel tökéletesen végezte a funkcióját, így mechanikai probléma adódott valószínűleg (ami a későbbiekben igazolódott) majd nekiláttam lebontani a belső panelt az ajtóról.... egyszerű kereszt fejű, és torx fejű csavarokkal volt megoldva a rögzítés, illetve pár patent.
Kb 5 perc után rájöttem mi a dolog 'nyitja'. Belül a vezető fém pálcák (nem biztos hogy ez a nevük) közül a függőleges ami a kilincs nyomógombját és magát a zárat köti össze kimozdult a helyéről. Egy kis ügyességgel simán megoldható dolog. Így az összköltségem egész pontosan 0 ft-ra rúgott... najó... egy 70 ft-os automatás kávé elfogyott... igaz, h sza..á fagytam közben, viszont megoldódott.
(utólagosan rájöttem, h fotót nem csináltam, de már mindent visszaszereltem)