Blog

>> SzervizCsongi // Alfa 156 1.6 ts berlina // 2016-02-20

Bal hátsó lámpám kicsit megolvadt és kontakt hibás is lett. Érdi bontóból lett egy újabb, szép, belső burkolattal és csatlakozóval együtt... szépen működik. :)

>> EseményBlacky // Alfa Spider / GTV 1.8 TS // 2016-02-21

2015-02-20-án útra keltem Feleségemmel Ritivel, elkísértek minket barátaink Andy, Mike. Köszönöm nekik ezúton is a társaságukat és szakértésüket.
Az spider futás teljesítménye 134130 km.

 
>> SzervizVasutas // Alfa 147 2.0 TS Coupe // 2016-02-22

Ciao!

Történt egy kis karbantartás a váltó környékén, mert melegen szorult a képeken látható tengely/csap és nem állt vissza a váltóbot a középső állásba, úgy kellett vissza húzni erővel.
Akksi ki, akksi tálca ki. Ehhez a bizti tábla dobozát és a légszűrő ház felső részén lévő csavart is le kellett bontani. Ekkor már láthatóvá vált a bűnös alkatrész. Egy 17es kulcsnyílású anya rögzítette az acél tengelyt az alu házba, anya le, műanyag faudi fejhez hasonló, csuklók le, majd kitoltam a házból a tengelyt. Ezután csiszoló vászon és fúrógép segítségével megcsiszoltam, nem kell félni tőle, lehet adni az előtolást neki... :)
Ezután bő zsír az alu házba, meg a tengelyre, majd a segédirányító fül, ami a váltó léptető tengelyét mozgatja, vissza, utána alátét és anya meghúz. Műanyag csuklók vissza és ha már itt voltam a másik csuklót is kitakarítottam, megzsíroztam, hál' Istennek az alu pogácsa, amit két torx fejű csavar fog össze, simán szétjött.
Majd az összeszerelés fordított sorrendben történt.
Kb. ~3-4 óra volt az összidő, szuper lágy lett a váltás. Már csak a műanyag kulissza felújítása van hátra, ami a váltó botnál van és akkor mintha új váltó lenne rajta. Semmi lógása nem lesz.

 
>> EseményArslan // Alfa 156 1.8 Twin Spark // 2016-02-21

Megkockáztatom és felraktam a nyári kereket, csak nem lesz már hó. Nagyon szúrja a szemem a 15-ös kerék, így elhatároztam a 17-es Selespeedek kapnak majd téli gumit a következő télre, nyári szettnek pedig cél a 18-as, sokküllős GT felni.

 
>> Szervizpmolnar // Alfa 156 Veloce 2.4 JTD 10V Veloce // 2016-03-01

Axial csuklo(tie rod axial joint) es kormanyosszekoto rud(tie rod end) csere. kis meglepetes ert, mert az uj merete hosszabb volt mint a regi.
(Ezt azota se ertem, hogy miert kellett az axialcsuklobol levagni, na majd Mo.n kiderul ha egyszer arra jarok ezzel)

 
>> Eseménypmolnar // Alfa 156 Veloce 2.4 JTD 10V Veloce // 2016-02-14

164174 miles.
1 ev eltelt a jobb kormanyos Alfammal

 
>> EseményZsoltikj ૐ // Alfa 155 2.0 TS 8V // 2016-02-21

Nagyon köszönöm AlfásSzöszinek az invitálást az Alsónémedi-i farsangra illetve a péntek esti alfázásra, kellemesen telt a péntek és szombat estém. Örülök, hogy megismertelek már végre személyesen is főleg igy hogy én lehettem a sofőröd, remélem folyt. köv. hamarosan. ;)

 
>> EseményRoll1983 // Alfa 156 Sportwagon 1.9 JTD 8v // 2016-02-21

Már öt év telt el a vásárlás óta. Idén 14000 km került az autóba. Egy füstölő generátoron kívül nem rémlik semmi komolyabb hiba, ezt is szerencsére a ház előtt produkálta, így nem ragadtunk sehol sem félúton.

>> Tuning és extraNémeth Lajos // Alfa 145 1,6i.e. L Junior // 2016-02-20

Néhany évvel ezelőtt az utastér és a csomagtartó világítását LED-re cseréltem. Eljött az ideje, hogy a műszeregységbe és a középkonzolba is LED-ek kerüljenek. T5-ös SMD ledek kerültek mindkettőbe.

 
>> Tuning és extraberobbantam // Alfa 156 1.9 JTD Sedan // 2016-02-20

Építettem egy mp3 adaptert a hamutálba.Alapjában véve jó volt,de kicsit halk lett és sok volt az alapzaj.Egy kedves cartársnő is hasonlót tett a 147-esében,és Ő nem panaszkodott ilyesmire.Jött a megvilágosodás,ez az e-bayos adapter bűne.Mivel nem volt ökör összeg az Ő kütyüje sem,és hazai a forrás gondoltam egy próbát megér.Meg is rendeltem,és 2 nap múlva már itt is volt.Amit gyanítottam beigazolódott.Ez bizony nem fér be a hamutál helyére.Viszont szétszedhető.Gyorsan a tettek mezejére léptem hát.A "hatalmas" fém házban 2 panel van.Egy elöl és egy hátul.A két panelt egy szalagkábel köti össze.Felcsillant a remény,befaragom.Az első panelnek vágtam elölapot ami illeszkedik a hamutál tetejéhez.A hátsót kétoldalú ragasztóval felragasztottam a hamutál egyik oldalára.A táp és a jack csatlakozót szétvágtam.Ezekből egyenes volt itthon nekem.Átforrasztottam őket,hogy a dugóra merőlegesen álljanak a kábelek.Ezzel is nyertem 1 centit.Határeset lett.Épp becsukódik a hamutál.Gyorsan visszaszereltem mindent az autóba,és próba.Bekapcsoltam mindent,és zene nélkül 50-ig tekertem a fejegységet.Hurrá.Nincs alapzaj.60-nál jelentkezik már valamennyi.Akkor jöjjön a mjuzik.Ismét hurá.Tényleg hangosabb mint a rádió.A negatívum annyi csupá,hogy az sd kártyát ki kell venni,ha be akarom csukni a volt hamust.Egy kijelző is jó lett volna ha van rajta,de hát ne legyünk telhetetlenek.Ennek ára tizede a loudlinkének.Ennyire nem zavar,hogy nem látom sehol a számcímeket.Zene projekt azt hiszem ezzel egyenlőre a végére is ért.Köszönet mégegyszer Skorpiocicamica kartársnőnek.