Blog

>> Szervizpiciny77 // Alfa 156 1.9 SW JTD M-jet // 2015-01-22

Turbó felújítás,kimosva a cooler meg a csövek, olajzócsö, olajcsere.Újra lehet repeszteni.


226000km

 

Túlléptük a bűvös 10 ezret így ismét eljött az olajcsere ideje. Most más nem volt szerencsére.

Selenia 20k olaj
Olaj és levegőszűrő (valami gyári)

 
>> EseményHellomilo // Alfa GT Impression // 2015-01-21

Jó volt,szép volt de ennyi volt.
Egy szép korszak zárult le ami kellemes vezetési pillanatokat adott a pontosan 3 évnyi Alfámmal. Köszönöm az olasz technikának hogy részese lehettem ennek.
Alfa Romeo GT 1.8 Twin Spark 140 LE. Eladásra került 2015.01.20-án.
Ezzel az olasz és az alfa iránti elhívatottságommal is szakítottam.
Más vizek felé evezve Megmaradt Alfa rajongóknak élvezetes utakat kívánok.
Milo

 
>> Tuning és extraWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 1.9 JTD // 2015-01-21

Adott a probléma, ami lehet csak nekem ennyire bonyolult:
Az okos telefont fel kellene rögzíteni az autóban,. Lehetőleg funkcionálisan, tehát navi-hoz valahol műszerfal feletti magasságban.
Viszont két dolgot nem bír az esztétikai érzékem egy autóban:
1. az ablakra cuppantott ocsmány mobiltartókat
2. az összevissza tekergőző kábeleket a fejegységbe (zenelejátszás) és a szivargyújtó aljzaba (töltés).

Egy órát kerestem a neten megoldás után kutatva, és egy i-phone-hoz kitalált mágneses megoldáson megakadt a szemem. Ehhez egy fém aljzatot kell ragasztani a telefonra, ami ezután egy kis mágneses gömbre rácuppan. AHA! JÓ ÖTLET! De....

i-phone specifikus és utálnék egy fém tányért a telefonomon fixre ragasztva. Szóval becsuktam a böngészőt, valamint a szememet és 10 perc gondolkodási idő után megépítettem a saját verziómat.

Először is méretet vettem a telefonról. Azt már tudtam, hogy műanyagból készítek egy tartót, amibe öntapadós filcet ragasztok. A méretezésnél fogva szorul meg benne a telefon, mégsem koptatja meg, hiszen puha filc réteg fogja körben.

Az alkatrészt megterveztem, kimartam, kb egy óra alatt megvolt az egész az elképzeléstől a kész tárgyig. A teljes "készlet" az utolsó képen látható. A kis mágneseket felragasztottam kétoldalas ragasztóval a megfelelő helyekre és kaptam egy tartó rendszert, ami pár alkatrészből áll.

1. ha zenét hallgatok, vagy tölteném a telefont, akkor a rádió alatti box-ba ragasztott kis nodímium mágnesre cuppantom rá. Itt már van USB aljzatom a box mélyén, és egy rövid kábellel csatlakoztathatom kívül a telefont a fejegységet, de később a hátsó aux bemenetre is készíthetek kábelt, így lógó madzag mentes lesz a dolog.

2. Ha navi kell, a középkonzol tetejére is raktam egy mágnest. Ezen még gondolkodom, hogy hogy tudnám elrejteni, mert a mágnes persze látszik, bár nem zavaró. Itt persze nincs töltési lehetőség, de még sosem volt olyan, hogy 10-20 percnél több navigációra lett volna szükségem. ha mégis kell, még mindig le lehet rakni alulra tölteni. Plusz extra, hogy a mágnesen el lehet forgatni a sofőr és az elöl ülő utas felé is a képernyőt.
A telefon pont olyan távolságba került, hogy normálisan el lehet érni vezetés közben is, nem kell előre hajolni hozzá, hogy pl OK-t nyomjak egy "Újratervezzem?" kérdésre.

3. rengetegszer próbáltam megállítani a telefont az óracsoport előtt navi közben. Persze mindig elszállt valaerre :-) Ez még nincs véglegesítve, a műszer keretre belülről fogom felragasztani a harmadik kis mágnest, így itt is biztosan tudom rögzíteni a telefont. És igazából semmit nem is takar ki, az üzemi tartomány még a fordulatszám mérőből is látszik.

Arra utólag jöttem rá, hogy egyben asztali telefon állványnak is tökéletes, néha már jól jött volna, pl ha monitorra csatolom a telefont.

All Rights Reserved - Warbi :-)

>> EseményJan van Hofe // Alfa MiTo QV 101 // 2015-01-21

Kicsit atrendezödött a bal oldal.:(
Update: 2015.02.31. Elkészült. Nehéz szülés volt.

