Blog

>> SzervizV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 2.0 TD // 2017-04-08

Műszaki előtt javítani kellett a hátsó ablak mosót, szét volt csúszva a cső és cserélni kellett a hátsó ablaktörlő vezérlőt. Előműszaki után két dolgot kellett kicserélni, egy baloldali belső kormány összekötő csuklót és egy jobboldali külső kormány gömbfejet.
04.hó 12.én levizsgázott
Költség: 2 alkatrész + műszaki

>> SzervizKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2017-04-08

Kicseréltem a hátsó stabilizátor rúd szilenteket, kicsit ki voltak már kopva. Egyúttal kapott új festést a rúd és a stabpálcák. Feketém sajna elfogyott így ezüstre lett festve. Természetesen a rozsda is el lett távolítva, és alapozó is került a festék alá.

>> Tuning és extraHardy // Alfa 159 Fekete Párduc 2.0 Novitec // 2017-04-09

Nagyon régóta szerettem volna egy fajta 18 as felnit, mivel a toldatokhoz és a hátsó szárnyhoz szerintem jobban megy mint a 17. De vagy nem volt vagy nagyon drága. Végre mikor egy kis alkatrészért mentem az érdi bontóba, mert sikeresen eltörték a fülét, amit megint ajándékba kaptam, megkérdeztem, hátha van nekik....és volt. Ráadásul annyira olcsón és jó állapotban, hogy el se akartam hinni. Legszívesebben azonnal elvittem volna, de motoron sajnos nem tudtam :-)) Így másnap visszaküldtem érte valakit mivel nem értem rá, és nem akartam, hogy elvigye esetleg más.
Vettem rá Continental Premiumcontact 6 gumikat, mivel ez egy teljesen új széria és érdekes módon szinte olyan a mintája, mint a Sportcontact 5-nek, ami rajta volt. A méret természetesen gyári 235/45R18. Most viszont ahogy nézem lejjebb kéne rakni egy kicsit. Egy TI garnitúra rugó, vagy egy Eibach készlet lesz a vége szerintem.

 
>> Szervizboxerhang // Alfa 155 1.8 TS 16V // 2017-04-08

Augusztus óta hírdetem az autót, összesen ha ketten jelentkeztek érte. Na mindegy... Eljött a műszaki ideje, így felmértük mi fog kelleni. A lista elég széles lett...
-Első lengőkarok
-2 db toronycsapágy
-Első-hátsó gátlók
-Hátsó rugók
-Hátsó lengőkar felújítása
+ gumi ütközők, bizbaszok.

Szóval kifizettem érte az autó piaci értékének felét. Azóta gokart az autó. Nem hirdetem tovább.:D

 
>> SzervizJCsabi // Alfa 147 1.9 JTD 8V Distinctive // 2017-04-08

A tegnapi olajcsere után Cseffó mester fényt derített arra, hogy mi rakoncátlankodik az első futóműbe.
Meg is lett a tettes. Egy axiál csukló és egy kormánygömbfej. Ma meg is ejtettük a cserét.

- Új nyári gumik (Michelin Pilot Sport 4 225/40 ZR18)
- Futóműállítás

 
>> EgyébCSI // Alfa 147 Selespeed // 2017-04-08

Az eredeti nyert végül. :)

 
>> SzervizShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2017-04-08

Sajnos nagyon úgy néz ki, hogy az autó előző gazdája nem bánt vele rendesen.

Az olajcsere óta egyre erősödő kopogó hang jelentkezik a motorból.
Gázfröccsre, gázadásra kopog, alapjáraton és meleg motornál halkabb.
Nem placebo, Yani és Giuntini is tudja igazolni :-(

Reménykedtem, hogy a vezérléscsere és a szíjtárcsa javítása megoldja a problémát, de sajnos nem.

Ezután a nagynyomású környékén kerestem a hibát, leszedtem, de nem lóg semmi, nincs törve semmi, vezérmű bütykök rendben vannak. Visszatettem és összedugtam a pumpát, a nyomkodóhengert kihagytam. lA pumpa nélkül is indítható az autó, az alapjárathoz nem kell a nagynyomású. A hang továbbra is jelen van. Ennél a tesztnél már Yani is segédkezett és támogatott lelkileg...

Összeszerelés után rögtönzött sztetoszkóppal (hosszú csavarhúzóval) kezdtük meg, nem volt kirívó zaj a szelepek felől. Kinyitottuk az olajsapkát és így sem onnan hallatszott a kopogás.

Ezt követően megszüntettük a gyújtást egyesével a hengereken és a 4-es lehúzásával a hang megszűnt, gázadásra sem jelentkezett. Többször teszteltük, a kopogás konzekvensen megszűnt, ha a 4-es henger trafóját lehúztuk.

Köszönöm Yani-nak a segítséget!

Most rendesen belenyúltam :-(

Idézetek a zinternetről:

1.

"Egy mondatra azért itt álljunk meg. Amikor azt hallják, hogy tegyen motortisztító adalékokat a motorba olajcsere előtt, akkor NE tegye ezt, mert akkor biztos lehet a közeljövőben egy hajtókarcsapágy garnitúra cserében. A motortisztító adalékok ugyanis a csúszócsapágyak felületéből, mikroszkóppal jól látható mélyedéseket (puha fémeket) oldanak ki, amik a kenést szolgálnák az olaj mellett."

2.

"Az is a hajtókar csapágy hiba forrása lehet, ha motortisztító adalékokat szoktak önteni a motorba az olajcserék előtt. Ez ugyanis előbb-utóbb tönkreteszi a sérülékeny hajtókar csapágy készletet. A motortisztító adalékok ugyanis a kenést szolgáló puha fémeket oldanak ki a csúszó hajtókar csapágyak felületéről."

Tehát okuljatok, nekem már késő :-(

Hurrá

>> SzervizJCsabi // Alfa 147 1.9 JTD 8V Distinctive // 2017-04-08

Megejtettük az éves olajcserét.

- Mobil 1 Super 3000 5W-40
- Olajszűrő
- Levegőszűrő
- Gázolajszűrő

km állás: 187.586km

 

Gyári olaj (Selénia Sport Power), gyári olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő csere, klíma fertőtlenítés, gyári első 330-as féktárcsa és új gyári betét csere az Autóház Budaörsnél. Még mindig garanciális az autó, így márkaszervizbe jár 😀