Blog

>> Tuning és extraRomeoOne // Alfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2017-02-04

Az autót a 20 küllős 17"-es gyári alufelnivel vettem. Valamikor tavaly nyáron fejbe ütött, hogy nekem ennél nagyobb felni kell majd, ezt meg meghagyom télinek.
Mivel az autón gyárilag a Brembo fékek vannak, ezért ez egy elég nagy feladatnak ígérkezett, mivel utángyártott felnit akartam, hogy egyedibb legyen. A Brembok lényegesen túlnyúlnak az agy síkján, ezért a legtöbb utángyártott felni nem fér fel a féknyeregtől.
A kutakodásom már körülbelül szeptember óta tartott. Leginkább olasz felnit szerettem volna, de megnéztem sokfélét. Sajnos Magyarországon nagyon szűkös a kínálat. Sokat kutattam, írtam közvetlenül a felnigyártóknak is, bár közölük egyedül a Tomason írt vissza, jelezve, hogy tudnak a problémáról, az ő felnijeik nem fognak felmenni a Brembo-s 159-re.
A performancealloys.com sales manager-e viszont rendkívül segítőkész volt. Rengeteget nézegettem a felniket, az sem segített túlságosan, hogy én is jó válogatós vagyok. Amikor találtam olyat, ami tetszett, akkor rákérdeztem nála és ő felvette a kapcsolatot a gyártóval, sokszor még aznap visszaírt, az eredménnyel. Sok esetben negatív volt a válasz, nem fog felmenni a fék miatt.
A választásom végül a NIU-ra esett (David Laidelli), akik jelezték, hogy a féknyereg ellenére is jó lesz a felnijük. Ez egy ízig-vérig olasz brand, de nem túl nagy gyártó, Magyarországon nem is elérhető.
Külön kiemelném, hogy központosító gyűrűt nem rendeltem, mindössze annyit említettem, hogy Brembo-s 159-re lesz. Ezeket később akartam megvenni itthon vagy legyártatni. Erre meglepetésemre nem csak ezeket küldték el a korrekt méretben, hanem küldtek 20 kerékcsavart is. Alig hittem a szememnek. Ez a vásárló megbecsülése :)
A kupakon a felirat: Prodotto con goglio in Italia - Proudly produced in Italy :)
Ma felpróbáltam a kocsira is, valóban elfér :)

A 4 felnit 770€-ért kaptam meg a szállítás pedig 80€ volt.

>> SzervizLiquid // Alfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2017-02-03

Ismét olajfolt keletkezett az autó alatt, ami bő 1 hét alatt 200ft-os méretről, Bő A4-esre nőtt. Az olajszűrő-ház tömítése eresztett.

>> EseményZselé // Alfa 159 SW 2.0JTDm 136LE Progression // 2017-02-03

Valamikor 2016 decemberben eldőlt: hiába vettem egy Spidert az offos családi járgány mellé, hogy kapjak egy kis életmentő Alfa-dózist, kiderült, ez olyan mint a nikotin: az érzés utáni éhség nem csillapodott, hanem nőtt. Így úgy döntöttem, nem küzdök tovább a sors ellen, a (soha ki nem használt) praktikum mehet a lecsóba, megesszük a bejglit, eldurrantjuk a pezsgőt, és az ünnepek után nekilátunk 159 kombit nézni.

Aztán eljött a január, és néhány szűkítési feltétellel nekivágtam a HAHU kínálatának. Hát, nem voltam elájulva... első körben 1.9 120 lovas, 2010-es, vagy 11-es forgalomba helyezésű példányokat kerestem, de ebből tán 1-2 darab volt. Majd nyitottam a 2.0 dieselek felé, mert be kellett látni, ha az utolsó évjáratokból keresek, inkább ennek van realitása. Főként 170 lovas példányokat hirdettek. Ismertem a 159-est, mert már 2 alkalommal majdnem vettem (értsd: zsebemben a foglalóval megindultam az eladó felé, de mindkétszer valami eltántorított, és maradtam a seggemen). Ricsi (Angelo) barátom pedig hatásomra pont tavaly vett egy 159-est, és igencsak belemászott a típus rejtelmeibe, tehát elvittem magammal autót nézni.

A szomorú felismerés ott ért, hogy gyakorlatilag nincs magyar forgalomba helyezésű autó. Illetve ami van, azért egy jó millióval többet kérnek. Ez már egy olyan szám, amiért én vállalni merek bizonyos kockázatokat, de kicsit csalódtam, amikor 2,3-2,4m körül is találtam francia, belga, kicsit lelakott, kicsit sumákolt példányokat, ismert előélet nélkül.

