Blog
Szomorú vége lett a 146-omnak, miután sikerült másodszor is összetörnöm, de mivel folyt a kormánymű, meg volt sok apróság amit meg kellett volna csinálni, jobban megérte egy másik után nézni.
Így került kiválasztásra ez a 145. Kívülről belülről szép, de a motor egy hulladék. Csoda hogy hazahozott a 250 km-en. Hol 2, hol 3 hengerrel, lefullad álló helyben, elég csúnyán ránézni, légtömegmérő nincs, olajat köpi is, zabálja is és csapágyhangja is van. Ja meg kopog mint az állat. El volt hanyagolva. A futóműtől pedig tengeribeteg lettem az úton. Szerencsére ami szar, az minden átpakolható a 146-ból, ami jelen pillanatban is folyamatban van, így egy penge kocsi lesz a végén, jó motorral, futóművel, új téligumikkal. Majd még egy futómű beállítást is kap, és az alváz is megkapja ami neki jár :)
Közben már nézelődtem biztosítás után, és egész jó ajánlatot kaptam. A károkozással együtt is 21 ezer ft (adóval együtt) per év. Azt hétfőn elintézem, aztán eredet vizsga, átírás, és a hamarosan lejáró műszaki megújítása után már ebből fogok villogni nektek :)

Főtengely fordulatszám érzékelő jeladó csere, a benne lévő noname-ről Bosch-ra
Egyúttal a Fangiótól beszerzett világítás vezérlő is bekerült, orvosolva, a folyton világító jobb hátsó féklámpa problémáját. A kiszerelt vezérlőt majd megpróbálom műszerésszel javíttatni, mert a sérült IC beszerezhető.
Eladtam. Egyszer újra lesz ilyen. Remélem, h az új gazdájának is legalább akkora örömöt fog okozni, mint amekkorát nekem okozott
169850 Km... Megvan az első párszáz km. Egész jó kis autó lesz belőle. Csak kell rá költeni egy keveset.
Cserélve: Összes szűrő+Selénia TD 10w40.
Olajcsere kicsit húzós volt a csavar miatt, de a csőfogó csodákra képes. Kapot egy szép újat az unixtól.
Motorháztetőt sikerült lecsapni. Megjavult a zár szerkezet egy kis wd40-től, bár hiába mikor kinyitom kell neki egy kis simogatás pl csavarhúzóval és megjavul. Ugyanakkor a féltengely is elhalgatott. Remélem ígymarad, bár kötve hiszem.
Bemásztam az aknába sütött a nap, kijöttem egy óra múlva és leesett 8cm hó. Mehet a csúszkálás. Fasza volt nagyon.
Sikeres műszaki vizsga...Volt egy kis munka a hátsó futóművel.lengőkar-csapágyak kicserélve,fékcsövek cserélve(fém+gumi),féktárcsa+betét csere.


Már néhány napja használjuk a kocsit. Van néhány apróbb hibája, amit orvosolni kell.
- Anyós oldalon a biztonsági öv kis pöcke hiányzik, ami megakadályozza hogy a csatt leessen az aljára ✓ (update: pótolva)
- A fényszórómagasságot nem lehet állítani. A kapcsoló működik, a műszerfalon is visszajelzi, de a motorok nem mennek.
- A csúnya, kopott első emblémát mindenképp cserélni kell. ✓ (update: megtörtént)
- A távirányítóról nem lehet kinyitni a csomagtérajtót. ✓ (update: szétszedtem a kulcsot, a kis mikrokapcsoló hiányzott. Vettem kemény 80Ft-ért, visszaforrasztottam, most már működik)




Katalizátor és kipufogó rendszer csere megtörtént! Végre betudtam szerezni gyári eredeti 155 katalizátor és már mehetett is a csere kompletten a másik 3dobbal együtt. A menet tulajdonsága szinte kisimult az eddigiekhez képest. Nem, mint ha eddig nem volna ruganyosabb lett és halkabb is egyben. A lényeg az hogy ez is a szerviz csomagban ki van pipálva.



Legutóbb csak szilent csere volt. Most már látom nem volt jó ötlet.... Elgurultunk Palotára és lecseréltük azt a zörgő vacakot, és ha már szét volt szedve, a kutyacsontokat is cseréltük.
A fakopácsok elköltöztek :) Ismét a téli gumi a legnagyobb zaj amit hallok menet közben.
2
510
Fórum
Friss topicok
- Alfa történelem, híres ...
- 4C
- Coffee - Minden ami kávé
- Retrovízió - A '70-es, ...
- Giulia
- Zenebutik
- 155
- Forma-1
- Spider
- Filmek
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV