Blog
Volt egy szabad hétvégém,így nekiláttam a régóta tervezett nagytakarításnak.A patentcentrum.hu-rol beszereztem tartalék patentokat.Gyorsak és korrektek.Ha egy kosár még segítené a rendelés menetét az maga lenne a menny.De így is elöl vannak nálam a webshoppos ranglistán.A két hátsó ajtómban 160 mm-es hangszórók vannak.Ezeket az előző "gondos" gazdi csak úgy huszárosan beakasztotta 2 csavarral.A hangszórók vezetéke mind a 4 ajtóban meg volt toldva,mivel a gyári saru nem passzolt a hangszóróra.Ez is roppant szakszerű volt,a rátekerem szigszalag módszerrel.A két hátsóhoz vágtam 5-ös rétegelt lemezböl beépítő keretet.Ezt 4 csavarral felfogattam az ajtóra,majd erre másik 4-el a hangszórót.A vezetékeket is rendbe tettem.A toldalékot ráforrasztottam a hangszóróra,és kapott rendes sarut is.A forrasztásokat lezsugorcsöveztem.Így viszonylag könnyen cserélhetők,de stabil a kötés.Nem mintha ez tervben lenne.:)Az első ajtóban lévő magassugárzók is zörögtek a helyükön.Ezek is kaptak melegragacsot.A kárpitok is elég gyászos állapotban voltak.A behúzónál lévő fém lötyögött zörgött mindegyiken.Meghúztam a csavarját és adtam neki egy kis meleg ragasztót is megelőzve az újabb kilazulást.A kárpitokat átsúroltam mosószodával.Sokat dobott rajta,főleg a szürke részen.Gyakorlatilag az összes cipőnyom és szutyok le jött róla,csak a kléder nyoma látható picit.A plűss betétek is málottak rendesen,ahogy illik.Lefaragtam hát öket a kárpitrol.A plüss alatt lévő szivacs porladt szét mindben.Leszedtem a plüsst,alaposan lekeféltem a szivacs maradványokat a műanyag vázrol és a plüssröl is.Ezután pálmatexxel ujraragasztottam a szövetet.Kicsit keményebb lett mint a szivacs nélkül,de nem zavar.A panelokat kétoldalú ragasztóval és melegragaccsal visszaragasztottam az ajtókárpitba.Pótoltam a hiányzó patentokat.Ajtonként átlagban kettőt.Megragasztottam a hangszigetelő szivacsot is.Most csend és tisztaság honol az ajtók környékén is.
2018.04.22.
Mindig is tetszettek a sárga ködlámpák, de nem azok, amiknek telibe van fóliázva a búrája. Az valamiért nagyon nem jön be. Ezért - hogy ne legyen túl egyszerű - úgy döntöttem, hogy a foncsort fogom csak befóliázni! Ebay-ről rendeltem sárga fóliát hatalmas összegért. :-D Aztán végül nem én csináltam, hanem ismét William barátom sietett a segítségemre! :-) Szuperül megcsinálta, nagyon szép lett! Köszönöm neki itt is a segítséget! :-)
Ktg.: 630,-
2016.05.21.
Rendeltem Ripca J.P.T. 2 pólusú csatlakozókat és gumi záróelemet a befecskendező szelepekhez, mert már igen csak eljárt felettük az idő. A csatik széttörtek már, a gumik meg ronggyá szakadtak. Most szépek. Kapott még az alapjárati moci és a folytószelep érzékelő is új csatit és gumit.
Ktg.: 5536,-
2016.01.18.
Egy kis kihagyás után sor került a szívósor fényezésére is. Ezt már Schneider Péter okozta. Próbálta eltalálni a szelepfedél színét, elmondása szerint nem volt egyszerű, de szerintem sikerült. Szép lett. :-)
Ktg.: 25000,-
2015.12.26.
Nem tetszett a rendszámok felfogatása. Elöl a 2db csavar nagyon rondán nézett ki, hátul pedig még a vásárláskor az autókereskedés által feltett rendszámtábla keret volt fent. Csúnya volt és zörgött. Kétoldalú ragasztóval nem akartam feltenni a rendszámokat, mert nem bízom ezekben a cuccokban, így maradt a csavar. De az meg nem szép, ha látszik, így vettem redőnyös boltban csavartakaró kupakokat. Na így már szép. :-)
2015.02.08.
A motortér rendberakása nem merül ki abban, hogy lefestjük a szelepfedelet. Néhány alkatrészt úgy gondoltam, hogy horganyoztatni fogok. Így is lett, de a néhány alkatrészből rengeteg lett. És még nincs vége. :-)
Ktg.: 10000,-
2013.12.29.
Jött az agymenés, hogy rendbe kellene tenni a motorteret és ezen a napon meg is kezdődött a szelepfedél átfestésével, mert már eléggé lepattogzott a piros festék. Kapott egy alapozást, aztán a színt, majd a csíkok és a felirat polírozva lett. William barátom keze munkáját dicséri. Nagyon szép lett, de pontosan nem tudom, hogy milyen szín is ez. Bordó. :-)
Ktg.: 5000,-












Egyik pénteken (január 29) a mélygarázsban nem indult szépen a kocsi. Felhúzott és rá is írtam Ferkére, hogy csináljunk vele valamit.