Aztán véletlenül elkeveredtünk a Bécsi úti Maxabo-hoz, ahol ott állt egy sötétkék (mint az első Alfám) kombi, nagyon szép állapotban. Természetesen ez is kinti, olasz példány. Ám ez egy flottakezelőé volt, 6 éves korára 167000km-et vallott be az órája, és sokkal szebb volt a beltere, mint az előtte és még utána is megnézett 100-140 ezret állító példányoknak. Ám amin felcsillant a szemem, hogy Milánóban végig vezették a szervizkönyvét. Itthon utána néztem, és hivatalos, az Alfaromeo.com-on is megtalálható márkaszerviz volt. Szerencsére van egy ismerősöm, aki olaszországi kapcsolattartója egy cégnek, és megkértem, vegye fel a kapcsolatot a szervizzel, informálja le az autót. Jött is az e-mail, minden egyezett, 30 ezer km-el ezelőtt a vezérlés cserét is elvégezték. Itt kezdett érdekelni a jármű komolyabban.

Jött a második kör, a próbaút. Itt sem csalódtunk semmiben, bár kiderült, hogy az akksija kuka, illetve az egyik kanyarban leszakadt a kipufogó hővédő lemeze, és ordenáré csörömpölés közepette tettük meg az út második felét... itt már éreztem, hogy ez az enyém akar lenni, mert az asszony kiborult, hogy ez már itt szétesik, én meg sírtam a röhögéstől (a kereskedő pedig halál sápadt lett..). Na, végül mondta, hogy ezt a két hibát (akksi és kipufogó) ne számoljam bele a dologba, ezt ők rendbe teszik.

Végül, a legfontosabb: én eddig minden Alfámat úgy vettem meg, hogy nem az első és nem is az utolsó volt amit megnéztem, de az adott példány "mondta, hogy vigyél haza". Így volt ez ennél is, így bár még megnéztem pár kintről hozott, gányolt szemetet az alibi kedvéért, végül visszatértem a Bécsi útra, és megegyeztünk az árban.

Az átadás az optimálishoz képest egy okmányirodai malőr miatt megcsúszott két héttel, de annál édesebb volt ma beleülni és hazahozni :)

 
>> AutóápolásWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 159 2.4 Jtd Elegante 4x2 TI // 2017-02-03

A felső vízcső légtelenítő csavar után, következő típushiba ellenőrzésként bekukkantottam a kipufogó tőcsavarokra. Már lélekben készültem egy lehetséges (drága és hosszadalmas) megelőző szervízre, de ismét kellemes meglepetés ért. Már előttem ezt orvosolták. Ez egyben magyarázat arra, hogy az autó orrában miért van zölddel összejelölgetve sok-sok alkatrész. A tőcsavar csere egy viszonylag nagy bontással járó művelet, ekkor kerülhettek oda a jelölések.

A fotón az olajos csőcsonk még mindig a szívócsonk tömítésnél kifolyt olaj nyoma, ide nem ért be a kezem kitakarítani, egyelőre így marad. A motormosásnak meg nem vagyok híve.

>> SzervizJózsef // Alfa 156 1.8 twin spark // 2017-02-03

Az autóval hazafele menet leakartam kanyarodni így vissza akartam váltani ami sajnos nem jött össze a kuplung pedál semmi ellenállást nem mutatott mintha a levegőt nyomkodnám de hála sikerült kivennem sebességből. haza mentem vele mivel ha pumpáltam a pedált akkor valamennyire felkeménykedett és tudtam váltani így 2- be hazáig elgurultam. Felhívtuk szerelőt mondta hogy kinyomócsapágy de hát akkor akkor már kompletten kellene cserélni az egész kuplungot. egyik ismerősőm mondta hogy nézzük meg a pedál alatti munkahengert hátha az a rossz.Rendeltem is egyet kedvezményesen 7 ezer-ért meghozták (valeo).beraktuk feltöltöttük folyadékkal. Hát nem nagyon lett jó. Hát mondom akkor megrendeljük a kuplungszettet és ki lesz cserélve.De közbe a szerelő nem vállalta így nem rendeltük meg. 1 hónapo állt az autó gondoltam beindítom hátha megszánta a szentlélek és megjavult hát igy is lett.
Azota hibátlanul vált. Kinyomonak sincs hangja
De azért nyáron ha addig nem jön elő megint akkor egy kuplung szettet kinyomoval kap.

 
>> Tuning és extraJózsef // Alfa 156 1.8 twin spark // 2017-02-03

Én mindig is a vaj színű belsőért rajongtam és adódott egy lehetőség. Igy sikerült vennem egy belsőt és pont olyat amilyent szerettem volna és eléggé jutányos áron jutottam hozzá. Már csak az ülésfűtést kell bekötnöm és akkor teljesen kész a belseje.
És ha már a belsejét szétszedtem igy mindenhol kicseréltem az izzókat ledesre(nekem sokkol jobban tetszik). Miután mindent beleraktam már csak egy kozmetikára kellett vinnem az autót. Igy bejelentettem és 2 napjára rá már friss illata volt és a bőr is kipuhult és nem volt koszos.

 
>> Tuning és extraSanyiJTD // Alfa 159 SW 2.4 20V JTDm Q-Tronic // 2017-02-03

Akartam ebbe is egy szép átalakított kormányt,mint amit a GT-be is csináltattam. Krém cérnával varrattam,hogy menjen a belsőhöz.

