Blog
A Pappas Autónál regisztráltam a kedvezményes emblémacserére.
Az új embléma megérkezett, de a pajzsomnak nem tett jót a téli -20 fok és egy részén felhólyagosodott a króm. Nem volt könnyű másik pajzsot szerezni, végül William-től kaptam egy hibátlan példányt ajándékba, amire fel is került az új embléma. Köszönet érte.
Kb. 1 hónap telet el az első fék csere óta, és elégé zavart,hogy gyengébb fékezéskor sípoló hang jött az első fékektől. Így tegnap szétszedtük és le rozsdátlanítottunk mindent a nyerget és a fékbetét tartókat is,mert úgy gondoltuk nem fekszik fel a tárcsára kellőképpen.Utána le lett alapozva és piros színt kapott.A betéteket bepasztáztuk.Eddig azt tapasztalom,hogy a hang megszűnt.
Eljött az idő a vezérlés cserének is, kezdett ciripelő hangja lenni.
Beszéltem hát a közeli alfás szakival, egyeztettem vele, és eldobtam neki az autót.
Másnap hívott, hogy a vezérlésen kívül még cserélni kéne a csapágyas hosszbordás feszítőt is, mert a rúgója eléggé odavan. (Talán az is adhatta a ciripelő hangot.)
A felső motortartó gumibakom is szépen körbe volt repedve, és ha már a vezérlés lesz cserélve, akkor az se maradjon ki.
Ki lett cserélve minden, most olyan szép jár a motor, hogy majd elélvezek :DDD
Vezérlés szett: Dayco
Vízpumpa Dolz
Hosszbordás szíj: Dayco
Hosszbordás feszítő: Dayco
Felső motortartó gumibak: Birth
Meg hozzá még a fagyálló.
271.000 km
Ki cseréltem a kézifék kötelet, nem volt most befagyva, de hát enyhe volt az idő, rá fért mert már nagyon oda volt a burkolata.
Pollen szűrő csere is meglett, közben kiporszívóztam és klímafertőtlenítés is meg lett ejtve.
Neten megrendeltem. Az izabella utcában a Kulcslyuk zárszaküzlet kulcsszárat cserélt benne és át másolta.
Fűtés hol van, hol nincs.
A képen a bűnős. Neve: fűtés terelő lapát állító motor.
Átgurultam Várpalotára a Csörgő Autószervizbe.
Maximálisan elégedett voltam.
Amint megvan a cseredarab berakják.
Plusz: Szelepfedél tömítés is cserés.
Bekarbonozva a helyére pattintva, / nem fólia nem VTN / köszönet a Mörus Carbon Arte-nak ismét, motortér pár elemének folytatás folyamatban.
Eljött ismét a kötelező szerviz ideje. Már 14.-én illő lett volna megejtenem akkor volt pont egy évvel ezelőtt az előző, a kilométer állás is majdnem 20 ezerrel lett több.
A cumót HpeDave kolléga szerezte be nekem, innen is köszönet érte ;)
Ami lett:
olaj: Selenia WR
olajszűrő: Champion
Üzemanyagszűrő: Champion
Légszűrő: Sofima
Pollenszűrő: Kristal (aktív szénnel)
Egy balos kézifékkötél: Cofle
Egy ködlámpa: Depo
Egy kuplung oldali főtengely szimering: Corteco
Egy vezérlés oldali szimering: Corteco
És amit már ki is cseréltem az az olaj, olajszűrő, üzemanyagszűrő, légszűrő és a ködlámpa. A pollenszűrőre és a kézifékkötélre még alszom egyet. A főtengely szimering meg majd ha sor kerül a kettős tömegű cseréjére.
Volt két kavicsnyom a szélvédőmön, egy csúnya pont a látótérbe, meg egy kisebb valahol az anyósoldalon. Ma azon ritka téli napok egyike volt, hogy még világosban végeztem a dolgaimmal, és az általam már ismert, lelkiismeretesen dolgozó szélvédő javító nénihez vettem az irányt, aki a Savoya parknál dolgozik. Mivel a 159-esnek igen masszív szélvédője van, alig vitte a fúrója, és majdnem egy órát töltöttünk a hidegbe, ami nem volt kellemes, de legalább nem kell félnem a tovább repedéstől...