Blog

>> EseményTaxi33™ // Alfa 156 1.6 Ts // 2016-03-26

Képeimet a Milánói hétvégérőlITT. megnézhetitek. Sajnos úgy néz ki csak google regisztrációval nyitja meg. Feltöltöm máshová is.

Akkor még ITT

Egy meglepi Itt

 
>> SzervizAbarai // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2016-03-26

Belebeszéltem az Alfába a kiégett helyzetjelzőt. Csere a Bauhaus parkolójában. Izzó még volt a kesztyűtartóban.

 
>> SzervizSüni155 // Alfa 155 2.0 16V Turbo Q4 // 2016-03-25

Ékszíj feszessége álítva, töltés probléma megoldva, Abs pipa,még az alapjárat ingadozik...

 
>> SzervizOrosz // Alfa 156 Sportwagon 2.4 JTD 20v // 2016-03-26

A mai napon kaptam vissza a jószágot egy hetes kényszerpihenőjéből. Sajnos a lenkerék-kuplung összehangolás csak ma délelőtt lett kész, így a kocsi is csak délutánra lett összerakva. Most a kocsi végre (rekatíve) kussban van és nem játszik szovjet kávédarálós nótákat ha eleresztem a klungot. Na de ez nem minden, mert a kocsi a mai napon xenon fényszórós lett. Utólagos H7es xenon került bele és egy lámpamosó készlet az első lökhárítóba, Ez persze Dudás Zoltán nélkül nem sikerülhetett volna, mint sok minden más sem.
A következő projekt az lengéscsillapító csere lesz, melyeket németországból rendelünk majd meg. Első és hástó párt összesen 300€-ért be tudunk szerezni(szállítással együtt). Aztán áprilisban-májusban jön a nagyobb intercooler és lehet, hogy nyáron kipróbálunk egy H4es bi-xenon szettet is, de ez még messze van. Apropó, jövő héten kedden felkerülnek majd az új nyári gumik is. De erről majd kedden írok.

>> Tuning és extraCsöri // Alfa Giulietta 2.0 JTDM-2 170 LE Distinctive // 2016-03-26

Az első generációs Giulietta kormánya nem az egyik legjobban eltalált darab. Erre az olaszok is rájöttek és a faceliftnél ezt is lecserélték. A légzsákon nem változtattak, és a felfogatási pont sem változott, fel lehet tenni minden gond nélkül. Egyedül a multikormány kapcsolóit kellett átrakni, illetve azokon a gombokat átcserélni, de az is kompatibilis. A végeredmény nagyon tutti lett, most már belül is rendben van a verda.

 
>> Tuning és extraKócosw // Alfa 159 2.4 JTDm Q-Tronic TI SW // 2016-03-25

A színezett gyári üvegek kevesek voltak,uh. Ujfent feltüntem Mosonmagyaróváron a szabófoliás fiúknál.Hátul 5% os elöl átlátszó műbizonylatos 75% os előírásoknak tökéletesen megfelelő fólia került.Bonusban lefóliázták nekem a ködlámpákat kőfelverődésvédő fóliával.Ismét tökéletes munkát végeztek.Az autó már Csörinél várja hogy a kisebb nagyobb hobák javításra kerüljenek.

 
>> SzervizKócosw // Alfa 159 2.4 JTDm Q-Tronic TI SW // 2016-03-25

Felkerültek a frissen fényezett ti felnik.Színük a bmw szinpalettáról a grafitszürke lett

 
>> AutóápolásCro166 // Alfa 166 2,4 JTD Progression // 2016-03-25

A régi szőnyegeket kimostam gépben, 60 fokon :D Nem kellett volna :) Megérkezett az új szőnyeg garnitúra, Carcarpit-tól rendeltem.

 

Elöljáróban annyit, hogy örülök és szomorú is vagyok. Örülök, mert végre kiírta mi a baja,
és szomorú vagyok, mert nem volt Check-engine-em hosszú-hosszú ideje.

Amióta megvettem az autót, azóta volt az a jelenség, hogy hidegen (főleg télen), nagyon nehéz volt kezelni, gázra nagyot ugrott egyesben, kettesben meg rángatott olykor. Talán erről korábban írtam is. Nem írt ismert szervíz utasítást sem az e-learn sem az autodata, sem külföldi fórumokon nem találtam használható információt...
Check-engine sose volt erre utaló hibával.

Végig a gyújtásra gyanakodtunk. Rengeteg minden ki lett cserélve (főtengely jeladó, gyújtáskábelek, gyertya "pipák", gyertyák mind) , és ennek hatására ez a probléma valamelyest csökkent is. Az autó alapvetően használható lett, de sose szűnt meg teljesen a probléma.

Viszont most ! Most végre felfedte magát a hiba forrása.

Egyik reggel beültem az autóba és tisztára olyan érzésem volt, mintha nem menne egy henger. Kis telefonálgatás Apuval, ez mindig megnyugtat, aztán motorháztető fel, tvínszpárk burkolat le, és szépen lehúzgáltam a trafók primer csatiját. Lássuk melyik henger rakoncátlankodik. Nehéz volt megállapítani, mert mindegyik henger lecsatlakoztatása esetében nőtt a vibráció, változott a hang és egyenetlen lett a járás, de a 2. henger esetében valamivel kevésbé. Gyanús... rossz érzésem támadt... ez tényleg trafó lesz, ahogy azt Apu előre megmondta...
Aztán szokás szerint vártam 2 percet míg bemelegszik, és huss, minden OK, ahogy szokott.

Aznap délután elindultam a munkahelyről, nyugtáztam is, hogy milyen frankón megy az autó, milyen szép az alapjárat, mintha mi sem történt volna reggel. (Hülyén hangzik, de ha sütötte a nap az autót és volt egy alap hőmérséklet, sose volt gond, akkor is szépen sütött a nap.)
Miután a vízhőmérő kellően felmászott, egyszer csak autó elgyengül, check-engine villog !
Na ilyet sem láttam még... már majdnem megálltam, amikor újra erőre kapott.
Mondanom sem kell, tojáshéj a lábam alatt hazáig, bámultam a villogó check-engine-t (ami egyébként kialudt kb. 1km után), és imádkoztam, hogy érjek haza.
Otthon több se kellett, VAGCOM adapter kézbe, hiba kiolvasás megtörtént és nem nagy meglepetésemre két hiba várt: gyújtáshiba + 2. henger gyújtás kimaradás.

Ami érdekes, hogy amikor alapjáraton lehúzgáltam a trafókat, akkor egyértelműen nem volt gyújtás, viszont nem dobott hibaüzenetet az ECU.
Most, hogy terhelésen volt az autó (egyébként megnéztem a freeze-frame-et és 81% terhelésen volt a motor), így rögtön észrevette a computer, hogy baj van.

Végre... beérett a sok fiatal fejlesztőmérnök munkája, akik a kopogásérzékelő gyújtásfigyelésének algoritmusát írták... gratula srácok ! 3 évet kellett várnom erre :D.

Alig várom az új trafót, kíváncsi leszek milyen lesz vele hidegen. Remélem sima mint a tükör. Addig autó parkol, nem gyötröm, három hengerrel véletlenül sem akarok közlekedni... majd leírom milyen lett :)

 
>> AutóápolásWMaLLaS // Alfa 156 SW.1.9jtd - 140 ló // 2016-03-25

Müszakin még anno az első ablakokról leszedték a törésálló fóliát.Ami baloldalt sikerült az sajnos jobb oldalt nem és rajta maradt a ragasztóréteg,illetve hátul is volt egy Nagy Magyarországos matrica ami már kicsit felvolt jőve.Bementem Győrbe megkérdezni egy takarítós cégnél mennyiért szedik le ,aztmondták hogy 10 000 Ft.Mondom az igen megköszöntem és elis jöttem haza.Itthon megpróbáltam elösször higitóval de azzal nem volt az igazi,megpróbáltam sebbenzinnel amivel kicsit már többre mentem csak kellett volna rá vagy 5 liter mire leszedem.Rákerestem már látom hogy későn , hogy mivel is lehet ezt leszedni kiis dobta.Elmentem a legközelebbi autósboltba megvettem.Ennek segítségével illetve egy üvegkaparóval már nagyon könnyen letudtam szedni.Az egész fél óra alatt megvolt szóval érdemes magadnak csinálni.

Másnap persze megláttam hogy a praktikerbe csak 1000 Ft :D