Blog

>> Szervizberobbantam // Alfa 156 1.9 JTD Sedan // 2017-01-21

Használt autón két dolog álltalában szar.Az akku és a gumik.Gumikat már vettem,az akku eddig bírta.60 Ah-ás volt benne 540 A indítóárammal.És valószínű bontóbol származott.A mai minusz 16 megadta neki.Meg se tekerte rendesen a motort.Töltöttem egy órát,és a kocsi indult.Útra keltem hát az utód beszerzése végett.70 Ah-ást céloztam meg.Volt bosch és exide 640 A indítóárammal.Kicsit olcsóbban volt számomra noname,de 700 A indítóárammal.Mikor a srác mondta hogy erre 2 év gari van a kérdés eldölt.Épp becuppant a helyére.Holnap reggel hidegindítási teszt.Bízok benne,hogy nem ér meglepetés.

 
>> Tuning és extraPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2017-01-21

Barátnőmtől kaptam még tavaly egy gyári szőnyeg garnitúrát. Majd tavasszal a helyükre kerülnek.

>> SzervizPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2017-01-21

Még tavaly évvégén elgurultam Csörihez, hogy vessen egy pillantást a futóműre, mert nekem valami nem tetszik benne, néha kopog. Megállapította, hogy a stabrúd szilentek odavannak. Ha már ott voltam, átnézte kicsit jobban az autót. Kézifékköteleket lehetne cserélni és a kipufogó gumi felfüggesztőket. Végül került egyet az autóval, ekkor derült ki, hogy a bal hátsó kerékcsapágynak van egy kis hangja. Idén került sor az alkatrészek cseréjére.
Gyári stabrúd, SKF kerékcsapágy, utángyártott kézifékkötelek és az összes kipufogó tartó cserélve lett. Az összegben nincs benne a kerékcsapágy anyagköltség.

>> SzervizRomeoOne // Alfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2017-01-20

Még december elején történt, hogy megjelent a check engine a műszerfalon. Az autó hirtelen elvesztette az erejét, vészmódba kapcsolt. Ez fennállt kb. 40 km-en keresztül majd helyrejött. Utána olyan 300 km múlva dobta be újra. Így ment ez egy darabig, csak a helyreálláshoz szükséges idő lett egyre hosszabb, és a tünet nélküli időszakok egyre rövidebbek. Végül folyamatosan vészmódban volt.
A Multiecuscan P242A hibakódot jelzett "Turbo inlet temperature sensor", azaz turbó bemeneti hőmérsékleti jeladó. Ez nem a DPF-ben lévő, a szenzorról derékszögben lejövő vezetékkel rendelkező jeladó, hanem az amelyikről a vezeték egyenesen jön le. Ez a motorburkolat előtt lévő hővédő lemez alatt van, közvetlen a turbó előtt megy be a leömlőbe.
Közben december 11-én, mikor az Alfás gokart-ra mentem, szintén megviccelt az autó. Beugrottam a Sugárba az Örsön, a kocsit a mélygarázsban hagytam. Mikor jövök vissza, látom, hogy hatalmas tócsa a gép alatt. Felnyitom a motorháztetőt, hűtővíz kiegyenlítő tartály üres. Na, hiányzott ez, mint vasorrú bábának a mágneses vihar. Alfás cartársak egyből a segítségemre siettek. Kiderült, hogy a műanyag légtelenítő csavar feje tört le a motor mögötti ágon (a menet benne maradt, 3. kép). Ott tolta ki a vizet. Egy McGyver megoldással meg is lett oldva gyorsan :) (1-2. kép)
Kicsi, de idegesítő és akár veszélyes hiba is lehet. Érdemes rá odafigyelni. A másik problémás dolog még ezzel, hogy ePER-ben nem igazán jó, az ezt ábrázoló mikrofilm és ezért először nem is a jó alkatrész lett hozzá megrendelve. Egy műanyag könyök tetején van ez a légtelenítő rész, de ez a könyök nincs ábrázolva az ePER-ben azon a csövön, amihez tartozik. Ezért különös odafigyelés szükséges a cikkszám megállapításánál.
Elvittem 13-án Csörihez, hogy kicserélje és hozzam is haza. Sajnos a jeladó annyira bele volt már gyógyulva a csőbe, hogy a kiszerelése közben beletört. Innentől egyértelmű volt, hogy aznap nem viszem el az autót. Csöri elmondta, hogy nem ritka, hogy ezek benne maradnak. Kidolgozott eljárásuk van arra, ha ez történik, tolófúróval operálják ki, de az már nem fog aznap menni. Ha már így alakult, akkor amit még talál az autón, azt megcsinálja. Így cserélte a DPF nyomásmérő gumicsövét, ami akkor derült ki, hogy el van szakadva plusz az olajnívónál lévő tömítés is eresztett egy picit. Ezen kívül cseréltettem néhány apróságot, vezető oldali ablakmosó szórófejet és rendeltettem a hátsó ajtózsebekbe is a hiányzó gumialjakat.
Így egy hét múlva tudtam elhozni az autót. Most már olyan, mint újkorában.

>> SzervizRomeoOne // Alfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2016-12-22

Ezek az autók már nem Ladák és Wartburgok. Elég komplexek és sokféle hibaüzenetet dobhat a fedélzeti számítógép. Hogy ne legyek teljesen tanácstalan, ha valami hiba adódik, így beszereztem a BUDAVILL-től egy bluetooth-os ELM 327 OBD II adaptert.
Közben droberto talált egy olcsóbb forrást is. Észtországból is be lehet rendelni és postaköltséggel együtt is jobban megéri.
Használati utasítás nem jár hozzá, de fontos, hogy párosításnál, ha kódot kér, akkor 1234 (állítólag van, ahol az 5678 működik). Ez azért fontos, mert ha továbbnyomtam anélkül, hogy kódot írtam, akkor is azt írta a laptop, hogy csatlakoztatva van, de a Multiecuscan-en belül nem sikerült a csatlakoztatás.

>> SzervizV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 1.6 Twin Spark // 2017-01-20

Megkapta ő is a lámpa magasság állítót. Ami benne volt az még nem volt eltörve, de ami késik nem múlik. Ez nem ugyan az a lámpa ami benne volt, hanem egy másik. Az előző egyben van, csak nekem a világos zöldhöz nem passzolt ;) Ja és a lámpában lévő vezetékek némelyike kapott szigetelőt, ahova kellett.

 
>> EseményRolee1986 // Alfa 156 SW // 2017-01-20

Megelégeltem a reggeli nehezen indulást, ezért ma belekerült egy új akku a gépbe. :)

 
>> Szerviz_Ata_ // Alfa 159 TBI TI // 2017-01-20

Akkucsere megtörtént.

A választás az Exide Premium EA770-re esett. Remélem sokáig húzza :)

 
>> SzervizRevitox // Alfa 159 Sedan // 2017-01-19

Futóművek is megfelelően beállítva és az az éhtelen kopogás is megszűnt. Stab rúd csere és a féknyergem feszítő rugó is hiányzott az is pótolva lett.

 
>> Szervizpeto147 // Alfa 147 1.6 TS Distinctive // 2017-01-19

Nem voltak túl acélosak a csomagtérajtó teleszkópok ezért cseréltem őket illetve piritu blogján láttam a hátsóajtó fellökő teleszkóp rugukat amiket ebay-on rendelt...nekem is tetszett a dolog így rendeltem én is egy párat várom ,hogy megérkezzenek...

Hátsó ajtó teleszkóp 2db: Magnetti Marelli 6500 Huf
Hátsó ajtó "fellökő rugók":ebay 23 euro