Blog

>> SzervizForró // Alfa 155 2.0 ts 16v sport // 2015-12-27

Még mikor tavasszal kipucoltam a fojtószelep házat és a csöveket láttam, hogy a légtömegmérő után könyökcső el van repedve. Természetesen ez is kincs, mint a balos kilincs, úgyhogy eddig váratott magára a csere, de Marklarnak köszönhetően akadt ez is (+csomó más cucc is) légtömegmérővel együtt, szóval így akciós csomagban cserélve lett. Érezhetően jobb az autó, megszűnt a hidegben lévő erőtlenség.
Továbbá egy ideje világított a check panelen az alacsony olajszint jelző. Ezt is cseréltem, most már jól működik. Elég nehéz volt hozzáférni, épp elfért a villáskulcs a féltengelytől.

>> Tuning és extraForró // Alfa 155 2.0 ts 16v sport // 2015-12-22

Egy ideje ki szerettem volna próbálni, hogy milyen lehet a belseje fa kormánnyal. Úgy döntöttem a kormány-váltógomb újrabőröztetése helyett belepróbálom a fát. Egész jól megy a faberakásos műszerfalhoz, úgyhogy marad.

>> EseményTrombozis // Alfa 156 1.6 // 2016-01-05

Mivel megérkezett a hó és az 56nak nincs csizmája, ezért betoltam a garázsba seggel...apropó a PUG-ot elvitték Szilveszterkor. Ki vesz ilyenkor autót? Jah akku téli karbantartáson.
Mielőtt valaki megszólná, nem az én rumlim a polcokon. :-)

 
>> Tuning és extraPiritu - 1.000.000 // Alfa Giulietta 2.0 JTDm 175 LE TCT E6 // 2016-01-04

Ma megrendeltem egy autóspecifikus tartót:
Brodit 854984
Kíváncsian várom

 

- életkor: 37 nap
- km óra állás: 4.354 km
- össz. menetidő: 67,37 óra (2,81 nap!)
- átlagsebesség: 65 km/ó
- tankolt üzemanyag: 307,81 liter, ebből 57,73 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 5,74 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 18,64 Ft/km
- átlagos napi futás: 117,66 km/nap
- mozgásban töltött idő: 7,59 %

 

Csöri is vett egy Giuliettát. Miután mindkettőnket erősen érdekelte a másik Juliska, összehoztunk egy villámtalit.
Elsőre nem is feltűnőek a különbségek, de ha jobban belemélyedünk, nagyon sokat lehet találni.
Aztán feltűnt az is, hogy az olajcsere után csálén rakták fel a motor burkolatot Rieglerék, a jobb alja nagyon felfelé állt. Lekapva kiderült, hogy a jobb első és a bal hátsó gumi rögzítőt (5. kép) nem rakták vissza a fedélbe, így vissza se tudott ugrani a helyére. Orvosolva lett.
Az előzetes egyeztetés során felmerült, hogy nevet is adunk a Vasaknak:
white girl & black girl
Végleges döntés még nincs...

 

Azt hiszem, hogy sikerült egy regent elkapni a Juliskánál.
Először csak az tűnt fel, hogy kigyorsításkor jobban kihúzatja a motort, nem váltott el 2e felett.
A pillanatnyi fogyi kb. 1,5-2 literrel megemelkedett.
A TCT váltó konzekvensen 2.000 felett tartotta a fordulatot. A legfinomabb gázpedál kezeléssel is 2e és 3e között használta a motort. Felváltás után mindig 2e fölé érkezett a fordulatszám.
Egyszer beleváltottam kézzel, amit sípolással reagált le és nem hajtotta végre az utasítást. Ha ekkor váltott volna úgy 1500 körülre esett volna vissza a fordulatszám.

Mentünk vagy 10 km-t és helyreállt a rend.

Amúgy érdekes, hogy normál üzemben se szereti 1500 alatt járatni a motort a TCT.

>> SzervizZabbancs // Alfa 166 2.5 V6 24V // 2016-01-03

Kezdjük úgy, leszarom, hogy ki mit gondol, mennyire kendácsolás, hogy nem rögtön szakszervizbe futottam sírva ahogy a nagyok...

Mivel elég nagy totalcar rajongó vagyok, így olvasom a "filléres neppertrükk" rovatokat is. Ott találtam az 5.785 Ft-os horpadásjavító készletet is. Mivel amúgy is vinném karosszériáshoz, gondoltam nagyobb kárt nem okozhatok benne, hát kipróbálom. Annyit megér :)
Gondosan utána néztem/érdeklődtem a dolgoknak. Beszéltem karosszériás ismerőssel is, és ugyan azon az elven működik ez a készlet mint a lincosnál kapható 74.410 Ft-os és a 179.693 Ft-os készlet. Csak hát nyilván, nem olyan profi és kevesebb tartozékkal. De miért ne? :)
Ahogy azt a totalcar-on is javasolták, ismerős is megerősítette, hogy a gyári oldó folyadék helyett féktisztítót vagy WD40-et használjak.
Az eredmény meglepő, teljesen sikerült kihúznom a horpadást. Ez is pipa :)

u.i.: mire elkészültem lemerült a telóm, de majd teszek fel képet a végeredményről :)

 
>> SzervizMachiavelli // Alfa 156 SW 2.4 JTD Mjet 20V // 2016-01-03

Na és akkor mi lett a 4 lengéscsillapítóval?

Eltelt jó néhány hónap és 12ezer km a legutóbbi szerviz óta (igen-igen, tudom, és szégyellem is magam), de a hétvégi túrákon kívül nem sok idő és energia jutott sem a vezetésre sem az autó karbantartásra, és már régen nem láttam Alexéket az Alfáriumban (ahol az autó a javítások alkalmával megfordul) . Ekkorra gyűlt fel néhány már akuttá váló probléma amivel időt kellett szakítani az autóra még ha nem is használom annyit. Többszöri Mapszenzor hibajelzés és gyorsulni-képtelenség után a turbócső-tuningot (részben fémcső elemekkel a szakadt helyett), turbó pucolás követte(geometria le volt tapadva és elvolt koszolódva). De volt más is. Az adagoló is eresztett ezt ki kellett cserélni de, ha már megbontottunk miatta a vezérlést akkor már új vezérlés is került így 224ezerkm-nél vízpumpával a Gates+SKF jóvoltából ;) (bár az előző csere 176ezernél volt csak) meg persze új laposszíj is és 2 görgő is ha már ott vagyunk..
Hátulra új féktárcsák és betétek, toronycsapágyak és motortartó bakok valamint egy komplett Seléniás olajcsere az összes szűrővel – többek közt – gazdagították a képet és az alkatrészkereskedőket. Kikerültek a régi gátlók és „ha már ott vagyunk” (ez nem rossz elv..;)) akkor tovább mentünk és 2 lengőkar valamint 2 kanyarstabilizátor is bekerült, meg porvédő szettek és felütésgátlók mielőtt végre bekerült a 4 gátló ami kb. 15-20%-kal feszesebb a gyárinál (kellemes úttartás a kanyarban is, de még mindig kényelmes)…
Így lesz egy kis Mapszenzor-üzenetből és 4 gátlócseréből nemismeremleírnimekkora számla..
A jó munkáért ugyanakkor – mint máskor is – köszönet Alexéknak. Szenk jú.

Az autó minden esetre azóta az eltelt fél évben és 5ezer kilométer alatt repül megint… és a lehetőségekhez képest precízebb a kormányzása és az úttartása mint valaha (szó szerint).

Közben lassan két éve lesz nálam a kék villám. Miközben e sorokat írom, tartunk 229760 km-nél és 1.361.761 Ft-nál (ha jól számolom), az üzemanyagot, ápolást, útdíjakat és biztosításokat nem számítva! A komoly összegek ellenére is – szerintem nem vagyok egyedül – nagyon szeretem..
Ami meg a blogot illeti igyekszem mostantól real-time-ban jelentkezni.. :D