Blog
2017 Április végén vittem újabb szervízre, olajcsere (10w60-as 9500 km után) , szűrők cseréje és újabb váltóolaj csere (egyszerre csak kb 3.5 Liter jön le, ezért cseréltük megint). Az olajat EGYÁLTALÁN nem eszi a 16éves busso motor, szép ! a váltóolaj ami lefolyt az is nagyon jól nézett ki, kíváncsi leszek mennyit fog kibírni a váltó, ebben a korban már fel szokták adni.
km állás: 206.800
Fejlesztés nem volt, tudtam beton van reménykedtem a jobb időben.
Az autó baromi jó volt, sőt túl jó,sajnos átsoroltak profi autók közé.
Legjobb idő : 402m:13.391mp 171,43km/h Videó
Döntőbe egy Honda 1.5 turbó ellen mentem , sajnos 9ezreddel ki kaptam .



Történt, hogy Tescoból hazafelé megörvendeztetett a vas egy szép akkumulátor piktogrammal, hogy kevés az akkufesz. Na hát ez annyira így volt, hogy mikor befordultam az utcánkba, már a rádió is kikapcsolt! Hatalmas szerencsével gurultam be a garázsba, akkufesz 11V! Töltő fel, reggelig. Reggel mérem 12,8V, király. Mondom megmérem a töltést is, elindítom, mérem, hát basszus 11V! Vezetékek jók, úgyhogy a generátor kampec.Találtam egy jó generátor-önindító szakit márkón, telefon, mondta vigyem át felújítják. Ok, youtubon találtam videót a kiszerelésről. Le kellett venni a gázolajszűrőt tartóstól, meg a motor jobb oldala mellett lévő levegő-rezonátor? dobokat. Le kellett oldani a jobb motorfelfüggesztést, előtte persze alul meg kellett támasztani a deknit emelővel. Az emelővel lehet egy picit emelni a motoron, így könnyebben hozzáférünk a hosszbordás szíjhoz és a csavarokhoz. A generátor és a motor felfüggesztés is torx fejű csavarokkal van felfogatva. A villamos kábelek kikötése után a generátor a gázolajszűrő helyén kiemelhető. Mint kiderült, teljesen leégett, így elhoztam egy kompletten felújítottat 42 e-ért. Visszaszerelés ment könnyen, csak a szíjfeszítőnél kellett kicsit kínlódni. Természetesen azóta tökéletes, a töltés alapjáraton 14,2V. Mivel lebontottam a gázolajszűrőt, adta magát,hogy azt is kicserélem, 13e-Ft.
hétfőn ráment a délutánom, hogy szépen a két kis kacsómmal végigsuvickoljam, minden ganyét leszedtem, volt itt sampon, tisztavíz, ilyen törlőkendő, olyan mikroszálas cucc... utána elvittem a mosóba és kapott egy glanz-ot is... csillogott mint a salamon ..... :D erre???? olyan vihar volt éjjel mint nem mostanában... elmentem reggel dolgozni és alul már tiszta kosz lett...



Nem csodálkoztam, amikor kiderültek az alábbiak:
-mindkét oldalsó motortartó bak rossz, egyik tetejére valamelyik ügyes kókánymester műanyaglapot vágott, így növelte az összement bak magasságát
-repedt a karbi-hengerfej közti gumitalp, mind a 4 hengernél
Új, gyári gumitalpak a karbik alá beszerezve :-)
Eredetileg Ömtc-nél akartam vizsgáztatni az autót,de nem tudtam megoldani ,hogy időpontra ott legyek,ezért ahhoz a szerelő sráchoz mentem,aki a cég kocsijait is szervízeli.Vasárnap este hagytam ott nála,azt hittem hétfőn kész is lesz.De nem lett.Szerdán már felhívtam ,mi újság a verdával.Jött a terszöveg ,hogy a futómű gatya,első fékbetét is kuka.. Mondtam is neki ,hogy azt nem hinném ,tavaly ilyenkor lett felrakva a nagy brembó ,új betétekkel.
Na mindegy ,péntekre készen lett az autó,aznap haza is utaztam vele Magyarországra. Végül csak elöl ,az alsó lengőkar szillentjét kellet kicserélni mindkét oldalon. Persze aranyáron lett elszámolva,170€ állt a számlán ,megnéztem netáruházakban 90-100€ között bárhol meg lehet venni a gyári Trw párját.
Érdekes még ,hogy a vizsgapapíron rajta van a fékbetét csere is,a számlán már nem tüntette fel.
Jövőre már tuti átnézetem az autóklubnál,ott leírják ,mit kell kicserélni ,vagy javítani .Megcsinálom,vagy megcsináltatom amit kell ,aztán levizsgázik náluk.





193000Km ismét eljött az ideje 1 olajcserének. Amit hamar el is végzett a szerelőm. Be is terveztük a következő időpontot, mert van 1 kis olajszivárgás a nívópálcánál. plusz az első futóművet is kicsit ki kell javítani, mert nem az igazi erős fékezésnél eléggé beszitál. de meg lesz oldva! :)
1
777
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Virtuális Romeo
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Spider
- 4C
- Alfa reklám
- Adok-veszek
- Oldtimer, youngtimer
- Alfa történelem, híres ...
- Coffee - Minden ami kávé
Tagok
Új tagjaink
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10