Blog
A jó időt felhasználva vadászatra indultunk a Spiderrel.
Első utunk Veszprémbe vezetett az Autó Forrás Kft-hez. Majd egy órás beszélgetés után egy ajánlattal távoztunk egy 2.0 JTDm 150 LE/kézi váltó kombóra. Egyedül a matrica rendszámra nem tudtak ígéretet tenni.
Némi lobogó hajú kocsikázás után Győrbe értünk az Autófórum Riegler-hez. Szerencsére ott találtuk Farkas Dánielt, akinél már több autót is vettem. Megbeszéltük a helyzetet és egy a veszprémihez hasonló autó listájával és egy QV előzetes ajánlattal tértünk haza. Az összeállított autó jobbnak tűnt, mint a másik, mert csomagokkal is kalkulált Dániel, így ugyan anyiért több mindent lehetett kapni.
A nap hátra lévő része további lobogó hajú kocsikázással tellt.
A két beszélgetés után már értem az árlista logikáját. Lehet bújni az árlistát és a prospektust...
Most, hogy megjöttek a hideg éjszakák, igen problémás lett a reggeli indítás. Elképzelhető, hogy a sűrítő is bibis, de elsőnek az izzítógyertyákat vizsgáltam meg és bizony a négyből kettő kuka... Egy teljes szett beszerezve (Albaautó) és be is szerelve (sk). Szépen indul, de a valódi próba egy éjszakás állás után, reggel lesz...
Másnap reggel is indult szépen. :)
213.800 km


Legalább 80ekm-t futott 2000 előtti 1.8TS, 2.0TS-ek szoftverhibájával küzdök...
Hidegen kehes a lambda szondám, a szonda fűtés bezavar a lambda jelbe és becsapja az ECU-t, ami idejekorán kezd el szabályozni a lambda jel alapján és a túl dúsnak érzékelt keveréket addig szegényíti, hogy a 144 lóból kb. 30..40 marad, olyan mintha csak 1, vagy 2 henger menne a 4-ből... Ezt indítás után kb. 1 perccel kezdi és kb 1 perc múlva abba is hagyja.
A hibával nem csak én találkoztam:
http://forum.alfa156.net/forum/forum_posts.asp?TID=26527#369019
Szoftver upgrade elvileg segít a problémán (2000 utáni verzióban később kezd csak lambda jel szerint szabályozni).
Biztos, hogy a lambda szondával van gond, ezért megpróbálkoztam egy lambda szonda tisztítással...
Először ezzel az ecetben áztatós módszerrel:
http://www.driftworks.com/forum/technical/53770-lambda-sensor-cleaning-advice.html
Aztán fél nap áztatás után égettem így:
https://m.youtube.com/watch?v=5dTi2xGyVbc
Aztán megint áztattam fél napot.
A tisztítás sikeres volt, sokat javult a helyzet, első pár indításnál nem is volt probléma, de végül nem szüntette meg teljesen a hibát...
Megérkeztek az il Topolino-tól rendelt nyomtávszélesítők.
Finom darabok. 20mm, matt fekete, matt fekete csavarokkal.
Nem birtam ki fel kellett még este tenni őket! :)
Íme az eredmény:


Kétszer majdnem 2000 km. Augusztusban Horvátországban jártunk, Dubrovnikba mentünk Bosznián keresztül. A csaknem 2000 km-es túrán 6,7 literes átlagfogyasztást produkált az autóm.
Az elmúlt pár napban pedig Berlint jártuk meg oda-vissza, 1800 km alatt 6,7 liter volt az átlagfogyasztása a GT-nek. Az odafele szakaszon 6,6, amit visszafelé sok 160-170-es száguldozással rontottam le 6,7 literre. Emiatt nagyon szeretem a GT-t, igazi utazóautó, nagyon normális fogyasztással.


Nemrég megadta magát az akksi, vadonat új került bele. Azóta nincs gond :)
A gyári kuplung megadta magát, ezért teljes kuplung, és munkahenger cserét hajtott rajta végre Zé mester. Csodálatos az új kuplungolás/váltás érzet, sose volt ilyen jó mióta nálam van.
Augusztusban szintén leesett az ablakom, csak most a jobb hátsó. Várható volt, nem is idegeskedtem. Csörit hívtam időpontért, kaptam is. A kígyós vagánytütü kapott még friss olajat, szűrőket.
Selenia olaj: 16.000.-
Olajszűrő: 3.600.-
Üzemanyagszűrő: 15.000.-
Pollenszűrő: 4.000.-
Levegőszűrő: 5.000.-
Egy gyönyörű nyári napon lettem figyelmes arra a picike kis zajra ami fékezésnél volt hallható. Megvoltam győződve, hogy az a cicergő fémes hang a jobb első kerék felől jön, amibe meg is erősítettek mások is. Fogtam elvittem az autót ,hogy nézzék meg. Leszerelték az első kereket átnézték stb, majd kipróbáltuk, de megintcsak hallani lehetett a hangot. Mire a jól bevált hangosítsam fel a rádiót tanácsot kaptam megvilágosodtunk, hogy ez a zaj bizony nem is előlről hanem hatulról jön. meg is lett a zaj forrása. A hásó féktárcsán volt egy égett rész ami kiadta ezt a hangot. A fiúk orvosolták is ezt a problémát egy felújítással. Ha már ottvoltam és még nemvolt elé dolog cserélve mostanában az autón átnézték, és arra jutottunk hogy az első féktárcsák is cserések a fékolaj csövekkel együtt. Textar tárcsákat kaptunk.Ezúton is köszönet nekik, hogy munkaidő lejárta után még volt kedvük hozzá :) a helyszínt a Red Sun Servive&tuning biztosította.


Megejtettük az elsö futómű cseréjét, mert már nagyon nyekegett szegény ha kátyút fogtunk. A hátsó egy éve lett kicserélve, de most eljött az első ideje amitnegybekötöttünk az olajcserével is. Az autóval nem mentem még 10 ezer kilométert sem, de egy éve volt az utolsó olajcsere, úgyhogy indokoltnak tartottam.
A szervizelést Burt cartárs oldotta meg a szép új garázsában, amiben a kis Fidi volt az első páciens :)

0
513
Fórum
Friss topicok
- Spider
- 164-166
- Alfa történelem, híres ...
- Ugyanaz kicsiben
- Giulia
- Filmek
- Coffee - Minden ami kávé
- Zenebutik
- Adok-veszek
- 155
Tagok
Új tagjaink
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV
- szana8