Blog
Idén Demjén-t vettük célba egy kis kikapcsolódás céljából. 3 nap és 2 éjszakát töltöttünk el egy nagyon szép szállodában. Puccos hely nagyon jól éreztük magunkat :) Nagyon jó időnk volt de szerencsére már hűvösben utaztunk ;) Összesen 594 Km tettünk meg a nagyvaddal szinte csak autópályán . Viszont nem tudom miért de mikor lejöttünk az autópályáról valami nagyon elkezdett a jobb elején "ropogni" nyiszogni. de csak ha be van kapcsolva a klíma ... hm érdekes. majd utána nézek. Lényeg hogy király volt és visszamennék :)
Km : 240 964
Néhány kép :)








Amikor megvettem a kocsit tudtam hogy nincsen a klímába gáz mert meleget fújt az utastérbe. Jöttek a nagy melegek, és gondoltam még nyaralás előtt jó lenne ha fel lenne töltve a cuccos. Szóltam Lali mesternek hogy kukkoljon rá mégis mikor hogy tudna bele tölteni gázt. Mikor meghallgatta csak ennyit mondott... te ez a kompresszor halott ... Na akkor megjöttünk :) halottam én is hogy van egy kis hangja ott valami cicereg. No akkor kell egy kompresszor , hosszas keresgetés után sikerült szerezni egy bontottat jó áron, rögtön vittem is Lalihoz és korrektül és gyorsan megcsinálta így pont kész lett mire mentünk nyaralni köszi érte :)
Mikor este hazavittem gyorsan még kicseréltem a pollenszűrőt aktívszenesre, és csináltam egy klíma fertötlenítést sosem árt .
Mint kiderült az én kompresszorom működött ugyan de alig csinált nyomás eltérést. Csere után feltöltve a rendszer nem szivárog és tökéletesen működik :)
Köszi: Lali75 !
Most már hűvösben utazunk :)
Kompresszor : 11 600 ft
Pollenszűrő : 3200 ft
Klíma fertőtlenítő : 2500 ft
Munkadíj + töltés : 20 000 ft
Km: 240 364





Erdélyben a rágcsálókat egyszerűen "Fíéreg"-nek nevezik.
Sajnos már tudom miért.
Szombat reggel indításkor az Arkangyal kidobta a "check engine" feliratot. Gondoltam, megint a hűtőventillátor jel, ami félévente egyszer valami pillanatnyi megbolondulásból kifolyólag félévente bedobja a P0481-et (1. hűtőventillátor vezérlés).
Ilyenkor simán törlöm, és nem jön vissza...legalább fél évig.
Ígyhát nem is foglalkoztam a dologgal, elmentem boltba, nagyimhoz majd haza. Csak a városban tettem egy kört.
Ebéd után rádugtam a laptopot...
...majd meglepetésemre az alábbi három hibakód volt benne:
P0111 - Légmennyiségmérő hőmérséklet jel
P0101 - Légtömegmérő jel
P2081 - Hőmérs. érzékelő az előkat. kimenetén
Másodjára akkor hőköltem hátra, amikor a P2081-et nem is lehetett törölni. Vagyis ez nem pillanatnyi hiszti. Itt valami gond van. A másik két hiba vélhetőleg járulékos hibaként lépett fel.
Egyből hívtam a szerelőmet, de mivel nyaralni volt csak este hívott vissza. Addig viszont főttem a levemben.
Nem is hagyott nyugodni a dolog, úgyhogy kimentem a garázsba, felnyitottam a géptetőt hátha látok valamit.
Pár perc múlva fel is fedeztem a probléma okát: 1., 2., és 3. fotók.
Hát a rohadt dög, nem szétrágta a kábelköteget!!!
Egyből összecsörögtünk néhány baráttal (Csabi, Pityukoma, Shadin). Kisvártatva Shadin küldte is az eLearn-ből a képeket: igen, pont az eltépett zöld vezeték a hőmérséklet érzékelő az előkatalizátor kimenetén.
Estre Csabi barátimmal egy rövid telefon, hétfőn munkábamenet feleségem 147-esével (ezúton hála, hogy ideadta nekem), majd kedden Csabi megjavította.
Szerintem profi munkát végzett: 4. és 5. fotók





Ma nagy keservesen sort kerítettem arra, hogy kicseréljem az olajhűtőt a kocsiban. Bontóból szereztem egy másikat, ám annak az aljáról hiányzott a rögzítéshez szükséges lyuk, így mivel nem akartam másikat venni/hegeszteni inkább egy, az egyik képen is látható megoldáshoz folyamodtam. Hat óra munka után a motort beindítva örömittasan álltam az immáron csöpögésmentes kocsi előtt.




Vettem egy Bosal gyártmányú kipufogó tartó gumit, mert a nyaralás alatt egy hegyi Y-bál kicsit beakadt a kilencvenes kipufogóvég és beszakadt az egyik tartó, amit később vettem észre. Hétvégén kicserélem.

Megvolt az idei nyaralásunk is, ezúttal Horvátország volt az úti cél. Az Alfa GT-vel mentünk szolidan négyesben. Óriási dugókat éltünk át a horvát fizetőkapus rendszer és a szombati turnusoknak hála, de az autó jól vizsgázott megint, nem forrt, végig hűtött a klíma, az ülések pedig megnyugtatóan tartották a gerincet, combokat, s nem fáradtunk el egyetlen egyszer sem. Kitűnő utazó autó! :)
Végigjártunk pár hegyet is vele, a tenger s rá fröcsögött a nagy szélben, de még autómosót is találtunk negyven kilométeren belül :D
Nagyon pozitív élményekkel gazdagított minket! Mindenkinek csak javasolni tudom, hogy próbálja ki a mediterrán partvidéket egy GT-ben4



NFG-779 lett! Honosítva lett,mert van rajta még 31-ig érvényes osztrák műszaki! aztán szép lassan összeáll!
Végre lecseréltem a bal első ajtó, 4 ablakemelős műanyag behúzó konzolját (fogantyúját), amiről a bézs színű festés rondán lekopott, illetve elkoszolódott, lerontva az elegáns bézs bőr belső tér eleganciáját.
Gyári új alkatrész beszerzése mellett döntöttem. A cikkszám hosszas nyomozása és több oldalról történő megerősítését követően (071744252) az Unixban rendeltem meg nem olcsó pénzért: 18.345 Ft. Ugyanennyi lett volna az Autóház Budaörsnél is. A jobb első, sokkal kisebb ajtóbehúzó konzolra is kértem ajánlatot, az 14e Ft.
De a látvány mindenért kárpótol!



Műszaki vizsga pipa. Hibátlan. Minden gond vagy előkészület nélkül. 14 éves autó! :)