Blog
Ma sikerült el mennem a rendelt alkatrészekért.
Kapott 6L Selénia Racing 10w 60 as olajat ( Sokat agyaltam milyen olaj legyen benne,de maradtam a gyárinál.)
4db felső lengőkar szílentet (Moog)
Termosztátot (Behr Italy)
Alsó kuplung munkahengert (Brembo)
Hátra fékbetétet (Textar)
6 db gyertyát (NGK PFR6B)
Olaj szűrőt (Mann)
Levegő szűrőt (Mann)
Pollen szűrőt
Szívó sor tömítést
Vezérműszíjat (Gates)
Hosszbordás szíjat (Gates)
Természetesen a megrendelt alkatrészekért is Alfával mentünk,ahogy azt kell.!:))
Már 2013 őszén megvettem az első pár nyomtávszélesítőimet, akkor kényszerből. Muszáj volt a fékek miatt, mert se a Ducati Corse nem fért el, se a TI. Miután felszereltem a TS-re így a szettet, elég bambán mutatott, hogy a hátsó tengely látszatra jóval szűkebb, mint az első. A JTD-n 2014-ben annyira nem tűnt fel, mert ott optikailag elviszi az, hogy az eleje ül, a hátulja meg fent pucsít a magasban. Eddig bírtam 1 pár nyomtávszélesítővel. Egy tag hirdetett 2 20mm-s nyomtávszélesítőt 9 darab csavarral 20€-ért (6000Ft környékén mozog), így gondolkodás nélkül megvettem. Legutóbb 60€-t fizettem értük és azt hittem, hogy jól jártam. Picit koszosak, itt-ott van APRÓ sérülés rajtuk, de az ár szimbolikus volt, így csak csendben tartom a szám.






Olajcsere, vezérműszíj és vízpumpa csere vált esedékessé
s mellesleg egy teljeskörű átvizsgálás
s kiderült, hogy az olajteknőm repedt, nem múlt el nyomtalanul, a járhatatlan utak hatása
és a futómű egyes elemeinek cseréje is aktuálissá vált
299985 kmóra állásnál
este hazafelé megszünt a töltés és a szervó
mint hazaérve kiderült lekerült a helyéről a hosszbordás szíj
a rugós feszítő okozta a hibát, félrevezette a szíjat
Az őszről a tavaszra halasztott "nem égetően sürgős" feladatokat is elvégezték Csőriék a szokásos, azaz az eddig is megszokott, kiváló munkával, kitűnő minőségben, innen is köszönöm nekik! A felső lengőkarok lettek kicserélve, mindkét oldalon gyárit kapott, valamint a két stabpálca is csereérett lett. Kicserélték Csőriék a képen gyönyörűen láthatóan szakadt, felső motortartó bakot, valamint a kérésemnek megefelelően a váltóolajat is. Hihetetlen jó lett az autó, az utóbbi időben tapasztalt és előjött kopogások és nyöszörgő-nyikorgó hangok teljesen megszűntek és eszméletlen jól fekszi az utat... újra... :) Csőri kérésére 5-600 km múlva majd még beugrok egy futómű állításra, és teljesen rendben leszünk.
Hamarosan (sokan reméljük már) jön a jó idő, tényleg ideje lesz lassan beszerezni a nyári papucsokat is, de még mindig nem eldöntött nálam a márka és a típus...
Km: 183400




Sikerült hozzájutnom egy Waeco park radar szetthez. Minden új volt benne csak a radar volt használt benne fura módon. Összedugtam minden működött benne. Volt benne egy no-name park radar, annak helyére raktam be. Kicsit nagyobbra fúrtam a lukakat mert nagyobb volt a szenzor átmérője picit. A kijelző kábelét tetőkárpit alatt fűztem át. Használat során derült ki nem annyira fényesen teljesít. Alacsony dolgokat nem látja (no-name simán látta). Ha a lökhárító sarkánál van egy másik kocsi 45 fokban nem mindig érzékeli (no-name simán érzékelt). Ha merőlegesen van a szenzor az akadályra akkor jó és a távolságot is szépen jelzi a kijelzőn. Most gondolkodom hogy visszarakom a régit, de csinálnom kell alá adaptert mert picit nagyobb a furat. Lehet a használt szenzor hibája , de összedugva jól működött. Ősszességében nem érte meg a csere... Még jó hogy nem került pénzbe nekem mivel új ára ennek 50e ft körül mozgott.
------------------------------------
Update: 1 éve használom. Jó a távolság kijelzés. Kisebb tárgyakat kevésbé érrzékeli.







Hosszabb együttlét után megváltam Ufitól. Ok: költözés Ausztriába, hegyekbe, ahol Ufi képtelen a hóban közlekedni hólánc nélkül.
Km-állás: 65350
Ufi ajándékká vált egy apukától a fia 18.születésnapjára. Jogosítványa a fiúnak még nincs. Apukával közöltem, teljesítményszabályzó gombot nem megmutatni.
Ufi szép autó, jó autó, pénztárcakímélő, de nem hegyekbe való.
Továbbiakban a márkától is megválok, tíz évi ragaszkodás után. Egyenlőre az Alfa Romeonak nincs olyan modellje, ami jelenlegi helyzetemnek megfelelne.
Szia Ufi. Szerettelek.

Vásárlás utáni kötelező szerviz + futómű apróságok:
- Vezérlés + vízpumpa
- Olajcsere
- Üzemanyagszűrő csere
- 1db axiál csukló
- 2db hátsó hosszkitámasztó
- 2db hátsó hídszilent
- kipufogótartó gumibakok
- 2db féltengely gumiharang (külső)
km állás: 168.840km

Végre sikerült szereznem JTD feliratot Érden a bontóban, nagyon kedvesek voltak és vadásztak nekem hiányzó betűket!
Ezúton is köszönöm :)


Mikor meg vettem tisztában voltam vele mik a hiányosságok.Így alakult az ár.Motor tartó(hátsó),mind a kettő csere.Ok de az egyik nagyon jóó helyen van.Stabilizátor alatt.Komoly volt.Mindegy,szenvedve de megvolt.Aztán a másik komolyabb a szívósornál könnyezett a hűtővíz.Rendeltem tömítést utána csere.Fél nap ráment mert szinte mindent le ill. ki kell szedni,sok minden útban van.kicseréltem cserébe kaptam folyás mentes motorteret,plusz egy komoly derék fájást.Utána olajcsere,vezérlés csere alap dolgok.Még a váltó olaj csere van hátra.Nagyjából ennyi.