Blog

>> EseményIsuhalasz // Alfa 159 2,4Jtdm // 2017-01-17

Szegedről hoztam el az autót, gond nélkül jöttem vele haza. Ma kicseréltem az izzitógyertyákat, vettem rá szép jelet, kitakarítottam(nagyon mocskos volt szegényke).
Elvittem motordiagnosztikára, a XVIII. kerületbe, ahol megnyugtattak, jónak tűnik a kocsi.
A hét végén kap új olajat, szűrőket....
Megtörtént az olajcsere, 5db izzítógyertya, összes szűrővel, sajnos kiderült, hogy a 2 hónapos szegedi állás(behúzott kézifékkel)miatt a bowdenek megnyúltak és hazafele kinyírtam a hátsó fékeket. Új Brembo féktárcsákkal és Textar betétekkel orvosoltuk a problémát. Kell vennem bowdeneket és egy motor tartó gumibakot és akkor minden rendben.
Irány az Albaauto!

 
>> SzervizHpeDave // Alfa 156 SportWagon // 2017-01-17

A tegnapi és a mai nap elérkezett a dízelek rémálma a kettős tömegű és a kuplung csere.Az előzmény,hogy pár hete fémes kattogó hang jött a váltó felől és a kuplung kinyomásakor megszűnt. Hát akkor csapágy meghalt és amúgy is már kemény volt a pedál meg fent is fogott már. Rákészültem a kettős cserére bár nem érzetem semmi rázást leállításnál kottyanást de mikor lekerült a váltó örömmel konstatáltam,hogy nem is kell.Semmi baja hibátlan állapotban volt, annyit mozdult kb.mint egy új.Így a szimering csere után ment is vissza a helyére.Kapott mellé egy új szett Valeo kuplungot,mert a csapágynak vége volt a tárcsa szintén már jól megvolt kopva és a szerkezet is látott már jobb napokat.Hamar ment az egész meg is lepődtem rajta,hogy a kolegám,hogy szórja össze. Csak a váltón lévő munkahengerrel szívtuk meg. Kicsit már folyt, akkor csere.Viszont a tartójából elég szopás volt kivarázsolni de sikerült egy Brembo került a helyére. Közben kicseréltük még a rezon csövet is.Kompletten cseréltük az első féket elég szar volt már mikor megvettem a kocsit de most,hogy szét volt szedve és a kettőst nem kellett cserélni így kapott egy Brembo Max vágott tárcsát Brembo betétekkel és Brembo fékcsővel.Így most ez első fékről is le van a gond. A kuplung meg egyszerűen vaj lett.

>> Tuning és extraPiritu - 1.000.000 // Alfa Giulietta 2.0 JTDm 175 LE TCT E6 // 2017-01-17

Megjött a csomag.
Ahogy a videón volt beraktam.
Lecsukni kicsit kicsit furcsa volt, a belső kilinccsel nem is sikerült. A fedelet nyomva simán megy...
... és gombnyomásra nyílik is.
Királyság! :-)

 

Penteken végre megerkezett az első és legjobban várt boríték benne egy papír ami az okamyirodaból jött! Származasi ellenörzés! Kintről behozott autónál ez az első amit csinaltatni kell addig semmi mást nem lehet csinalni amig ez nincs meg! Durván 4-5 hét alatt kész! :) nem drága dolog!
Jöhet a többi papír lassan gurulhat a magyar utakon!
Köszi a segítseget Peta74 Barátomnak aki mindent elintéz helyettem hogy mire haza érek meglegyen a paripa! :)

 
>> SzervizBigBratyó // Alfa 159 SW 1,9 JTD // 2017-01-17

A pénteki fékbetétek cseréje után vasárnap kigyulladt az akksi visszajelző lámpa..
Mivel az akksi új, így maradt a kontakthiba vagy a generátor. Sajnos a generátornál mért kijövő feszültség sem volt jó, így mehetett felújításra.
Diódahíd ment tönkre, és ha már ott volt, felújították az egészet. Új csapágyak, fesszabályzó, szabadon futó stb.

Generátorcsere.
Hibakód kiolvasás, nem volt tárolt hiba.
Új helyzetjelző LED-ek kerültek bele (ezt nem dobja hibára a CAN).


Most már csak az alufelnivel kell valamit kezdenem, mert az elkopott fékbetét miatt jobb hátul ráégett a rozsdapor.. Felnitisztító/brigéciol/sav vagy valami, de még utána akarok nézni hogy mi szedi le a felni károsítása nélkül.

 
>> Szervizricsko96 // Alfa 145 1.4 Twin Spark // 2017-01-17

Amivel vettem lökös már gyorskötözővel volt hozzáfogva, és rendkívül ocsmány volt. Sikerült egy orros beállásnál leszakítanom sajna. (hülye is voltam meg nem is, bőven elfért volna, csak az a tákolt lökösnek lógott az alja és beleakadt a padkába) Volt lökhárítósnál aki visszarakta, de megint balek voltam. Ezúttal már beszereztem egy tökéletes állapotú faceliftes lököst, ami színre volt fújva. Felraktuk, most fasza, és már odafigyelek, hogy csak fenékkel állok be mindenhova. :) Pofásabb is így az autó, majd hátulra is be fogok szerezni egyet.

