Blog

>> Szervizdr_rock // Alfa 145 1,9 jtd // 2014-05-30

az új lökhárítóban lévő ködlámpák nem működtek, kiderült hogy hiányzik hozzájuk a relé. ez is megoldva, és lőn világosság :D
km: 195.650

>> Szervizdr_rock // Alfa 145 1,9 jtd // 2014-05-25

Kapott egy vezérlés-szettet, két első lengőkart, első féktárcsákat, első-hátsó fékbetéteket, új 74 ah-s akksit, új szűrőket, friss olajat, meg egy garnitúra gyári 15-ös alufelnit gumikkal, ill. egy bontott színazonos első lökhárítót ködlámpákkal, mivel amivel érkezett törött volt.
km: 195.500

>> Eseménydr_rock // Alfa 145 1,9 jtd // 2014-05-10

Megérkezett, megkapta a rendszámot, lehet hasítani, na meg persze a kötelező dolgok cseréje még hátravan.
km: 194.930

 
>> Szervizhg6idn // Alfa 156 SW 2,0 JTS // 2015-09-15

Eljött a vezérlés csere ideje, Transzfogaras túra miatt kitolva kb. 58000 Km körülire, jelenlegi futás: 209000 Km. Már régebbi terv volt a szívósor tisztítás megejtése, JTS problémák miatt. Az autóban, mióta nálam van fekete az olaj:(, olajcseréket 10-12 000 Km periódussal végeztem, Selénia Racing, Xado 10W60, majd Gulf 10W60 került bele. Olajfogyasztásom kezdetektől magas? volt, 5-8 dl/1000Km. Talán Xadóval volt a legkevesebb. Javítások után elmondhatom, a motor zajos volt mindig. ECU szerint 270 sec volt maximális fordulatú üzem, kipörgések száma maximumon... Szívósornál látható volt olaj kicsapódás, autópályás 170 körüli sebességnél füstölt a motor, szokásos időszakos füstölések, olajos fojtószelepház, gyakori katalizátor hibajelzés, picit növekvő fogyasztás jellemezte az elmúlt Km-eket.

Fojtószelep olajosságot azt hiszem sikerült megoldanom, tavasszal tisztítottam ki a PCV szelepet a szívó soron, bontáskor pici feketés lerakódás volt kb 5000 Km futás után, hurrá!
Szereléstechnikával nem untatok senkit, szokásos Alfa trükkök gyakorlatlanoknak. Volt szentségelés gyöngyöző homlok, és sok idő után sikereke:)
Szétszerelés utáni állapot:
- szívó oldali vez. tengely 3-as hengernél csúnya kopás
- a környékén 6 db hidrotőkén kisebb nagyobb beverődések, bemarások, a többi OK
- szelepvezetők kopottak
- vezérlés alkatrészei kopottak, de alapvetően rendbe voltak
- balansz tengely nem korrekt jelen volt (ezt éreztem is finomrezonanciában)
- szívó torkon, szelepeken gyurma szerű lerakódás, csökkent szívó keresztmetszet
- olajteknőben 1-2 mm olajsár, de a szívó kosár tiszta volt

Javítási munkák:
- hengerfej gépműhelyes teljes felújítás, tisztítás
- vez. tengely javítva lett hegesztéssel köszörüléssel, szakműhelyben (csak új alkatrész volt elérhető horror áron)
- 6 új hidrotőke, a többit teljesen szétszerelve tisztítottuk a fekete olajtól
- dugattyúk, gyűrűk pénzügyi lavina elkerülése miatt bontatlanok maradtak, előzetes ellenőrzések szerint állapotuk elmegy:)
- alapos tisztítás szívósornál, olaj járatoknál, olajteknőnél, benzin, féktisztító felhasználásával
- új termosztát is került be, a régi 1,5 évet működött

Első indítás:
öblítésként 5W30 olaj került az autóba, kb 30 perc alapjárati üzem és 10 Km óvatos hazaút után olajcsere, Gulf 10W60. Már a indításnál más hangja volt a motornak, beindulás után még percekig csattogtak a hidrotőkék, míg meg nem teltek olajjal. A friss olaj után igen szép hangja van a motornak. Sokkal dinamikusabb, csendes az utastér. Az eddigi 3000 ford. körüli pillanatnyi torpanás elmaradt.
Még csak 30 Km -t sikerült mennem, de kíváncsian várom az olaj, benzin fogyasztási tapasztalatokat. Isten káromlás elkerülése céljából a kuplung főhenger csrélyét pár héttel elhalasztottam:)
Költségek:
gépmunka: 50.000.- Ft
alkatrészek (tömítések, vezérlés, termosztát stb): 100.000.- Ft
vezérműtengely javítás: 13.000.-
Olaj, szűrők: 13.000.-
Munkadíj: 0 .-, (valami finomsággal köszönöm meg Feri szomszédnak a feláldozott hétvégi napokat, estéket, műhely használatot:) )
Pár kép a műtétről:

 
>> Eseménytomek_ // Alfa Alfasud 1.5 Ti // 2015-09-15

Szívmelengető esemény történt ma.
Megjelent az Oldtimer & Youngtimer 2015. évi 5. száma, benne az én szeretett Alfasudommal.
Címlap és Poszter!

>> SzervizManky956 // Alfa 156 2.4 JTD M-JET 20V // 2015-09-14

Már mikor megvettem , az volt a jelenség ,hogy hideg szervó olajnál működik a szervó , bemelegszik elmegy a szervó állóhelyben meg sem lehet moccantani , max úgy ha gázt adtam neki. Mindenki mondta ,hogy szevópumpa . Mivel elég nagy művelet ezért inkább szakemberre bíztam az ügyet, Erdő Attila ,Szentbalázs.

Alkatrész:14.000Ft
Munkadíj:15.000Ft

Nagyon jó lett, végre úgy működik ahogy kell :)

 
>> SzervizSettantacinque // Alfa 156 Sportwagon 2.4 JTD // 2015-09-14

A téli műszakiig tervben vannak az alábbi új alkatrészek (nem mindegyik műszaki vizsga szempontjából releváns):

-4 új téli gumi
-EGR szelep
-vezérlés, főtengely szíjtárcsa (60.000 km-nél akarom cserélni, most tart 54000-nél)

Kíváncsi leszek, hogy februárig ebből mi fog megvalósulni :) A cél mindenesetre kitűzve.

Jövő nyár:
-kettőstömegű
-gyári turbo

Amihez megvan az alkatrész, csak hely/idő kellene a cseréhez:
-jobb első féknyereg felújítás (dugattyúcsere), 4 fékcső és DOT 5.1 csere, -hátsó hossztartó szilentcsere, kerékagy szilent csere, -vízfűtő gyertyák cseréje (van ilyen, 3db!), új vízhűtő, bontott gyári gyorscsatlakozós csövekkel, első komplett TRW futómű, Bosal katalizátor

Kapott egy új csomagtértálcát is.

 
>> SzervizSettantacinque // Alfa 156 Sportwagon 2.4 JTD // 2015-09-12

10000 km belement az olajba, cseréltem szűrővel együtt. A gyári periódus 20.000 km, de ezen nem fogok spórolni. 5W-40 ment bele, mint a múltkor.
Olajfogyasztás eddig: 0.83 l / 10000 km
Km óra állás: 147.000

 
>> SzervizFRC // Alfa 166 2.0 TurboBenzina // 2015-09-14

Váratlanul megadta magát az egyik szervócső, kinyomta az összes olajat a motor és a tűzfal között.
Csak rendelésre lett volna cső, így legyártattam.

 
>> EgyébAlfás Theo // Alfa 156 1.9 jtd Sportwagon // 2015-09-14

A tetősín felszerelése egy sín nélküli sw-re nem lehetetlen feladat. Ugyanis a csavarok helyének kialakítása megvan a tető tartó gerendában. A furatokat viszont a jelölt helyen kell kifúrni a tetőn. A furat alá belülről fel kell ügyeskedni a gyári anyákat a helyükre.
A felrakáshoz javasolt a tetőkárpit kiszedése a korábbi blogom alapján.

Jelen írásomat sínnel rendelkező és sín nélküli bontott állapotban lévő kocsik összehasonlításával tettem meg. Én nem teszek fel tetősín az sw-nkre, mert nekem nem hiányzik a szállító kapacitás, mivel van egy kisbuszom vonóhoroggal és tetősínnel.

Egy ilyen akciónál a tetőkorlátokkal együtt érdemes megvenni/átadni a felfogató csavarokat és a tetőben lévő anyákat is. Természetesen ezeket is adom a csomagomban.