Blog
az új lökhárítóban lévő ködlámpák nem működtek, kiderült hogy hiányzik hozzájuk a relé. ez is megoldva, és lőn világosság :D
km: 195.650
Kapott egy vezérlés-szettet, két első lengőkart, első féktárcsákat, első-hátsó fékbetéteket, új 74 ah-s akksit, új szűrőket, friss olajat, meg egy garnitúra gyári 15-ös alufelnit gumikkal, ill. egy bontott színazonos első lökhárítót ködlámpákkal, mivel amivel érkezett törött volt.
km: 195.500
Megérkezett, megkapta a rendszámot, lehet hasítani, na meg persze a kötelező dolgok cseréje még hátravan.
km: 194.930
Eljött a vezérlés csere ideje, Transzfogaras túra miatt kitolva kb. 58000 Km körülire, jelenlegi futás: 209000 Km. Már régebbi terv volt a szívósor tisztítás megejtése, JTS problémák miatt. Az autóban, mióta nálam van fekete az olaj:(, olajcseréket 10-12 000 Km periódussal végeztem, Selénia Racing, Xado 10W60, majd Gulf 10W60 került bele. Olajfogyasztásom kezdetektől magas? volt, 5-8 dl/1000Km. Talán Xadóval volt a legkevesebb. Javítások után elmondhatom, a motor zajos volt mindig. ECU szerint 270 sec volt maximális fordulatú üzem, kipörgések száma maximumon... Szívósornál látható volt olaj kicsapódás, autópályás 170 körüli sebességnél füstölt a motor, szokásos időszakos füstölések, olajos fojtószelepház, gyakori katalizátor hibajelzés, picit növekvő fogyasztás jellemezte az elmúlt Km-eket.
Fojtószelep olajosságot azt hiszem sikerült megoldanom, tavasszal tisztítottam ki a PCV szelepet a szívó soron, bontáskor pici feketés lerakódás volt kb 5000 Km futás után, hurrá!
Szereléstechnikával nem untatok senkit, szokásos Alfa trükkök gyakorlatlanoknak. Volt szentségelés gyöngyöző homlok, és sok idő után sikereke:)
Szétszerelés utáni állapot:
- szívó oldali vez. tengely 3-as hengernél csúnya kopás
- a környékén 6 db hidrotőkén kisebb nagyobb beverődések, bemarások, a többi OK
- szelepvezetők kopottak
- vezérlés alkatrészei kopottak, de alapvetően rendbe voltak
- balansz tengely nem korrekt jelen volt (ezt éreztem is finomrezonanciában)
- szívó torkon, szelepeken gyurma szerű lerakódás, csökkent szívó keresztmetszet
- olajteknőben 1-2 mm olajsár, de a szívó kosár tiszta volt
Javítási munkák:
- hengerfej gépműhelyes teljes felújítás, tisztítás
- vez. tengely javítva lett hegesztéssel köszörüléssel, szakműhelyben (csak új alkatrész volt elérhető horror áron)
- 6 új hidrotőke, a többit teljesen szétszerelve tisztítottuk a fekete olajtól
- dugattyúk, gyűrűk pénzügyi lavina elkerülése miatt bontatlanok maradtak, előzetes ellenőrzések szerint állapotuk elmegy:)
- alapos tisztítás szívósornál, olaj járatoknál, olajteknőnél, benzin, féktisztító felhasználásával
- új termosztát is került be, a régi 1,5 évet működött
Első indítás:
öblítésként 5W30 olaj került az autóba, kb 30 perc alapjárati üzem és 10 Km óvatos hazaút után olajcsere, Gulf 10W60. Már a indításnál más hangja volt a motornak, beindulás után még percekig csattogtak a hidrotőkék, míg meg nem teltek olajjal. A friss olaj után igen szép hangja van a motornak. Sokkal dinamikusabb, csendes az utastér. Az eddigi 3000 ford. körüli pillanatnyi torpanás elmaradt.
Még csak 30 Km -t sikerült mennem, de kíváncsian várom az olaj, benzin fogyasztási tapasztalatokat. Isten káromlás elkerülése céljából a kuplung főhenger csrélyét pár héttel elhalasztottam:)
Költségek:
gépmunka: 50.000.- Ft
alkatrészek (tömítések, vezérlés, termosztát stb): 100.000.- Ft
vezérműtengely javítás: 13.000.-
Olaj, szűrők: 13.000.-
Munkadíj: 0 .-, (valami finomsággal köszönöm meg Feri szomszédnak a feláldozott hétvégi napokat, estéket, műhely használatot:) )
Pár kép a műtétről:








Szívmelengető esemény történt ma.
Megjelent az Oldtimer & Youngtimer 2015. évi 5. száma, benne az én szeretett Alfasudommal.
Címlap és Poszter!

Már mikor megvettem , az volt a jelenség ,hogy hideg szervó olajnál működik a szervó , bemelegszik elmegy a szervó állóhelyben meg sem lehet moccantani , max úgy ha gázt adtam neki. Mindenki mondta ,hogy szevópumpa . Mivel elég nagy művelet ezért inkább szakemberre bíztam az ügyet, Erdő Attila ,Szentbalázs.
Alkatrész:14.000Ft
Munkadíj:15.000Ft
Nagyon jó lett, végre úgy működik ahogy kell :)
A téli műszakiig tervben vannak az alábbi új alkatrészek (nem mindegyik műszaki vizsga szempontjából releváns):
-4 új téli gumi
-EGR szelep
-vezérlés, főtengely szíjtárcsa (60.000 km-nél akarom cserélni, most tart 54000-nél)
Kíváncsi leszek, hogy februárig ebből mi fog megvalósulni :) A cél mindenesetre kitűzve.
Jövő nyár:
-kettőstömegű
-gyári turbo
Amihez megvan az alkatrész, csak hely/idő kellene a cseréhez:
-jobb első féknyereg felújítás (dugattyúcsere), 4 fékcső és DOT 5.1 csere, -hátsó hossztartó szilentcsere, kerékagy szilent csere, -vízfűtő gyertyák cseréje (van ilyen, 3db!), új vízhűtő, bontott gyári gyorscsatlakozós csövekkel, első komplett TRW futómű, Bosal katalizátor
Kapott egy új csomagtértálcát is.
10000 km belement az olajba, cseréltem szűrővel együtt. A gyári periódus 20.000 km, de ezen nem fogok spórolni. 5W-40 ment bele, mint a múltkor.
Olajfogyasztás eddig: 0.83 l / 10000 km
Km óra állás: 147.000
Váratlanul megadta magát az egyik szervócső, kinyomta az összes olajat a motor és a tűzfal között.
Csak rendelésre lett volna cső, így legyártattam.
A tetősín felszerelése egy sín nélküli sw-re nem lehetetlen feladat. Ugyanis a csavarok helyének kialakítása megvan a tető tartó gerendában. A furatokat viszont a jelölt helyen kell kifúrni a tetőn. A furat alá belülről fel kell ügyeskedni a gyári anyákat a helyükre.
A felrakáshoz javasolt a tetőkárpit kiszedése a korábbi blogom alapján.
Jelen írásomat sínnel rendelkező és sín nélküli bontott állapotban lévő kocsik összehasonlításával tettem meg. Én nem teszek fel tetősín az sw-nkre, mert nekem nem hiányzik a szállító kapacitás, mivel van egy kisbuszom vonóhoroggal és tetősínnel.
Egy ilyen akciónál a tetőkorlátokkal együtt érdemes megvenni/átadni a felfogató csavarokat és a tetőben lévő anyákat is. Természetesen ezeket is adom a csomagomban.






