Blog
Április elsején belekerült az autóba a 295 ezredik kilométer (a pillanatot megint nem sikerült pontosan elkapnom), s lekopogom abszolút túl is teljesíti minden elvárásom. Jön megy - meglepően dinamikusan - közben alig fogyaszt gázolajat, olajat pedig egyáltalán nem.Megszűnt a klíma és hűtőventillátor hektikus működése (fogalmam sincs mitől - talán így próbálja meghálálni a törődést, mint egy menhelyről befogadott kutya), valamint a vezetőülés alatti csatlakozó fixre forrasztásával már a légzsáklámpa sem világít a műszerfalon, így ebben a hónapban le is műszakiztatjuk a gépet. Ha időnk engedi kicsit foglalkozunk is vele, de ezek mind csak apró, a működést nem befolyásoló, leginkább csak zavaró dolgok elhárítása lesz.

Átálltam az évenkénti olajcserére mivel keveset megyek mostanság de azért a vérfrissítés nem árt. A 6000 km-t futott olaj, cserélve friss Selénia Star P.E. 5W-40-re Sofima olajszűrővel és Orione pollennel. Km:74000.






Benzines autót akartam. Volvót és Mazdát néztem az elmúlt napokban, de nem győzött meg a hazai kínálat. JTS-t, akárki akármit mond, nem akartam venni, ezért nem is nagyon nézegettem Alfákat. 2 MX5ös után már nem is idegenkedtem annyira az OFFos verdáktól, de hát végül csak hazatértem.
És igen, dízel lett. Ezt még meg kell emésztenem, de a kocsi segít benne. Hála a 66 ezer valós kilométer futásnak, illetve Ákos vigyázó kezeinek, nincs olyan nehéz dolgom.
Megnéztük, megalkudtam, elhoztuk.
PS: a tetőablak király dolog és ritka is, de nem lőttem még róla képet.



Voltam múlt héten szervízben, cseréltettem hűtővizet, sebváltó olajat, gyertyát. A régi sebváltó olaj tiszta volt, 2 gyertyám viszont olajban áll. :( Kérdeztem Elaforgot, ott mondták, hogy üljek le mielőtt elmondják a szelepház szigetelés árát. Két ragasztó kell hozzá és 90eFt. Na ne... Akkor álljon olajban, lesza...m ! Azóta találtam Loctite ragasztót motorhoz 4eFt-ért.
Hátsó kerék elég nehezen forgott, András bezsírozta a beragadt fék valamit (nem jut eszembe a neve), mert berozsdásodott. A kocsi felfüggesztése egyébként full rozsda, egy-két rögzítő csat mintha régészeti ásatásból került volna elő. Sajnos van egy kis olaj szivárgás olajtálcán, azt is javíttatom hamarosan.
Bekerült a Novitec doboz is. Most már "normálisan" megy az autó. :) (240 Le).
Volt a műhelyben két beteg 159-es Jts is. Az egyik vszínüleg sosem látott még olajcserét, talán 100e volt benne (kép csatolva), a másik állítólag elkokszolódott a rövid távok miatt (napi 5-6km), így elvesztette a kompressziót. Motor generál.

Lakásprojekt miatt mostanában kevesebb idő és anyagi forrás jutott a kocsira.. Most folytattuk két kisebb esztétikai dologgal. A képeken jól látszódik miért érett már az embléma cseréje. Tartóval együtt rendeltem, mert így jobban tetszik. Ezenkívül a középkonzolon található három beömlőt cseréltük le, eléggé használhatatlan állapotban voltak már.






Yani jóvoltából szert tettem gégecsőre és rendbe tettem kicsit a motor közeli vezetékek borítását. Elporladtak, nem bírták a hőt :-( Pár patentot is pótoltam, ill. cseréltem.


Kopogás kapcsán ránéztem a nagynyomású üa. pumpára, de nem az a forrás.
Görgővel van hajtva a szívó vezérműtengelyről, "nyugalmi" állapotban is kicsit előfeszítve.





Műszaki előtt javítani kellett a hátsó ablak mosót, szét volt csúszva a cső és cserélni kellett a hátsó ablaktörlő vezérlőt. Előműszaki után két dolgot kellett kicserélni, egy baloldali belső kormány összekötő csuklót és egy jobboldali külső kormány gömbfejet.
04.hó 12.én levizsgázott
Költség: 2 alkatrész + műszaki

0
557
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Retrovízió - A '70-es, ...
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Alfa történelem, híres ...
- 4C
- Virtuális Romeo
- Alfa reklám
- Oldtimer, youngtimer
- Spider
- Adok-veszek
Tagok
Új tagjaink
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10