Blog
Egy sima olajcserének indult...
Tegnap felhívtam Csörit, hogy sürgős lenne a dolog. Mára kaptam időpontot rendelőben.
Megemlítettem még, hogy esetleg egy hátsó fék generál is kellhet, mert a múltkor már nem túl hosszú karriert jósolt neki. A válasz, "ez nem jelenthet gondot" volt.
Szóval kocsi fel, olaj ki. Közeben szokás szerint a kocsi alatt bámészkodom.
Különösen a kipuff érdekelt, mert a múltkor menet közben furcsa hangokat hallatott. Akkorát pattant, hogy meg is álltam megnézni, de semmit se láttam. Most igen. A külső héj hagyta el magát. Szerintem, akkor pattant el. Most meg ronda. Elsősegélyként le lett operálva a dobról. Az alatta lévő réteg szép, a következő olajcseréig kitart.
A féket tanulmányozva jól látható, hogy a belső betét a vason megy. A külső még egész pofás. A féloldalas kopás oka, hogy a betét hátulján lévő réteg elvált a betéttől és féloldalasan állt. A tárcsa alig láthatóan vállas, egy új garnitúra betétet még kiszolgál. Kapott is. Hazafelé a többi közlekedő miatt be is koptattuk őket.
Már csak olaj kellett bele, és pöcc-röff...
... 150 km után megállapíthatom, hogy a motor csendesebben jár. A korábban meglévő finom remegést se érezni. Sőt hazafelé a kocsi fogyasztása majd fél litert esett. Szóval megérte.
Lehet találgatni, hogy mi került bele...
update 2015.02.28.
kb 3e km megtétele után:
"Utolsó 5 regen. átl. távolsága : 995 km"
Olajcserekor:
"Utolsó 5 regen. átl. távolsága : 820 km"
+20%, ami ugye kevesebb kormot jelent :-)












A KUL-on megferőzött egy hang ..Alfa159 cartárs 2.4 ének hangja.Akkor elhatároztam hogy mivel az alap megvan egy ilyesmi kell nekem is...Ma hosszas várakozás után megtörtént a dolog.60 as nyitott DTM duplavéggel, sportkatalizátorral.Első indítás utáni mosoly az azóta sem mosható le az arcomról.Hazafelé a szerpentines részeken letekert ablakkal jöttem...Brutál jó lett...Mást nem írhatok.
Ahol készült: Pillmann Kipufogó
Csak ajánlani tudom, gyorsan, precízen , ahogy kell. 10 re érkeztem, pontos kezdés, fél 3 kor távozás.
Innen is ezer köszönet Józsi!
Boldog Velentin napot vazze!
Km:255500








A tervek szerint az első feladat a megfelelő bázis kialakitása.Így a rozsda távozásra lett ítélve.A tipikus 156 betegség a küszöbprobléma nálam egy még átlátható területen jelent meg,ugyhogy nekilett ugorva.Problemak a küszöb belső és padlólemez kapcsolodásánal voltak, valamint a küszöb belülről indult meg hátul.
Kilakatolas, üregvédelem, ill. küszöbfényezés következett.A művelet lebonyoloítása nem zajlott zökkenőmentesen, dehát a végeredmény számít...
Cserére kerültek a berohadt kézifékkötelek is.
Km:255000




Megtörtént a futómű felújítás, beállítás. Powerflex került a rossz szilentek helyére. Első felsőkben, illetve a hátsó nagy, illetve a függőleges lengőkarba.
Azóta megszűnt a nyikorgás, kopogás.
159.000km
Régóta vadasztam rá de igazából nem láttam rá esélyt normális áron, sőt semmilyen áron. Egyszer csak a facebookon az egyik Alfás közösségbe földobtak egyet bontasból Ózdról. Megkérdeztem mennyi es mikor megmondták utaltam a pénzt azonnal. Szépen becsomagolva küldték, adtak hozza az "órarugót" meg a légzsákot is. Mikor ki bontottam nem akartam elhinni. Ráadásul hibátlan állapotban van. Mar csak be kell szerelni es a valtogombokra ra kötni amit kitaláltam. Az árát nem írom mert úgyse hiszi el senki.

Sikerült beszereznem 4db 0313 Dot számú Michelin Primacy HP típusú nyári gumit 6-7mm mintával.
Első lengéscsillapítók és rugók cserélve Zé-nél. Bal alsó lengőkarban egy szilent cserélve. Futómű többi része rendben.
Ma elgurultam az autóval Vittorio műhelyébe. Itt néhány dolog módosulni fog az autón. A blogban is említett dolgok fel-, illetve beszerelésre fognak kerülni, lesz egy kis ráncfelvarrás, egy kis fényezés, meg egy kis állagmegőrzés. Folyt. köv. 2 hét múlva. Várom!

Néhány együtt töltött év után megválok a hátsó toldattól. Így ma leszedtem. A tartócsavarok kiszedése után viszont nem várt akadályba ütköztem. Ugyanis az egész toldat felfeküdt a kipufogó végekre. A kipufogó tartóbilincseit pedig sehogy sem tudtam meglazítani, a földön fekve ez nem ment. Egy közelben lévő kipufogó szerelőhöz elgurultam, ahol aknából könnyebben megoldották nekem ezt a dolgot. Elég volt a jobb oldalit meglazítani, utána már sikerült levenni a toldatot. Remélem, hogy az új tulaja is legalább annyit fog gyönyörködni benne, mint én tettem idáig! :-)








3
610
Fórum
Friss topicok
- Spider
- Giulia
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Stelvio
- Alfa történelem, híres ...
- 4C
- 164-166
- Filmek
- Építkezés
- Alfás cuccok, kiegészít...
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV