Blog
Kicsit ( na jo nagyon ) elcsusztam a blog irassal, de potolok parat :) Mar masodik eve, hogy AC-t osszekotjuk egy kis csaladi hosszu hetvegevel a Balatonon.Mivel Fureden szalltunk meg most is, es a Sun City szemely szerint nekem nagyon tetszett mint helyszin kivancsian vartam, hogy Zanka mit mutat majad nekunk. Nem csak a Giulia bemutato miatt volt nagy esemeny , hanem mert meg soha sem nyertem tombolan, ami most megtortent :D A sorsolasra ugy dobtam be a papirt, hogy ugy sem nyerek, de azert bedobom. A vegen egy Alfaamore ajandekcsomaggal lettem gazdagabb :) Termeszetesen a tartalmarol kepeek is keszultek :) A tali megfeleleo zarasa volt az Irie Maffia koncert :)
Mint az előzőekben írtam,elég csúnyán elfogytak az első gumik belső szélei,ezért még egyszer megnézettem a futóművet.Sajnos nagyon úgy tűnik,hogy a legutóbbi állításnál a "mester" nem végzett túl jó és pontos munkát.
Most egy másik futómű-szervizzel próbálkoztam.Abszolút hozzáértők voltak a srácok.Meghallgatták mi a probléma és próbáltak úgy állítani az összetartást a gyári értékhez képest elől,hogy még szépen menjen az úton és a rendellenes gumikopás is mérséklődjön-ha teljesen megszűnni nem is fog.
Hátul csak egy kicsi korrekcióra volt szükség.
Egyenlőre jónak tűnik a dolog:szépen egyenesen fut az Alfa,hajszál pontosan középen áll a kormánykerék (előtte ezzel is volt némi probléma).
Már csak az a kérdés,tavasszal milyen állapotban lesznek a téli gumik,mikor lecserélem őket.
A kipufogót az elejétől a végéig le kellett szedni, sajnos szerelés közben csak laza csavarokkal találkoztam, meg volt ami még +ba bele is rohadt, egy bele is tört. Anya rá hegesztésével ki is jött, menet vágó és olyan mint újkorában ;) Új tömítés, festés és kész :)
A + infó pedig az volt, hogy eljött az ideje annak, hogy az első féktárcsák betétekkel ki legyenek cserélve. Szerencsére a következő Pénteken sikerült ismét eljutnom a szervizbe. A szerelőm szerencsére most is hamar megcsinálta, nem volt 1 óra. Utána még kicsit bekoptatta az ú tárcsákat az új betétekkel.
Az utolsó olajcsere lakalmával leegyeztettem a következő kötelező dolgokat. 180e-nél szűrőcserék. Kicsit később csak 182e-nél jutottam el a cseréhez, de a csúszás nem számottevő. Szóval ki lett cserélve az üzemanyagszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő. Amúgy meg kaptam 1 + infót is.
Hát, elkezdem én is... Sokat filóztunk rajta, hogy milyen is legyen. Diesel vagy benzines... Az, hogy 156 SW az nem volt kérdés. Pontosabban a 159 SW-t is néztük. De maradt a 156, és benzin 1.6 ts... Kintről behozott, kissebb hibái voltak, vannak. Nagyszervíz megvolt, siralmas állapotban ez-az. De minden orvosolva lett rajta, következik az első futómű. Kopog. Toronycsapágy, lengőkarok stb... De meg vagyok vele elégedve!!!
Generátor cserénél feltűnt, hogy kicsit le van nyalva a jobb első guminak a belső fele, így bejelentkeztem futómű állításra. Az állításra nem került sor, mert arra lett következteteve, hogy még egy korábbi futómű hibából adódóan van a kopás.
A beállítások szerint inkább a külső felét kéne ennie a gumiknak. A gyári beállításokhoz képest összetartása van az első kerekeknek, de mivel van egy kicsi dőlésük is, ez kompenzálja az összetartást és ezért nem állítottak rajta.