Blog

>> Tuning és extram35076 // Alfa 156 Alfa 156 2.4 JTD (1997-2002) // 2016-02-07

Már az autó megvásárlása előtt a Jézuska meghozta az Osram DRL 401 szettet. Beszerelését magam megoldottam. Hozzáteszem, nekem 4 órámba került.
Autós filmeken szocializálódott fiaink konzekvensen transformers világításnak nevezik az új szerzeményt.

A jobb oldali helyzetjelző és a bal oldali rendszámtábla világítás kiégett. Ha már cseréltem, kicseréltem mindegyik párját is.

Vásárláskor a műszerfal világítások fele nem működött. Az itt olvasott infók összegyűjtése után 2,3 Wattos rizs szem izzók beszerezve. Az összeset kicseréltem, az ajánlások alapján a klíma panelbe forrasztva kerültek.

Az első gumik kapufák voltak. 2 db Barum Polaris beszerezve, szerelve.

Összes szilent csere, első alsó lengőkarok csere, kézifék kötelek csere. Olaj csöpögött, olajszűrő utánhúzással a hiba megoldva. Alufelni központosító megrendelve. Első fényszórók össze-vissza világítottak, a bal oldali 2 m-re az autó orra elé, a jobb oldali pedig a szemből érkező kamionok sofőrjének retináját égette ki. Rosszul berakott izzó cseréjével és fényszóró beállításával megoldva. Alkatrészek barátilag: 71000 Ft, szerelés tisztán: 40000 Ft.

>> Tuning és extraBéci Ɨ|ѯ // Alfa 156 6C 2500 // 2016-02-19

Megjöttek a rosso bőrülések. :) Öröm és boldogság. :) Bár erősen felújítandó állapotban vannak, de majd lassan erre is sort kerítünk.

 
>> SzervizSzegi156 // Alfa 156 1.6 T.S. // 2014-10-07

Mivel már tartósabban 7 fok alatt volt reggelente a hőmérséklet, ajánlott volt felszerelkeznünk téli gumival. Gumis ismerőstől vettem jó áron nagyon szép állapotú, alig kopott (kb. 7 mm profilmélységű) használt Bridgestone Blizzak LM-21 típusú abroncsokat. Helyben meg is történt a centrírozás, szerelés.

A Bridgestone márka bevált nálam a nyári garnitúránál is, szerintem a téli mintázattal sem lesz gond. Most már nem tántoríthat vissza a hó! :-)

 
>> AutóápolásSzegi156 // Alfa 156 1.6 T.S. // 2014-09-22

Ráfért már a vasra egy teljeskörű ápolás, így kiporszívóztam a beltér minden zugát, alaposan lemostam az autót, saját kezűleg felpolíroztam a kasztnit, a gumikédereket-műanyagokat pedig átfújtam finoman szilikonnal.

Ezután már elfoglalhatták helyeiket a megrendelt matricák (ezúton is köszönöm az Alfa Amorénak a mellékelt ajándékokat! :-)). A bal index fölé került a már-már kötelezőnek számító kígyó, a másik oldalra egy QV-matrica, a bal küszöbre pedig egy Cuore Sportivo-felirat. Az ajándék Bella Macchina matricát a tanksapka közepére ragasztottam, az utastér légterét pedig egy Amorés illatosítóval frissítettem fel. :-)

Ui.: Amilyen apró dolog, annál nagyobb örömet okozott, hogy porszívózás közben előbukkant valahonnan az ülés alól, a slusszkulcsomból valószínűleg már évek óta kiesett kis domború Alfa-logó, amit gyorsan be is ragasztottam a helyére. Így már tényleg teljes az összkép. :-)

 
>> EseménySzegi156 // Alfa 156 1.6 T.S. // 2014-08-30

A júliusi siófoki nyaralás ismétlést kívánt, így augusztus végén újabb másfél hétre legurultam Balaton fővárosába, ezúttal egyedül. (Ezt azért tehettem meg ilyen könnyedén, mert van egy remek kis nyaraló családi kézben, ahová bármikor leruccanhatok.)

A nyaraló udvarán áll egy hatalmas, sok X-éves nyírfa, amely alatt parkoltam, le is fotóztam az autót a méretes "ernyő" árnyéka alatt. :-)

Az időjárás ezúttal is mogorva volt hozzám, nem úgy a csinos lányok! :-D Remek bulik voltak még így a nyárból kifelé menet is, tökéletesnek mondhatom a nyárzárást. Az már csak hab a tortán, hogy az előző évek buszozásaitól eltérően, gyönyörű 156-osommal érkeztem-távoztam a gyerekkorom óta minden nyáron meglátogatott siófoki nyaralónkból.

Végül olyan szinten kitologattam egy-egy nappal a hazaindulásomat, hogy 30-án, este fél tizenegy körül sikerült hazaérnem, és tudni kell, hogy 1-jén már évnyitó volt a suliban. :-D

Ui.: A júliusi nyaraláson elért 7,3 literes fogyasztást nem sikerült megismételnem, de nem is terveztem... :-)

 
>> Tuning és extraSzabeee // Alfa 156 Sportwagon 2.4 JTD M-Jet 20V TI // 2016-02-18

Nem bírtam magammal, újabb projektorosításba vágtam a fejszémet. Mivel a lámpához nem akartam nyúlni, a ködlámpa került terítékre. Maga a projektor Iveco Crossway gyári ködlámpája. Tetszik, mert elég kicsi. A gyári ködlámpát pillanatok alatt szétpattintottam, majd a foncsort levágtam. Esztergályos kollégámmal csináltattam poliuretán rúdból egy fedőt, hogy a felesleges fény ne szűrődjön ki a búra alól, illetve elég csúnya lett volna a fedél nélkül. Rögzítéshez kétkomponensű ragasztót használtam. Ezt követően a borítás kapott pár réteg alapozót, illetve 2 réteg matt fekete festéket, majd 2 réteg lakkot. Az üveget ekkor ragasztottam vissza a helyére, betoltam a projektort, körberagasztottam és igyekeztem beállítani, hogy jó legyen. Kíváncsi vagyok milyen lesz a helyén.