Vasárnap leadtuk a kocsit.
Nyomásszabályozó szelep volt a ludas, illetve 4 gyertyát is cserélt. Pénteken elvitte futóműveshez is, aki megállapította, hogy az első futómű rendben van, viszont hátul a stab pálcák és a szilentek már cserések lesznek, az nyekereg féloldalas mozgásra (feljáróra felgurulás közben). Szombaton érte mentünk és hazahoztuk. Már jobban indul.
Nyomászabályozó szelep: 25.000 Ft
Gyertyák (Bosch): 5300 x 4 db: 21.200 Ft
Munkadíj: 10.000 Ft
Futóműves: 2000 Ft
Január 24-én vasárnap Zéhez került újra az autó (Tozonak elvittem a váltó bowdenemet, de végül nem kellett. Az autóját rakták össze vasárnap.), mert visszahúzó tekercsre tippeltünk az indulásnál fennálló fura hangnál. Keddre ki is cserélte Zé, de a hang megmaradt. A lendkerék lesz a ludas, cserélni kell idővel...
Vannak olyan évfordulók, amikről nem szabad megfeledkezni... és mégis megtesszük néha. Én szerencsére nem megfeledkeztem róla, mindössze kicsit később jött a lehetőség a blog bejegyzésre.
A bejegyzés apropója pedig az, hogy az én kis piros autóm elérte hivatalosan is a Youngtimer kort :-) 1996 január hónapban gurult le a gyártósorról és kezdte meg hosszú életét. A nagy szerencséje, hogy az elmúlt 13 évet nálam töltötte és ez nem múlt el nyom nélkül :-D Megkapta mindazt amit csak lehetett, kívül belül szépült, épült és elérkezett az idő, amikor ezt a törődést meghálálja és falja a kilométereket. A mai napig irigy és csodálkozó tekintetek követik a kis GTV útját és igazából senki nem érti, hogy 20 évesen hogy lehet egy ilyen autó ennyire friss, modern és gyönyörű! :-) Hát erre a receptet a GTV tulajok és Pininfarina mester tudja. A többiek pedig csak vágyakoznak erre a receptre :-)


Nagykanizsai cartárshoz kerültek a nyári gurulók egy szép faceliftes 156kombi alá...
Olaj, szűrők és két stabpálca hátul. Km. állás: 174650. A műveletet most is az Alfariumban végezték, köszönet!
1-2 hónapja, leginkább melegen hallani lehetett kattogó/csörgő hangot. Terhelésre/padlógázra ez erősödött. A legnagyobb korrekció melegen 1.8 mm3 volt. Ez önmagában nem jelent semmit. Majd amikor ránéztem, a DPF regenerációk átlagára, bebizonyosodott amire gondoltam. 310 km-t írt (általában 600-700 között szokott mozogni)...úgyhogy valami nem klappol az üzemanyag rendszerben. Szerdán el is vittem egy dízel szervízbe, ahol rádugták a hiperszuper Bosch gépet és láttuk, hogy a korrekciók valóban nem fényesek. A kocsit ott hagytam, hogy próbapadon is le tudják tesztelni. Délután hívtak, hogy meg van az eredmény....mind a 4 porlasztót fel kell újítani. Levert a víz, mert azért mind a 4-re nem számítottam, de persze mondtam, hogy mehet a dolog. Másnap hívtak, hogy kész az autó és elvégeztek egy ultrahangos tisztítást is a nyomásszabályzó szelepen. A motort mint ha kicserélték volna...szebben indul, szebben/halkabban jár, rugalmasabb is lett egy kicsit.
Az előző tulaj valószínűleg sz*rt rá, hogy milyen szutykot tankol, ezért hasaltak el viszonylag hamar. Tőlem eddig is, de most meg aztán pláne, hogy prémiumot kap.
Üa. szűrő cserélve.
A csomagtartóban, a kesztyűtartóban "sötét" volt és a sminktükör világítás sem volt túl fényes (ezt harmincon túli férfiként kardinális problémának tartom XD ).
Nagy örömömre csak az izzók voltak kiégve. Itt is. Cserélve.
A régi rádiónak nem volt baja, csak az akksit szívta le folyamatosan és nem szólt, egyébként sem a gyári rádió volt már, hanem valami egyszer használatos Tesco-s márka. KENWOOD KMM-101GY fejegység került a helyére, a műszerfal világításhoz passzoló zöld gombsor világítással!
0
492
Fórum
Friss topicok
- Filmek
- Giulia
- Zenebutik
- AlfaCity 2025 - július ...
- Spider
- Alfa történelem, híres ...
- 164-166
- Ugyanaz kicsiben
- Coffee - Minden ami kávé
- Adok-veszek
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV