Blog
Tesztett:
- úgy általában MINDEN,
- itiner,
- Öskü, sokan a másik templomnál számoltuk a négyszögletes nyílásokat (így jár, aki a többieknek hisz),
- Öskü helybéliek (ők szóltak, hogy a másik templomnál is sok autó áll),
- a plusz kör xxx faluban,
- a feladatok (bár a Papas szórólap nélkül kicsit övön aluli volt)
- szép helyek,
- sör az apátságnál,
- mindig volt mit enni-inni (Zircen a büfében hihetetlen jó volt a mexikói hot-dog)
- a gulyás,
- a társaság,
- ...
Ami nem:
- az utak minősége (nem tehet a szervező róla),
- az időjárás (nem tehet a szervező róla),
- kicsit több Alfás "ereklye" vásárlási lehetőséget vártam volna,
- az eredményhirdetésre várás közben a zene kicsit hangos volt (Érdekes,mert amíg olasz zene ment, addig nem)
- egyenlőre ennyi, bár ide írhatnám, hogy nem kerültünk be az első 10-be, de ez a mi bajuk :-)
Tanulság:
A legközelebb figyelni kell a feladatokra megszabott időre. Kb annyival értünk be előbb, mint amennyivel gyorsabban végeztünk az állomásokon.
Eredmények:
később, ha megtaláljuk a kiértékelő lapot...











Érdi látogasom során sikerült mankókereket, ködlámpat, b oszlop alsó müanyag takarót. Torony tetejét, bolhákat, csomagtartó takarót szereznem

Ha már ajtóhatárolók szerelése ma, gondoltam foglalkozok egy kicsit a hifivel is. 2 hete bent van már az új fejegység félig-meddig bekötve, gondoltam ma befejezem ezt a részét, illetve megnézem, hogy mit tudok kezdeni a csipogók kábelezésével a műszerfalban; ezt vészesnek tartottam, most sincs máshogy, talán kicsit árnyaltabban látom már a helyzetet. Minden esetre nem hozták meg a hangfalakat, remélem jövő héten itt lesznek és köthetem be őket.
De vissza a fejegységre. Van mindene, USB hosszabbító (2 slot, egy kábel a csomagban), GPS antenna, mely jelet nem fog, ha összekötözve csak be van szórva a fejegység 1 DIN-je alá, és persze a mikrofon, amely nem a csomag része, de tegnap az első műszaki boltba beszaladva egyből hozzám csaptak egy nem teljesen erre a célra való csíptetőset, de hát mit tegyek, jó lesz az is.
Először is a GPS antennával kezdtem. Mindenképpen valahova a műszerfal fölé akartam elhelyezni, először rá, majd átgondolva a helyzetet inkább az A oszlopon felvezetve a szélvédő jobb felső részére ragasztva. A művelethez kissé bontani kellett, de semmi nehézkes, fél óra alatt már a fejegységnél volt a GPS antenna kábel csatlakozója. Kesztyűtartó alatt mindenhol 100%-os takarásban vezetve a kábelt ilyen hamas meg lehetett csinálni. Egy gyors próba: az Navi nem sokat gondolkodott, egybőt talált jelet. Hurrá....
Akkor jöhet a mikrofon gondoltam, marad a sofőr oldali A oszlop teteje, majd ott ellóg a következő pár évben... De nem, ha már van csíptető, miért ne használjam? A kábel vezetése itt sem volt nehézkes, bár sok lehetőség nem volt. A biztosítéktábla mellett alatt kellett elvezetni. Máshol is lett volna hely, de sok időt nem szántam rá. Ez azt is jelentette, hogy a kormány alatti légzsák alatt kellett elvezetni, viszont ott precízen lehetett rögzíteni, és itt is a takaró kárpit még jön rá, így tökéletesnek tűnt. Pláne meg úgy is, hogy hely is volt a rádió mögé vezetni. Gyors próba, azaz egy barát felhívása, szépen működik, kettő megvan.
Gondoltam, ha ilyen könnyen bement ez a kettő, az USB kábelekkel nem lesz gond. Mivel nem volt otthon még egy USB hosszabbítóm, ezért gyorsan bolt, kábel vásárol (2 méretben volt, 0.5m és 1.8m, reménykedtem benne, hogy a 0.5-ös elég lesz).
Beszerelésnél gondolkodtam, hova is rakhatnám? Végül természetesen a kesztyűtató szemüvegtartó része nyert, sokan oda szokták a Yatourt rakni. Hát a rádióhoz fűzés szenvedés volt, egyszerűen az összekötegelt kábeleket nem lehetett normálisan a rádió mögé vezetni (mindig fölé sikerült), már-már azon agyaztam, mégis le kellett volna kapni az ezüst előlapot. Végül azért megoldódott, minden csatlakozó rádug, rádió visszanyom helyére (nehezen, de betalált), majd próba. Minden oké, a nap el is ment :)
A fejegységről annyit, eddig minden funkció szépen működik, ahogy azt a specifikációban leírták, a GPS memokártyán rajta a világ összes országának térképe, az Android rendszer gyors, már-már akadásmentes, de azért nem bugmentes; a nyelvet nem sikerült teljesen lefordítani, néha-néha becsúszik pár angol szó a magyarok közé, a kijelző meg eddig egyszer sötét maradt. Szerencsére az előlapon van egy reset gomb, megnyomása után nagyon hamar talpra áll a rendszer. Eddig meg vagyok elégedve a cuccal, kifejezetten a hangszórók meghajtása javult a gyárihoz képest, erőteljes különbség van. De ha már megrendeltük, ott is csere :) :)
Mivel a mai művelet alatt teljesen beletemetkeztem a munkába, teljesen elfelejtettem dokumentálni. Azért a végeredményről lőttem pár képet.
Két héten belül folytatódik a projekt :)







tyc ködlámpa- 4200
ÍSELENIA WR DIESEL 5W-40 5L - 13 200
FRAM olajszűrő - 1000
FRAM üzemanyag szűrő - 4900
pollenszűrő
km: 211 200
Ma nekiálltam beszerelni az első ajtóhatárolókat felbuzdulva a hátsók csendességétől. Gyorsan be is szereztem kettőt előre a héten, nem voltak vészesek még, de a nyilván az első ajtókat használom inkább, hűt azok ne legyenek rendben?? :)
A csere borzasztó egyszerű volt, ajtó részen két csavar ki, másik oldalon gumi eltávolít, két anyag le, majd az alsó burkolatok eltávolítása után (mindkettőt két-két műanyag anya tartja a helyén), határoló ki, új be, majd ugyanebben a sorrendben visszafelé a műveletsor elvégzése.
Eredmény: az elvárt, csendes, határozott határolás a közép- és végponton.
Bal belső porvédő megadta magát. Csere SKF gyártmányra és ha már kivettem, a külsőt is cseréltem. Oda egy Löbro került.
Kb. 215000km
Megtörtént az olajcsere:
Valvoline VR1 Racing 10W-60 + Bosch szűrő
217200km
Rendeltem a netről új antennát ,elöször nem jót küldtek ,másodjára jött a jó . Gondolkoztam ,hogy kéne konzerválni ,hogy ne csak 3 évet bírjon ,mint a gyárilag felszerelt. Vettem Plastik70 lakkot ,azzal fujtam le a nyákot. Tartósteszt következik.



Megkezdődött nálam is a nyári szezON.
A gumikat a reifenchampion.de oldalról rendeltem. Érdekes volt ,mert mikor kinéztem a őket,,akkor 130€ volt darabjuk ,pár hét múlva 150€-ért vesztegették ,amikor lecsaptam rájuk ,akkor épp 135 ercsin állt az árfolyamuk. 2 nap alatt leszállították,pont aznap jöttem haza Budapestre. Fullra volt pakolva az autó ,a gumikkal ,meg a felnikkel,plusz egy motor szállító utánfutó is utána volt kötve.
Szombaton Dunaharasztiban egy kevésbé szimpatikus gumisnál felrakattam a gumikat a felnire ,majd otthon én ,feldobtam a Bocira őket.
A téli gumik kb 24000 km- futottak első szezonukban. Az első tengelyen lévők kb 5 mm-re koptak le,a hátsó lengelyen lévők 6 mm-re.
Az Uniroyalok 8.3 mm profilmélységgel kezdik a pályafutásukat. (2017 16. hetében lettek gyártva amúgy)
A hátsó kerekek felrakása elött kiszedtem a fékbetéteket,lecsiszoltam a szélüket ,mert állítólag ezért sípolnak hátramenetben. A jobb oldalon észre vettem két kevésbé biztató dolgot.A kézifék kötelen levő gumiharang megszünt létezni. Nem bírt sokat ,tavalyelött decemberben cseréltem ki a kézifékköteleket ,gyári cuccra..
Ráadásként a fék dugattyunál levő gumiharangon is van egy lyuk,ezt is hamar orvosolni kell. Érdekes módon a bal oldalon minden rendben volt.
Az ár az 540€ vételárból,plusz a 8800 ft felszerelési költségből tevődik össze.
Km állás a nyári szezon kezdetén: 244500 km








0
927
Fórum
Friss topicok
- Spider
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- 4C
- Alfa reklám
- Adok-veszek
- Oldtimer, youngtimer
- Alfa történelem, híres ...
- Virtuális Romeo
- Giulia
- Coffee - Minden ami kávé
Tagok
Új tagjaink
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10