 
>> SzervizASR16 // Alfa 147 1.9 JTD 8V Progression // 2015-01-20

A futómű gatyába rázásával megvártuk a műszakit. Elöl a két felső lengőkart kellett cserélni és egy keresztstabilizátort. Hátul egy keresztlengőkar ugrott ki. Megszűnt a nyöszörgés, kopogás, zuhogás. EGR szelepet is tisztított volna Gyuri, de sok dolga nem volt, mint kiderült az olasz gazdi már ledugóztatta. Így csak a MAP szenzort tisztította, légzsák lámpát ütötte ki, egy fényszóró izzót cserélt és a hátsó ablaktörlő lapátot. A lengőkar cserék miatt futóműállítás is volt.
Ami belekerült az autóba:
Első felső lengőkar jobb - TRW
Első felső lengőkar bal - TRW
Első keresztstabilizátor bal - Lemförder
Hátsó keresztlengőkar - Febi
Fényszóróizzó - Osram
Hátsó ablaktörlő - Champion

 
>> SzervizASR16 // Alfa 147 1.9 JTD 8V Progression // 2014-12-02

Folyamatos "zörgés" jobb elölről, a vezérlés deknije alól. Azonnal ki vörösvárra Balassi Gyurihoz. Persze nála síri csend, alig tudtam megmutatni neki a hangot. Az ékszíjtárcsa volt az első gondolata, de bontás után ígért tuti választ. Kocsi maradt, az ékszíjtárcsa "cserélődött" délutánra. Lőn néma csend, visszakaptam a legszebb diesel hangot "evör"..:)
Ami belekerült az autóba:
Főtengely ékszíjtárcsa - Akron

 
>> SzervizASR16 // Alfa 147 1.9 JTD 8V Progression // 2014-09-08

Az autó szeptember 5.-én lépte át a határt, 8.-án reggel pedig már Balassi Gyuri műhelyében állt Pilisvörösváron. Semmi különös, az ilyenkor szokásos olaj-szevíz, vezérléscsere történt.
Ami belekerült az autóba:
Mobil Super 3000 5w40 olaj - 5L
Olajszűrő - Gyári
Levegőszűrő - Sofima
Pollenszűrő - Sofima
Üzemanyag szűrő - UFI
Vezerlés szett - Gyári
Bordásszíj - Dayco
Bordásszí feszítő - Gyári
Bordásszíj vezető - Gyári
Vízpumpa - Ruville

 
>> SzervizAlejandro // Alfa 159 1.9 JTS Berlina // 2015-01-12

2014. májusában nagyszervíz keretében lett többek között cserélve mindkét komplett vezérműláncszett (1 a bütyköstengelyekhez, illetve 1 a kiegyenlítő tengelyhez) autósboltban számlára vásárolt angol FAI TCK5 és TCK3 szettekre.

7 hónap és ~10e km megtételét követően elkezdett indításkor erős fémes csörgés hallatszódni a motortérből, ami 4-5 perc alatt megszűnt. Végül a szervízben derült ki, hogy valamelyik lánc lesz, így megismétlődött a tortúra, az autó szét lett kapva ismét.

A kiegyenlítő tengely láncszettjének hidraulikus láncfeszítő patronja (a képen látha kis szar) adta meg magát: a láncfeszítőt visszaengedte a leállítást követő hosszabb álláskor az olaj patronból való kifolyásával, pedig visszaengedni azt nem szabadna neki... Ráadásul a lánc már 2 árkot vájt bele...

Tanulva a hibából FEBI márkájú komplett láncszettet vettünk 48 % kedvezménnyel, a hibás szett meg ment vissza a boltba, onnan a gyártóhoz bevizsgálásra, a garancia keretében ugyanis pénzvisszatérítésre megyek.
UPDATE: elismerték a garanciális hibát, visszafizetik a szett árát (~38e Ft)!

A szerelőm (Balogh Peti) döbbenetesen korrekt volt: nem fogadott el egy fillért sem, mondván, hogy 10 hónapja ezért már egyszer fizettem, és most az autó beszart, ismét láncszettet kellett cserélni... (ráadásul ez a lánc fut belül, tehát a bütyköstengelyek láncát is le kellett venni).
Na ez a ritkán tapasztalható hozzáállás...

>> Tuning és extratolobiker // Alfa 156 1.9 jtd 8V 110Le, SW // 2015-01-20

bekerült a saját "kabala" fejegységem, (pioneer p6900), első ajtókba sony hangszórók, csomagtartóba egy kivehető kicsi mélyláda. nem nagy érték, minden a polcon volt, és használt, de így szebben szól, ha meg nem kell , csak ki kell vennem :-)