Blog

>> Tuning és extraHaddel // Alfa 159 sw // 2016-09-02

Meglátogattam Mankyt. Már régóta beszéltük ,hogy felrakja nekem a Shadin-féle progit ,mert nagyon állat😃 Most végre oda értem hozzá.Imádom ezt a srácot ,hihetetlen ,hogy fiatal kora ellenére mennyire érti a dolgát, a szoftverek Paganinije ,).
Mentünk tesztkört ,jol ment a Boci ,de nem volt az a voov effektus ,mint amikor a gyári programot alakitottuk át. Manky diagnosztikált ,meg is jegyezte ,szépen alakul minden, a turbó is szépen teszi a dolgát ,geo nincs letapadva,de hát ismer ,nem hagyom ellustulni az autót😃 Kicsit beszélgettünk még,megnéztem az Ő verdáját is,kedvet is kaptam egy állitható futóműhöz..😃 Haza úton kicsit élvezkedtem ,tényleg nagyon jól megy az autó ,de akkor nem nagyon figyeltem a visszapillantó tükröt. Bezzeg másnap ,mikor jöttem kifele Osztrákiába ,akkor feltünt ,hogy padlógáznál rejtözködő üzemmódba vált Boci,fekete füst van utána. Ugyhogy utána nem is nyomtam már neki,mert tök ciki volt,égett a pofám ,hogy tök szép autó ,és füstöl ,mint egy ócska traktor. Ha legközelebb haza megyek ,átvariáljuk ,füstölés alá kell írni.

>> EgyébHaddel // Alfa 159 sw // 2016-08-19

Az egész Alfacity hétvégéjén kezdödött. Haza jöttem a rendezvény miatt ,de már haza úton nagyon rázott valamelyik kerék,szombaton Várpalotán elmentem gumishoz ,hogy kicentiroztassam őket,de a gumis már nem vállalta ,mert eléggé el voltak kopva a gyári gumik. Okés ,gondoltam akkor felrakom a Hatitól vásárolt téli kerekeket ,azokkal a gumikkal már ugysem akarok neki menni a télnek ,inkább elkoptatom őket addig. A kerékcserekor vettem észre ,hogy a bal első kerekem lötyög. A féknyereg stabilan állt ,a féktárcsa meg lötyögött. A nagy brembora váltáskor ezen az oldalon féltengely csuklót cseréltek Zéék ,mert tönkre ment a menet rajta. A régi féltengelyen levö anya ugy van lebiztositva ,hogy a tengelyen van egy kikönnyités ,ott rá lehet ütni az anya koronáját és kész.Az új féltengelyhez viszont önzáró anya jár,ami az én esetemben nem zárt tul jól,lelazult tizenpárezer km alatt. Jeleztem a hibát a szerelönek,vissza is rendelték az autót ,lebiztositották az anyát ,a féktárcsákat elküldték felszabályoztatni. A betétek maradtak,gondolom hullámosra koptak ,mert azóta is citerázik a kormány fékezéskor. Valószinüleg nem sokáig fogok vele kinlódni,jönni fog az Ebc fék .

 

Eltelt több mint egy év és 80.000-nél jobbnak láttam lecserélni az olajat.
Ha bár nem csipegette és az állapota sem indokolta.
És ha már ott volt kicseréltettem a termosztátot is mert valahol csak tünedezett el belőle a fagyálló.Remélem most már ez is végleg orvosolva lett.

 

Csináltattam egy komplett alvázvédelmet. Csak egy pici helyen volt valami a bal első ülés alatt.Le lett kezelve ahol kellett rozsdaátalakítóval ,hála ebből szinte semmi nem volt, és volt minden, csiszolás, kapargatás, takarítás.dobbetétek kiszerelése, kipufogó, maszkolás, mosás száradás alvázvédelem száradás kész.

 
>> SzervizAtoska // Alfa 156 1.6 TS // 2016-09-09

Sziasztok!

Utol ért engem is, mint ahogy mást is...
Előterjeszteném, hogy áprilisban volt műszakin és július közepén került hozzám.

Egy szép nyári napon...ami nyárinak igen, de szépnek már nem mondható.
Olyan 4 km-re lévő bolthoz indultunk, a szokásos Alfához illő lendületes tempóban.
Kicsit még emlékeimben felderengve a, közel 2 hete, közelben történt drift eb. futam látványa, hangja és gumifüst illata.
Hoppá! A gumifüst illat annyira valósághű emlékéket idézett, hogy teljesen igaz is volt! :-(
Visszafordulás a cél előtt és garázsba.....
A bal hátsó rugótányér a 18 év alatt lekorrodált és rányomta a rugó az abroncsra.
Párban cserélendő persze, mert annak sem sok "vidám vasárnapja" volt már és úgy illik.
A stabilrudak (kutyacsont) is kikoptak. Ráadásul az stabil szilent tartó kengyel egyik, rég beleszakadt csavarmaradéka is "kimütésre" és pótlásra várt.
Szétszerelés...rendelés...tisztítás...csavar pótlás...összeszerelés: 2 nap effektív 10 munkaóra.
Hátsó lengéscsillapító: Starline 11k/db
Stabil rudak: Starline 2k/db

A képen látszik, hogy a régi és az új teló rugótányér anyagvastagsága a réginél azért gyárilag kevesebb.
Km állás: 259000km

Köszönöm a figyelmet

>> Szervizflyerz // Alfa 147 1.6 T. Spark Distinctive // 2016-09-09

Esedékes volt a muszaki vizsga, es ha mar szerelohoz mentunk akkor lecsereltettem a hatso dobot mert koranak megfeleloen szetrohadt a gyári. Nem volt meg lukas, de szep sem.
Ennek kapcsán megneztuk miert kotyog 1-2mm-t a bal elso kerek es a kormanymu lett az ok, ugyhogy ha mar ott van, csere.

Szoval
Muszaki 30
Új Hatso dob 25
Új Kormanymű 120
Futomu allitas 10
Munkadij + aprosagok

A munkát az italy car vegezte. Most voltam eloszor naluk, de elegedetten tavoztam.

Km 95200

>> Tuning és extrarichard // Alfa 156 SW // 2016-09-22

A lengéscsillapítók már a végét járják így megrendeltem egy komplett TE-Technix lengéscsillapító és rugó szettet fix 3cm es ültetéssel. Beszerelés később, a jobb felső lengőkarral együtt.

 
>> Szervizrichard // Alfa 156 SW // 2016-09-09

Ma kicserélődött a helyzetjelző és a ködlámpa kábele meg lett forrasztva. Sajnos időm nem volt rá, hogy órákig matassak a kis helyen így a bejáratott villamosságis szervízbe vittem. Legközelebb magam esek neki.

 
>> SzervizMiszöszFőnök // Alfa 147 1.6 TWIN SPARK // 2016-09-09

Vettem hosszabb nívópálcát, mert a régi már nem ért bele az olajba.

 

Bontott, tökéletes állapotú cuccok beszerezve:

-rendszámtábla világítás fedél
-sprint felirat műszerfalra
-műbőr váltószoknya
-sprint veloce 1.5 felirat :-)