Hát kész lett. Bár türelmetlenül várnom kellett egy két hetet rá. Ma be is szereltem, illetve a középkonzolt lefóliáztam. Mondjuk azt már pár hete, csak nem írtam róla blogot...

Alakul az autó.

A kormány eredeti állapota a képeken, nem azért lett új kormány csináltatva, mert már szétfoszlott !!!

 
>> Tuning és extraSzabeee // Alfa 156 Sportwagon 2.4 JTD M-Jet 20V TI // 2017-02-04

Kezdetét vette az állítható magasságú sportfutómű beépítése. A hátsó tengellyel kezdtem, ugyebár ott gyerekjáték a beszerelés. Hétfőn még minden csavart kézzel szenvedtem ki a helyéről, majd volt segítség is levegős pisztoly formájában. A hátsó tengely gond nélkül beépült, majd megkezdődött a mélytorok sorozat az első tengellyel. Ugyebár, ha valaki kényelmesen szeretné kiszerelni a lengéscsillapítót, a komplett agyat el kell távolítani. Semmi gond, én is így tettem, majd kivettem a féltengelyt is a bal oldalon. Szétszerelésnél éreztem, hogy a belső csillag már nincs éppen a helyzet magaslatán, de a nyári féltengely móka óta lapult egy csillag, illetve egy gumiharang a szekrény aljában, így ki is lettek cserélve. A bal oldal viszonylag egyszerűen ment, miután levettem az agyat és elkötöttem 2 anyát a toronyban, gyakorlatilag hullott is ki a lengéscsillapító. A bal oldal nem volt ilyen könnyű menet, az eső anya, amihez hozzá lett érve rögtön szépen meg is szívatott. Valószínűleg előző összerakásnál sikerült jó erősen meghúzni a felső lengőkar anyáját, illetve megszakítani a menetet, mert egy órás szenvedés után sikerült lerángatni az anyát a gömbfejről. a 2014 novemberében beszerelt Febi lengőkar gyári szilenttel tökéletes állapotnak örvend, ami a kopást illeti, se nem lóg és egy csepp szabadja sincs a gömbfejnek... ezen meg is lepődtem, mivel nem tartják sokra ezt a gyártót. A többi művelet könnyen ment, hamar kijött a másik lengéscsillapító is. Az igazi verekedés akkor kezdődött, amikor ki szerettem volna venni a villát és lengéscsillapítót összekötő csavart. Egy 10-es imbusz kulcsot a második próbálkozásnál el is törtem és itthoni körülmények között nem is tudtam haladni a dologgal. Bevittem hát munkába lengéscsillapítókat, gondoltam egy kis melegítés használni fog, de teljes kudarc volt ez is. Végül a sarokcsiszoló sem segített rajtam, hiába vágtam le a csavarok fejét, meg se moccantak. Mindkét csavar akkor engedett meg, amikor a 80%-át átfúrtam 10-es fúróval. Ezután a művelet után már könnyen ment minden. A gewinde bepattant a villákba, menet közben kitakarítottam a féltengely belső csukló környékét, mivel mindenhol gépzsírral volt kenve. A stabilizátor összekötőket kicseréltem, nem volt rossz az állapotuk, de jobb került bele (Lemförder) az első lengéscsillapítók felső gumipárnáját is kicseréltem, ez is Lemförder lett. Az utas oldal még hátra van, mivel a felső lengőkar még nem érkezett meg, de ez így is eléggé elhúzódik, mivel hétfőtől péntekig készül a futómű. Az időjárás szerencsére enyhült, így van á némi esély, hogy ki tudom vinni az Alfát egy jó kis próbakörre.

 
>> AutóápolásRicoe156 // Alfa 156 1.6 TS 16V Progression // 2017-02-02

Az "UV" elvégezte a dolgát.
De Vftsárpi is :D

>> Szervizkrisz.v // Alfa 156 2.5 V6 24v // 2017-01-04

Egy ideje már hallgattam az indítómotor brutális fémes visító hangját minden indításkor. Eljött az ideje a felújításnak. A kiszerelése nem volt egyszerű, de a V6-nál kevés dolog az. A motor felújításához szükséges összes alkatrészt beszereztem, nem csak a hibásat, hanem mindent ami jellemzően elromolhat benne. Kicseréltem minden alkatrészt, alaposan kitakarítottam és mehetett vissza minden a helyére. Azóta szinte hang nélkül indul a gép.
A 2011-ben cserélt bontott termosztát elég rossz állapotba került az utóbbi időben, max 80°C-on már nyitott, de szobahőmérsékleten sem zárt rendesen, emiatt nagyon nehezen melegedett. Kapott új Behr termosztátot. Azóta nagy hidegekben is max. 4-5km után az előírt 87°C-on áll a mutató.
Pollenszűrőt is cseréltem, már szép fekete volt a régi.:)
214000km