Blog

>> SzervizHjuee // Alfa 156 SW // 2017-03-03

Eltelt egy év és eljött a kötelező szervizek ideje.
Sajnos nem tudtam lecserélni 10ezer kilóméter után az olajat hanem kicsit túlmentem a vallumon így most 187ezernél távozott belőle minden.
Motorolajból a Xado Eco Drive 5W40-re esett a választásom. A váltót éreztem hogy hidegben nehezen veszi az 1-est és a 2-est.Gyorsan ledobtam abból is a olajat, és a gyári Tutelára esett a választás és kapott hozzá egy Xado váltó olaj adalékot biztos ami tuti.Ha már így belejöttem akkor a levegőszűrőnek is távoznia kellet, mivel már a megvételkor megcsináltam a házát így már 10perc alatt megvolt a csere.
Elkezdett fütyülni az egyik feszítőm így a vezérlésnek is távozni kellett közel 188ezer kilóméternél.Le lett cserélve a komplett vezérlés összes feszítő hosszbordás szíj és a generátor is kapott egy komplett felújítást.
A könnyebb kilégzést végett a katalizátornak távoznia kellett :D
És végül de nem utolsó sorban mivel közeledik a jóidő kapott egy szett új 215/45R17es Kumho Ecsta gumit a kis TI felni is.

 
>> AutóápolásBéci Ɨ|ѯ // Alfa 156 6C 2500 // 2017-03-03

Kihasználva a jó időt, szépen lemostam az Ezüstrókát. Kicsit a motorteret is kitakarítottam.

 
>> Tuning és extraLexlutor // Alfa 159 1.9 Jtdm Sportwagon // 2017-03-18

Első emblémám kopott volt, így gondoltam új emblémásítok kicsit. Új típusút raktam fel. Feketét nem akartam mert azt raknak általában fekete kocsira, és nagyon beleolvad (kép1). Aliexpress-ről rendeltem, 3 hét alatt jött meg. 7db, 4 felnibe, 1-1 előre hátra, 1 kormányba. Kormányé nem kerül bele, mert nem jó a minősége. A felnibe ha fent lesz a nyári a kerék akkor berakom. Méret és minősége is jó a emblémának. Féltem hogy ferde lesz felragasztásnál, de nem lehet elrontani. Alján van egy megvezető pöcök ami befekszik egy lukba az alján (kép9). Tökéletesen illeszkedik, úgy néz ki mint a gyári. Klasszikus modon szedtem le. Közepe csavarhúzóval kiszúr, majd belülről kifele lefeszeget.
Videó a cseréről
Észrevettem egy jövőbeli típus betegséget. A hátsó embléma alatt a kis hézagban megáll a kosz és nedvesség (kép10). Alatta egy kis rozsdapötty volt, festék felpúposodással. Csak akkor látszik ha levesszük az emblémát.
A felni kupak kicsit lötyögött. Kis szigetelő szalagot tekertem a lábak aljára, így stabil (kép12).

 
>> SzervizLexlutor // Alfa 159 1.9 Jtdm Sportwagon // 2017-03-02

Idén gyári mellett döntöttem Bosch AeroTwin A084S a kódja. Gyönyörűen töröl. Vettem egy ködlámpát is mert foncsora és burája is csúnya volt. A másik már volt cserélve.

 
>> SzervizLexlutor // Alfa 159 1.9 Jtdm Sportwagon // 2017-03-02

Hátsó ablaktörlő gumi megérett a cserére. Vettem SCT márkájú gumit a karba ,de nem ment bele. 8mm széles műanyag sínbe volt benne. Túl széles volt. Kivettem a sínből akkor meg a gumi volt túl vékony. Eltért a szabványtól. Tavaly is ezt a márkát vettem ,de akkor jó volt. Korábban Valeo volt ,de nem ájultam el tőle. Vettem egy Bosch Eco-t abból kivettem a gumit és méretre vágtam. Grafit bevonatos, fekete is lett a kezem tőle. Viszont gyönyörűen töröl. Féltem az Eco-tól ,de jó lett.

 

Nyari gumik felnivel ! 3 hete folyamatosan a netet böngesztük felnit , gumit , vagy egybe a kettőt kerestük! Talatam is egy igen jó 17" TI szettet gumival het elején pentekre volt lebeszelve a tulajjal hogy megnezzük ám ma reggel Peti baratom hivott hogy azonnal kapcsoljak gepet van fent egy nagyon szép 18" szett gumikkal magyon jó áron! Gyorsan fel is vettem a kapcsolatot az eladóval! Sávaron talalkoztunk is már délután ( az kb fél út volt nekem is neki is ) a felni olyanok mint a képeken a gumik jók igy haza is hoztuk őket! A 17" Ti pedig vissza mondtam!

 

Elvittem az autót az Alfa Szamosiba olajat és vezérlést cseréltetni. Az olajcsere esedékes volt az egy év letelte miatt, bár kilométerben alig került azóta bele. A vezérlést még nem kellett volna, de újra akartam indítani a számlálót, így legalább biztosan tudom, mikor lesz legközelebb esedékes. Megkértem, hogy nézzék meg van-e valami más is, de azt mondták tipp-topp az állapota.

 

Ma átirattam az autót a nevemre. Kicsit bosszantott, hogy időpontra érkeztem, de mégis 40 perccel később kerültem sorra.
A dolog jó oldala viszont, legalább sikerült elintéznem, hogy az új forgalmiba bekerüljön, hogy D-típusú rendszám viselése engedélyezett. Ezt valószínűleg még a forgalomba hozatal idején engedélyezték, mivel még az eredeti rendszám az autón matrica rendszám. A második tulajdonos forgalmijába viszont valahogy nem került be. Még szerencse, hogy rákérdeztem az ügyintéző hölgynél, hogy a rendszerben lát-e ilyen bejegyzést. Csodák-csodája látott, úgyhogy ezzel a lendülettel bejegyezte az új forgalmiba is.

 

Sok-sok nézelődés után végül megtaláltam a nekem tetsző darabot. Nem volt egyszerű, 2010-nél régebbit és túl sokat futottat (>200k KM) nem akartam venni. Ennek megfelelően nem is a legolcsóbbak között válogattam. A kínálat zömét egyébként kereskedők által Nyugat-Európából behozott autók adják. Ezek között vannak szebb és kevésbé szép állapotúak is, az viszont közös bennük, hogy általában nem, vagy csak nagyon nehezen leinformálható az előéletük. A "vezetett szervízkönyv" ugye önmagában nem sokat jelent, nem túl nehéz pár ezer forintból egy bármilyen szírvízkönyvet kihozni. Mindazonáltal, mivel a hazai forgalomba helyezésűekből nagyon kevés van, nem zártam ki, hogy ilyet vegyek, de végül nem találtam olyat, ami meggyőzött volna. A használtautó piacot jobban ismerők szerint ezeknek az autóknak a nagy része többszörösét futotta, mint amennyivel árulják őket. Főleg, amik a kínálati lista alján vannak. Erről egyébként nem is olyan bonyolult meggyőződni, ha megnézzük a kinti kínálatot és összehasonlítjuk a már itthon lévő behozott darabokkal. Az itt kínált, külföldről behozott autókat sokszor sokkal olcsóbban árulják, mint a hasonló futásteljesítményű és feleszereltségű kinti gépeket. Hogy lehetséges ez, ha még azt is hozzávesszük, hogy a behozatalnak és itthoni forgalomba helyezésnek nem elhanyagolható költségei vannak, amin ráadásul még a kereskedő is keresni akar? Csak úgy, hogy nem teljesen az a helyzet az autóval, amit a hirdetés állít róla. Ez legtöbbször a futásteljesítmény, ez az ami nem annyi szokott lenni, mint amit a km óra mutat.
Végül ráakadtam egy Magyarországon 2010-ben forgalomba helyezett példányra, ami a nyilvántartó és a szervizek adatait, számláit nézve is hihetően 96 ezer kilométert futott. 2.4 dízel motorral, automata váltóval, 19-es felnikkel, Ti csomaggal, piros színben. Eredetileg nem ebben a színben kerestem, de ahogy megláttam élőben, nagyon megtetszett. A legtöbb autónak ebben a méretben szerintem nem áll jól a piros, de az Alfa nagyon jól mutat. Egy márkaszervízben állapotfelmérést végeztettem, nem találtak semmi nyilvánvaló problémát, az autót nagyon jó állapotúnak mondták. Én magam körbe mértem a rétegvastagságot, a fém alkatrészek körben 110-15m um vastagságúak. Ennek ellenére a "voltetorve.hu" adatbázisa alapján két éves korában volt rá kárkifizetés. Ekkor még az első tulajdonosnál volt az autó, úgyhogy a második - akitől vettem - nem tudott pontos információkat arról, hogy mi történt pontosan, de úgy emlékezett az első tulajdonos elmondása alapján, hogy parkolás közben valamelyik lökhárítót amortizálta le. A kifizetett kárösszeg alapján ez hihetőnek tűnik és mivel a fémalkatrészek rétegvastagsága se mutatta gányolásnak a nyomát, ez nem különösebben zavart.
Végül megalkudtunk és elhoztam. A jó állapot és az elég biztosan alacsony futásteljesítmény miatt, hajlandó voltam a Magyarországon hasonló korú és felszereltségű 159-eseknél kért magasabb árat megfizetni. Az elkövetkező egy évben 30-35 ezer kilométert tervezek menni, úgyhogy hamarosan eldől, megérte-e kifizetni a felárat.

 
>> EseményCoyote // Alfa 146 1,9 JTD // 2017-03-02

A mai napon a kis Bella sikeres műszaki vizsgát tett.
Mindent rendben találtak nála.

Km: 283042