Blog
Szegény xenonok csak lefele bólintva világítanak. Meghalt a magasság állító motor. De hála Fangio-nak sikerült beszereznem másikat. Hétvégén megy a helyére :)



Végre lecserélésre kerül
a gyári rádió.Hosszú keresgélés után végül nem a gyári navis rádió mellett döntöttem.Annyi pénzt nem ér mint amiket elkértek értük.Igy vettem egy OFF-os ( EONON) rádiót.Internetes, Android 4.4.4,16 GB belső memóriával,4 magos procival.nem sokat tudok még róla csak annyit amit az üzletben mondtak.Olyan mint egy okos telefon csak még én vagyok hülye hozzá.😊 sajnos nem kompatibilis az autóval így a Blue & Me rendszert is meg kell szüntetni
Hosszbordás szíj összes görgője,csonkállvány uniball 2db,két első lengőkar szilent,rézpaszta miegymás,a többi az előző körben jött. 38000Ft
Két első alsó lengőkar felújítás,egy első felső,valamint egy hátsó felső Kovács Kft Érd 33000
Ft
Két első gátló felújítás Lindor 16 ezer porvédőkkel együtt
Közben a fele szilent kiesztergálva poliuretánból,vezérlés-hosszbordás-termosztát kicserélve,lassan de biztosan alakul,talán hétvégére talpon lesz.
Több, mint 7 éve adtam el ezt az autót, és a mai napig sajnálom, hogy így alakult. A karácsonyi szabadság alatt készítettem egy összeállítást, melyből egy fotókönyv készült. Így már nyomtatott formátumban is bármikor átlapozható az együtt töltött 5 évünk története.



Igazi kincs mert külön nem lehet kapni. Köszönet Lexlutor -nak.
Az enyém sajnos megsemmisült. Teljesen letört a kampo róla amivel ki lehet szedni. Így a vezetékkel kellett kihúzni ugy hogy szemből meg egy drottal nyomtam nehogy elszakadjanak.

Reménykedtem, hogy nem kell téli gumi idén se --> lehullott egy nagy hó. Szükségessé vált téli gumi szett vásárlása... Goodyear ultragrip 8 lett felrakva....
Vásárlás utáni vezérlés csere, olajcsere, valamint az összes szűrők cseréje. Köszönet a D.Z. Tuning-nak!!!
Amikor megvettem a kocsit, áprilisban, voltak hidegebb napok még, és feltűnt a szervó nyögése, de nem foglalkoztam vele túlságosan, ahogy az idő egyre melegebb lett, úgy megszűnt a probléma.
Most jöttek az igazi hidegek, és valami kegyetlen módon visított minden indulásnál, és még meleg motornál is hallatszott, így még az előző tulajtól kapott bontott szervószivattyúval lementem Tárnokra, Ferké-hez, aki megcsinálta nekem.
Még az előző utamnál Tárnokra Ferke megállapította a jobb hátsó lengőkarcsapágy "elavultságát" ( kotyogott ), így ha már ott voltam, azt is megcsináltattam.
Ezúttal is köszönöm neki :)
ui.: remélem végre csendben mehetek mindenhova az idegen szempárok rámtapadása nélkül :D
Egy bejegyzést érdemel, több szempontból.
Mitől indul jól egy dízel hidegben?
1. jó porlasztók
2. feltöltött akksi!!
3. jó program
Ez csak pontokba szedve a tanulság.
Tavaly felújítattam a porlasztóimat, ősszel nagyjából véglegesítettem a programot az autón. Az első fagyokkor már érződött, hogy kicsit más mint eddig. Ugyanúgy zörren egy picit, de a halovány önindító fordulat ellenére is határozottan beindul és aztán normális hangon jár, nem huhog úgy.
Aztán a tél elején beruháztam egy Ctek töltőre. Néha rajta hagyom egy-egy éjszakára. Hogy mennyit számit? El se hittem.
Pont szilveszterkor, csak úgy kiszaladtam, hogy kiálljak az autóval, útban lett volna a többieknek másnap délelőtt. Kétszer izzítottam, persze, mert éreztem, hogy nem kicsit van hideg. Az autó meg csak úgy beindult. Még zörrenés se volt. Teker-teker-teker-traktraktrak. Pont annyi idő volt, míg felfogtam, hogy brutál hideg lehet, mert a kuplung és a váltó alig mozdultak. Ekkor volt -13. Hibátlanul indul a gép.
Ehhez mindhárom feltétel kellett. Emlékszem pár éve, amikor a porlasztó kezdett hangosodni, többször volt 3 hengeres indulás már -8 fok körül is. A régi egyen chippel eleve rossz mennyiségeket kapott, ezért rondán csörrent már 0 fokban, és sokat is tekert. Már ahhoz képest,, hogy most lényegében ugyanúgy indul, mint nyáron.
