Blog
187.400 Km, olaj és szűrök cseréje. Olaj: Selénia WR 5W40, (Levegőszűrő: FIAT gyári, olajszűrő: FIAT gyári, carbon pollenszűrő 2 zónás légkondihoz, gázolajszűrő: FIAT gyári) Váltóolaj: Tutela 75W-85.



Alfacityn végre sikerült találnom olyan rendszámtáblakeretet, ami nem horror árban van és kimondottan jól is néz ki. Úgyhogy az autóra hátulra Alfacity-s rendszámtáblakeret került az undorító német feliratú helyett + még maradt is egy tartalékba.
csoda történt, kb. 1 éves keresés végére került pont, Kimis111 cartársunktól sikerült egy hibátlan katalizátort zsákmányolni és feltenni az enyém helyére (ami kívülről katalizátornak látszott, belül meg egyenes cső).
végre nem büdös az autó! :-)
(szeretem az elégetlen szénhidrogén szagát, de ezt meghagyom a veteránoknak)
Elkezdődött a hiba keresése, ami az alapjárati dadogást/köhögést okozza hideg motornál. Az első lépés az injektorok bevizsgálása volt.
Az eredmények tökéletesek mindnél. Egyedül a mágneseknek kell nagyobb áram a szokásosnál 3 injektornál, de még tűréshatáron belül vannak az értékek így is. Ez betudható annak, hogy a Bosch 5 év garit ad a mágnesekre mert meg kell élniük valamiből nekik is, az enyémek meg 7 évesek, tehát nem meglepetés. Soha nem voltak még kivéve az autóból amúgy.
Összegzés:
Valószínűleg nem ők okozzák a dadogást.
Az anyós oldali kilincsem megadta magát, ezért rendeltünk egy újat, ami nem a gyári műanyag, hanem tartós fém. A turbócső, amit tavaly vásároltam, ismét kilyukadt ugyanott, ahol a tavalyi, ezért egy fém toldással oldottuk meg. Olajszűrő és olajcsere is volt. (Fuchs - Titan 10W-40)
Az alkatrészek, az olaj, az olajszűrő és a teljes szervizért munkadíjjal együtt 32.500 Ft-ot volt.





Több nappal a trafó cserék után elmondhatom, hogy ez sem hozta meg a kívánt állapotot, így a gyújtás kábelek cseréje következett. Albától rendeltem egy szett NGK-t, hétfőn megjött, a mai nap be is raktam. Remélem ez már megoldja, mert a régi Bosch kábelekből három gyertyapipa is el volt repedve. Jót nevettem a címzésen, Erhard elhallotta a családi nevem, így Herényi került a dobozra :D







Megtörtént a fékfolyadék és a váltóolaj cseréje. A szervó és a váltó kapot egy-egy adag xado revitalizálót is, hogy még idejében orvosolva legyenek az apró kopások. Hozzátenném, hogy semmi probléma sem a váltóval, sem a szervóval :)
Fékfolyadék: Tutela Top 4 (1 liter) - 2.535 Ft
Váltóolaj: Tutela Car Matryx 75W85 (3 liter) - 8.565 Ft
Szervó revitalizáló: XADO EX120 - 2.900 Ft
Manuális váltó revitalizáló: XADO EX120 - 2.600 Ft
Munkadíj: 5.000 Ft
Most fordult elő először, hogy nem működött a klíma.
többszöri vákumozás, feltöltés eredményeként újra mükszik a rendszer

Gyári és szép állapotú, ritka Teledialok ide,- vagy oda... A harmadik autóm viselte már a szettet, és egyszerűen meguntam őket. Ezt az autót egy 5×100-as lyukosztású, 5 küllős felniszettel vásároltuk, nekem nagyon tetszettek, de megállapodásunk szerint vissza kellett adnom az előző tulajnak, mivel ez egy téligumival ellátott garnitúra volt. Visszakerültek hát a Teledialok néhány napra, majd egy számomra igen előnyös biznisz eredményeként egy gyári 17 collos szett került fel nagyon jó állapotú 215/45 gumikkal. Nekem nagyon tetszik, bár nem estem azonnal szerelembe a kinézettől, ma már nem venném le őket.



Jó az idő, menni kell. Bárhová...
Elsőre Pápát és Veszprémet céloztuk meg. Speakon aljazatot és dugót vettem.
Ebédelni az Alba Plázába mentünk, itt örökített meg minket Erhard242 Cartárs.
Némi boltnézegetés után vissza Veszprémbe, ahol a Balaton Plázában fagyiztunk egyet.
Ezek után bementünk Herendre a múzeumba és a bemutató részre. Láthattuk a régi porcelánokat és azt is, hogy hogyan készülnek. Nagyon tetszett.
Két érdekes óra állást is sikerült rögzíteni: 177.771 km - 177.777 km







2
526