Blog

>> SzervizAngelo // Alfa 159 1.9 Jtdm // 2017-01-16

Mai napon telefonon kértem időpontot a 180.000-es km állapot miatt,illetve a vezérléscsere miatt:)
Írtam egy kis listát Zé mesternek,amit szegénykém nem sejt,de hát szereti a kihívásokat :D
Kapott időpont:2017.01.25. Angelo már nagyon várja,hogy kicsit kényeztessem a lelkét az új alkatrészekkel :)

 
>> SzervizRevitox // Alfa 159 Sedan // 2017-01-16

Nagyon piszkálta a csőröm, h miért nem működik a jobb első ablakom. Hááát belekukkantottam.
Az első kép fogadott. Összedugtam csak kerregett és az ablak meg sem moccant. A 2. kép nem ks döbbenetet hozott arcomra mikor megláttam a fadarabot. A 3.-4. Kép pedig a mai nap a szerelőnél. Itt már csak nevetni tudtam. De most hála a szakiknak, gyönyörűen működik ahogyan kell.

 
>> EgyébBruca // Alfa 156 2.0 TS Selespeed // 2017-01-16

Már jó másfél hónapja, hogy megvettem az autót, de még mindig áll szegény. Annyival előrébb vagyok, hogy elvontattunk a munkahelyem parkolójába, igy legalább rálátok, és bármikor tudom intézni az autóval kapcsolatos dolgokat. Mint azt már emlitettem, itt a német szervizek nem állnak éppen a helyzet magaslatán ha Selespeed váltóról van szó... azt mondjuk én sem értem, hogy miért van az, hogy ha nem jár a Motor, akkor kiemel a kupplung, de ha beinditom, egyáltalán nem reagál. Ez egy fogós ravasz kérdés, de mivel az is biztos, hogy a kupplung rossz, igy megérett a döntés, teljesen mindegy mi rossz, és mi nem az, eljött az ideje, hogy az otthoni "donor" odaadja hat a szerveit. A komplett váltó a Selespeed, illetve a kupplungszett. (azelőtt lett cserélve benne, hogy hazament volna az autó, nincs benne 1500 km)...

 
>> Szervizptom // Alfa 159 Progression 1.9 JTDM 16V SW // 2017-01-15

2016. októberben új Taurus 225/50 R17 téligumikat kapott az autó, valamint a hátsó ablaktörlő motorját kellet cserélni.

2017-et az esedékes olajcserével (Selénia), váltóolaj, valamint fékolaj cserével kezdtük. A jobb első kerékcsapágy és stabilizátor rúd cseréje is megtörtént. Km óra állása: 201.000.

>> SzervizBigBratyó // Alfa 159 SW 1,9 JTD // 2017-01-13

Múlt héten szombaton elindultunk haverokhoz egy jó jércelevest enni, de nem jutottunk messze.. Elindulás után súroló hangot hallottam a hátsó tengely felől + a kézifékkar is lötyögő állapotban.. Mondom na ez szép lesz.. Az első kereszteződésnél fékezek, megállok. Az autó nem akar tovább indulni, mintha állnék a féken. Motor vinne, de valami fogja... Gyorsan haza.
Hívtam a szervizt, nem érnek rá, mindenki most viszi az a kocsiját. Hívom a következő, majd következő, majd következő szervizt.. Senki nem tud fogadni, mindenkinél telt ház..
Csütörtökig vártam, majd mivel még mindig nem tudott senki fogadni, nekifogtam.
Kocsi felemel, kerekek le. Kézifék bowdent kiakasztottam mindkét oldalon. Nézem, hát a jobb oldalon a belső fékbetét fémen, míg a bal oldalon még tökéletes állapotban (áprilisban cseréltem a szettet). Szóval a kézifék szép lassan megette, úgy hogy észre sem vettem... Elejét is ellenőriztem, ott is lassan csere érett a szett..
Eddig jó, csakhogy az utolsó kerék levételekor a kerékőr szett megadta magát (gumis jól ráhúzta ősszel... fene vigye el..), így rohanás Bécsi útra hogy valaki szedje le (mert így másnap nem lesz fékbetét csere..)
Aki ilyen jellegű problémával küzd, bátran ajánlom őket:
http://www.servico.hu/
Gyorsan és olcsón dolgoznak, eddig 3 féle kerékőrtől szabadítottak meg :)

Este fékbetét rendelés (brembo), majd másnap reggel kicserélve elől-hátul új betétekre.
A kézifék bowdenek cseréje még vár, majd ha lesz kapacitása a szerelőnek és jobb idő lesz. Addig majd fogja a P állás az automata váltón.

Költségek:
Hátsó fékpofák: 12 000
Első fékpofák: 17 000
Kerékőr leszedés: 5 000
Csápos "emelő bérlés": 6 000 (persze a betét cserében is segített a szerelő)

>> SzervizJocó bá' // Alfa 156 1.8 TS // 2016-11-26

Teljesen össze volt már rohadva a kézifék bowden, használhatatlan volt 2 kattanás után nem lehetett tovább húzni. Cofle bowdenek kerültek beszerelésre.

 
>> SzervizJocó bá' // Alfa 156 1.8 TS // 2016-10-14

Eljött az olajcsere ideje. Motul 10w40 olaj került bele a Selenia helyett CZ ajánlásával+Mann Filter olaj és levegőszűrő lett cserélve 249500km-nél

 
>> SzervizJocó bá' // Alfa 156 1.8 TS // 2017-01-15

Mivel az ültető rugók már el voltak törve egy ideje hátul így beszereztem 4db gyári rugót. Elegem lett a pattogásból és, hogy nem tudok normálisan közlekedni a géppel.

Hátul ki lett cserélve a 2 rugó...a jobb oldali 3 helyen a bal oldali 1 helyen volt eltörve...kellemes. :)

A szaki mondta, hogy nem érdemes szabályoztatni a tárcsákat így lett véve TRW tárcsa+TRW betétek is.

Kellett még 8db szilent így a kopogás is megszűnt végre.
A rugóhoz Monroe porvédő került beszerelésre, ami benne volt már sok helyen el volt szakadva.

TRW tárcsa:16000(2db)
TRW betét:9300
Szilentek: 9200
Porvédő:5500
Munkadíj: 7000

Jövőhéten következik a kocsi eleje ahol szintén cserélve lesznek a rugók gyárira, meg még majd kiderül mi szorul cserére. :)

 
>> Szervizforrasr // Alfa 166 2,4 JTD Progression // 2017-01-14

Az elmúlt héten a nagy mínuszokban elkezdett rendetlenkedni a kuplung pedál, kezdetben kicsit késett a visszatérése majd néhány nappal később már alá kellett nyúljak lábbal, hogy visszatérjen alapállásba. Persze már lent fogott néhány centin, úgyhogy hétvégi program a munkahengerek cseréje. Érdekes, hogy a szétbontás előtt megnéztem a főhengert és a munkahengert is és egyiken sem volt kívül folyadék, érzésre a főhenger átengedte a fékfolyadékot. Kicsit már készültem, hogy el fognak fáradni, így anno 2013-ban megrendeltem a "szettet", hát most jött el az idő. A belső tér megbontásával kezdtem, kormány alatti lenyíló burkolat, valamint a fekete szövetes borítás levétele után kivettem a biztosító "szeget" a pedál működtető szem-ből, közben a bal első kereket és első dobbetétet leszerelve hozzáfértem az alsó hengerhez is. Terv szerint kinyomattam pumpálva a pedált a légtelenítőn át a folyadékot a rendszerből, hogy ne legyen belül nagy elöntés. Belül a szőnyegre egy erős nejlont helyeztem el, baj esetére. A munkahenger alatt lévő műanyag szivárgásvédelmi burkolatot levéve és két 8-as csavart kihajtva már szabadon is volt a belső henger. Kitekertem a nyomóágat , bilincs lepattint a tartály felöl jövő csőről és már kinn is volt. Visszafelé fordított sorrend.(kivettem a pedált a helyéről, így meg tudtam kenni a perselyét is) Alsó hengert egy seeger gyűrű biztosítja a helyén, a gyűrűt oldva kis kocogtatásra már mozdult ki a helyéről, csövet szabadít és kinn volt az alsó is. (Visszaszerelésnél gyorskötözővel odahúzattam a hengert a konzolhoz, míg a seegert visszaugrasztottam.) Visszaépítve mindkét hengert, következett a légtelenítés. Próbáltam a légtelenítő csavar felől fecskendőzni, de kicsi volt a kéznél lévő eszköz, így feltöltöttem a tartályt pumpáltam és pedál pumpálására vártam a sikert, de meg sem indult a folyadék. Egy gumi vonóhorog kupakot rányomva a tartályra kicsit pumpáltam fentről a folyadékot, így már felkapta a munkahenger a pedál pumpálásával, légtelenítés következett kb 3x biztos ami biztos alapon, így már az áttetsző csőben folyamatos buborék nélküli volt a folyadék. Ha már lenn volt a kerék bezsíroztam a lámpaállító szintjeladó karjának a gömbfejeit is.

 
>> EseménySporter // Alfa 156 Crosswagon Q4 // 2017-01-14

Péntek 13-án vettem, remélem nem rossz ómen :) Régóta szerettem volna egy ilyet, és most már végre járhatok Alfa találkozóra december és március között is :D Nem mondom, hogy nem kell majd kicsit foglalkozni vele, de nem reménytelen az autó. Nem alfás, de autó szerető volt az előző tulaja, aki már 2008 óta hajtotta.
Kezdésnek rendesen kitakarítottam, és leápoltam a bőrt az AutoGlym ápolóval.