Blog

>> EseményAngelo // Alfa 159 1.9 Jtdm // 2017-01-12

Átléptük a 180.000 km-t,egyre közelebb a 200-hoz :)...én csak annyit mondok,hogy a 180.000-t futott most az új 50.000 futott :D
Szilveszterkor 3 napot állt a Drágám a jéghidegben minden használat nélkül,és ezután pöccre indult,nagyon büszke vagyok Angelora :)Ahogy szokták mondani,hogy a katona nem fázik a hidegben,csak érzékeli :D
Na de a bűvös km állásra való tekintettel elkezdett sikítani az ékszíj,és ideje van a vezérlés cserének is,így újabb kórházi napokat kell majd "elszenvednie" Angelonak :)

 
>> SzervizAngelo // Alfa 159 1.9 Jtdm // 2016-12-06

Sajnos megadta magát a termosztát,plusz egy érdekes hangra lettem figyelmes a generátor irányából.Ezt a két problémát eszközölték Zé Mester természetesen profi szinten :)

Cserélt alkatrészek:
Termosztát
Szabadonfutó generátor-Bosch bácsitól :)

KM állás:179.500

 
>> SzervizAngelo // Alfa 159 1.9 Jtdm // 2016-11-23

Már egy ideje nyikorogtak az első futómű alkatrészei,plusz egy érezhető oldal irányú remegés jelentkezett tünetként.Kértem időpontot Zé-hez( D. Z. Tuning),és megtörtént az állapotfelmérés.Mivel az alsó lengőkarok elfáradtak,úgy voltam vele,hogy akkor kap egy komplett lengőkarozást a Drágám :)Emellett megtörtént a szokásos olajcsere,és szűrők.Cseréltünk egy EGR szelepet,mert az előző szervizben egy kínai szart raktak bele,amire Zé felhívta a figyelmemet,hogy nem jó a kocsinak.Cseréltünk váltóolajat is,ha már ott jártam:)....lengőkarozás után természetesen futómű beállítás.

Cserélt alkatrészek:

Komplett alsó-felső jobb-bal első lengőkarok-TRW
Motul olaj+szűrők
Váltóolaj-nem tudom milyet rakott bele Zé Mester :D
EGR Szelep-Gyári
Ablaktörlő lapát szett
Stabpálcák előre - TRW

KM állás:178336
Költségre nem emlékszem,mert lusta módon most vezettem csak fel a blogomba ezt a szerelést :D

Szerviz dátum:2016.11.23

 
>> Szervizredbulz // Alfa 159 SW 2.2 JTS // 2017-01-12

Vételkor számoltam azzal, hogy a váltót javítani kell(csodálatos GM váltó a tipikus hibájával). Sajnos megbontáskor derült ki, hogy már annyira gatya volt(max egy hét élettartamot saccolt volna még neki a váltójavító szétesés előtt), hogy elnyelte a tüneteit a kettős tömegű lendkerék hibájának és e mellé még a kinyomó csapágy is kuka. A kereskedő ahonnan vettem, ugyan elmondta az érveit, hogy ezek kopó-fogyó dolgok amire garanciát nem lehet vállalni, de egy percig szóba nem került, hogy ne próbálna meg segíteni. Végül a kettős tömegűt ő szerezte be, így nyomott áron kaptam. Sajnos ez, valamint hogy a többit is próbáltam magam beszerezni eléggé elvitte az időt és még a karácsony is becsúszott, az autó pedig már másfél hónapja nagyon hiányzott, de végre haza tudtam hozni :)

Maga a váltó javítása a váltós díjával együtt 120000HUF.
A kuplungozás(kettős tömegű lendkerék+kuplung készlet+kinyomócsapágy) és a váltó le-fel szerelése, valamint még egy szervó olaj folyás javítása munkadíjjal 261000HUF.

Remélem ezekről a vackokról most évekig le van a gond :)

381000HUF

Első lengéscsillapító toronycsapágy féltengely porvédő csere. De vihetem vissza szervó szivattyút cserélni. Hmm nem tetszik az újév eddig.

 
>> EgyébÖcsi // Alfa Giulietta 2.0 125KW // 2017-01-11

3856km,228,84l=5,93l/100km

 

Karácsony előtt egy nappal, a szerelőm megállapította, hogy a kormányművemből folyik a szervó olajam. Az elmúlt 2 hétbe másfél liter szervóolajat öntöttem a tartályba a cseréig.
A tatabányai bontóból rendeltem a kormányművet, nagyon jó állapotban volt szerencsémre :).
A gömbfejeim jók voltak, azok mentek a bontóból beszerzett kormányműre. A bal oldali axiál maradt, a jobb oldalit viszont átraktuk a régebbiből.
Az olajhűtőnél is volt olajszivárgás, ott a csöveknél az O gyűrűket kellett cserélni.
A futómű be lett állítva.
Érezhetően jobb lett a kormányzása az autónak. :)
A költségem anyag, munkadíj és futóműállítással értendő.
Fotók most nem készültek, mert nem voltam jelen a cserénél.
Km állás: 229800 km

 
>> SzervizVerso // Alfa 156 SW 2.4 JTD 20V M-Jet // 2017-01-11

Tavaly decemberben már éreztem, hogy valami nem az igazi...cicergő hangot adott a motor, azt hittem, hogy szíjfeszítő csinálja, utólag kiderült, nem az volt. Mivel, furán rázott is az autó (én kettőstömegűre tippeltem volna) elvittem Erdő Attilához, aki rögtön az elején mondta, hogy nem megy az ötödik henger. Elég nehezen észrevehető dolog az 5 hengeresnél, laikusként nekem nem tűnt fel, másra gyanakodtam.
Kiderült: tönkrement az ötödik porlasztó. Szerencsére nem az elektronika, így nem keveredett gázolaj a motorolajba.
Porlasztó csere megtörtént, most minden szuper ;)

 
>> Szervizfbence // Alfa 156 sw 2,4 JTD // 2016-12-29

Ennek az ideje is eljött. Levegőszűrőt pollenszűrőt most nem cseréltem, gondoltam majd tavasz környékén, úgyis megszeretném bojgatni a klímát. Meg vagyok elégedve, a picinykébe előző olajcsere óta kemény 8 deci olajat kellett utántölteni.

Selenia WR diesel 5W-40. 13 672 Ft
Fram olajszűrő 1219. Ft
+ 4 dl Prolong ( hogy érezze a törődést (:

239 373 km

 

Olajcsere+ szűrők. Q8-as olajjal.Plusz Map takaritás.
315870km