Az első féktárcsákat lefestettem pirosra, ez is sokat dob rajta. :)

>> Szervizricsko96 // Alfa 145 1.4 Twin Spark // 2017-01-17

Sajna berepedt az anyósnál a szélvédő, így cserés lett. Tudni kell még a régiről, hogy bármit csináltam eszméletlen párás volt állandóan, így sötétben elég sz*r volt vele közlekedni. A Határ úton, a Delta Glass megcsinálta nekem, új szélvédőt raktak bele és mint kiderült a réginek már utólag ragasztott volt az alján a gumi, így nem volt jól leszigetelve, és ez okozta az állandó párát. Most már király, tiszta nem párás, de azért még a pollenszűrőt ha kijön a jobb idő kicserélem. :)

 
>> Tuning és extraHege // Alfa 159 1.9 Sportwagon JTDm 16 v High // 2016-09-15

Nem vagyok és voltam híve az ilyen jellegű beavatkozásoknak, de kétszer is dpf eltömődéssel járó vészüzemem volt. Elmentem a szervizbe és kényszerregen-nel ki lett takarítva az autó. Más hiba nem volt nem is találtunk semmit. Lehet hogy a egr. lehet a nyomáskülönbség érzékelő, de egyik sem lehetett véglegesen megállapítani hogy az okozza mivel az ellenőrzés pillanatában minden rendben volt velük. A találgatások sokasága illetve a felesleges dolgok cseréje miatt inkább a kiiktatás mellett döntöttem. Az eltömődésem is több mint 900 km után történt. Az enyémen is rajta volt a frissített szoftver de nekem mindig 800 km felett takarította pedig elég sokat városozom. A saját szerelőm ajánlotta a szegedi ismerősét aki szintén alfás. A szerelőm Fiat Multipláját is Ő okosította fel. Nagyon komoly lett. Ő oldotta meg a kiiktatásokat illetve ha már ilyen jellegű a beavatkozás akkor egy kis optimalizálás is bele lett véve. A beavatkozás után haza érve kivettem a dpf-et és helyére egy cső került. A kivet dpf-et félreraktam, ha valamikor vissza kellene állítani az eredeti programot akkor az is lehetséges legyen.
A változás érezhető fél literrel kevesebb lett a fogyasztásom hosszútávon. A dinamikája?! Nincs megtorpanás, gondolkodás nélkül húz már alacsony fordulatról. Telegáznál olyan mint mikor a repülő bekapcsolja a utánégetőt és megindul. Nagyot tol és látványa is van igaz láng nincs de egy kis füst azért igen.
Már fél éve járok így vele mire ezt a blogot megírtam eddig minden jó csak lassan a kuplungom lesz cserés. Igaz a sok város és a 160000 km már megtette a hatását.

 
>> SzervizHaddel // Alfa 159 sw // 2017-01-13

Már rég óta bosszantott ,hogy hideg időben ,indítás után hibajelzés tünt fel a kijelzőn ,miszerint nincs olajnyomás ,állitsa le a motort.A hiba oka az olajszivattyúnál lévő gumitömítés kikeményedése.
Dz tuningnál volt épp az offos kisteherem ,hengerfej hiba miatt ,és kérdeztem Zsoltitól ,be tudná-e vállalni Bocinátort egy ilyen tömités csere mutatványra. Plusz megint szivárgott rendesen az olaj a szelepfedéltől .Azt is javítani kellene.Mondta ,nem igér semmit ,millió a munka ,de végül mégis csak tudtam vinni az autót péntek délután.
Ki lett cserélve minden tömités ,most a szervószivattyúhoz is tömités került,legutóbb csak paszta. Remélem többet fog bírni ,nem szeretnék már olajfolyást látni fentről.
Sajnos a hatodik képen látható ,turbóhoz menő levegőcső eltörött a fütyijénél ,a fiuk megpróbálták megragasztani ,de nem jártak sikerrel . Majd nézek valami kétkomponensü ragasztót ,vagy veszek új csövet.
Az autó alatt bóklászva észre vettem ,hogy a 2.5 éves kipufogóm csereérett.. Venni kell sürgősen.
A szervíz folyamán cserélve lettek a tömítések ,vezérműszíj. Olajcsere Motul olajjal + Mann olajszűrővel,levegőszűrő.
Százas bácsival könnyebb lett a lóvétartótáska,de megszünt egy bosszantó hibajelzés ,és merem remélni ,hogy száraz marad a motor külseje.
Km állás:229964
Előző olajcsere óta megtett kilométerek száma: 8716 km

Mára volt időpontom a villanyszerelőhöz, aki kicserélte a trafót amit Alfás Marektől vettem.
Sikeres volt a művelet, közben még bekerült egy világosabb fényű helyzetjelző is, hogy jobban passzoljon a xenonhoz. Végre megy ismét teljes értékűen a xenonom!
A másik trafót megtartom, felújításhoz jól jöhet.