Blog
Műszaki előtt javítani kellett a hátsó ablak mosót, szét volt csúszva a cső és cserélni kellett a hátsó ablaktörlő vezérlőt. Előműszaki után két dolgot kellett kicserélni, egy baloldali belső kormány összekötő csuklót és egy jobboldali külső kormány gömbfejet.
04.hó 12.én levizsgázott
Költség: 2 alkatrész + műszaki

Kicseréltem a hátsó stabilizátor rúd szilenteket, kicsit ki voltak már kopva. Egyúttal kapott új festést a rúd és a stabpálcák. Feketém sajna elfogyott így ezüstre lett festve. Természetesen a rozsda is el lett távolítva, és alapozó is került a festék alá.






Nagyon régóta szerettem volna egy fajta 18 as felnit, mivel a toldatokhoz és a hátsó szárnyhoz szerintem jobban megy mint a 17. De vagy nem volt vagy nagyon drága. Végre mikor egy kis alkatrészért mentem az érdi bontóba, mert sikeresen eltörték a fülét, amit megint ajándékba kaptam, megkérdeztem, hátha van nekik....és volt. Ráadásul annyira olcsón és jó állapotban, hogy el se akartam hinni. Legszívesebben azonnal elvittem volna, de motoron sajnos nem tudtam :-)) Így másnap visszaküldtem érte valakit mivel nem értem rá, és nem akartam, hogy elvigye esetleg más.
Vettem rá Continental Premiumcontact 6 gumikat, mivel ez egy teljesen új széria és érdekes módon szinte olyan a mintája, mint a Sportcontact 5-nek, ami rajta volt. A méret természetesen gyári 235/45R18. Most viszont ahogy nézem lejjebb kéne rakni egy kicsit. Egy TI garnitúra rugó, vagy egy Eibach készlet lesz a vége szerintem.







Augusztus óta hírdetem az autót, összesen ha ketten jelentkeztek érte. Na mindegy... Eljött a műszaki ideje, így felmértük mi fog kelleni. A lista elég széles lett...
-Első lengőkarok
-2 db toronycsapágy
-Első-hátsó gátlók
-Hátsó rugók
-Hátsó lengőkar felújítása
+ gumi ütközők, bizbaszok.
Szóval kifizettem érte az autó piaci értékének felét. Azóta gokart az autó. Nem hirdetem tovább.:D
A tegnapi olajcsere után Cseffó mester fényt derített arra, hogy mi rakoncátlankodik az első futóműbe.
Meg is lett a tettes. Egy axiál csukló és egy kormánygömbfej. Ma meg is ejtettük a cserét.

Sajnos nagyon úgy néz ki, hogy az autó előző gazdája nem bánt vele rendesen.
Az olajcsere óta egyre erősödő kopogó hang jelentkezik a motorból.
Gázfröccsre, gázadásra kopog, alapjáraton és meleg motornál halkabb.
Nem placebo, Yani és Giuntini is tudja igazolni :-(
Reménykedtem, hogy a vezérléscsere és a szíjtárcsa javítása megoldja a problémát, de sajnos nem.
Ezután a nagynyomású környékén kerestem a hibát, leszedtem, de nem lóg semmi, nincs törve semmi, vezérmű bütykök rendben vannak. Visszatettem és összedugtam a pumpát, a nyomkodóhengert kihagytam. lA pumpa nélkül is indítható az autó, az alapjárathoz nem kell a nagynyomású. A hang továbbra is jelen van. Ennél a tesztnél már Yani is segédkezett és támogatott lelkileg...
Összeszerelés után rögtönzött sztetoszkóppal (hosszú csavarhúzóval) kezdtük meg, nem volt kirívó zaj a szelepek felől. Kinyitottuk az olajsapkát és így sem onnan hallatszott a kopogás.
Ezt követően megszüntettük a gyújtást egyesével a hengereken és a 4-es lehúzásával a hang megszűnt, gázadásra sem jelentkezett. Többször teszteltük, a kopogás konzekvensen megszűnt, ha a 4-es henger trafóját lehúztuk.
Köszönöm Yani-nak a segítséget!
Most rendesen belenyúltam :-(
Idézetek a zinternetről:
1.
"Egy mondatra azért itt álljunk meg. Amikor azt hallják, hogy tegyen motortisztító adalékokat a motorba olajcsere előtt, akkor NE tegye ezt, mert akkor biztos lehet a közeljövőben egy hajtókarcsapágy garnitúra cserében. A motortisztító adalékok ugyanis a csúszócsapágyak felületéből, mikroszkóppal jól látható mélyedéseket (puha fémeket) oldanak ki, amik a kenést szolgálnák az olaj mellett."
2.
"Az is a hajtókar csapágy hiba forrása lehet, ha motortisztító adalékokat szoktak önteni a motorba az olajcserék előtt. Ez ugyanis előbb-utóbb tönkreteszi a sérülékeny hajtókar csapágy készletet. A motortisztító adalékok ugyanis a kenést szolgáló puha fémeket oldanak ki a csúszó hajtókar csapágyak felületéről."
Tehát okuljatok, nekem már késő :-(
Hurrá
Megejtettük az éves olajcserét.
- Mobil 1 Super 3000 5W-40
- Olajszűrő
- Levegőszűrő
- Gázolajszűrő
km állás: 187.586km

0
888
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Spider
- Adok-veszek
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Coffee - Minden ami kávé
- Virtuális Romeo
- 4C
- Alfa reklám
- Alfa történelem, híres ...
- Oldtimer, youngtimer
Tagok
Új tagjaink
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10