Blog
A mai napon felkerült a téli gumi garnitúra. Idén vennem kellett 2 téli gumit is, sikerült jó állapotú PIRELLI SNOWCONTROL gumikat beszerezni. 185/60/R14 méretben.
Kicsit lógott, így cseréltettem. Ruville került bele, új porvédővel. Most jön egy futómű beàllítás.
Km: 197.800

Sajnos elérte az én 166-osomat is a fűtőmotor végzet, már nyáron Alfacityn érdekes füst jött mikor max fordulaton ment aztán szépen lassan megadta magát. A biztosítékház is szétégett valószínűnek tartom hogy nem is megfelelő biztosíték volt benne. A kiszedése nem egyszerű a klíma csöveket arrébb kell feszíteni, a dízelnél plusz egy kábelköteg is útban van, egy bolha belógott azt is le kellett vágni tehát nekem 1 napos meló volt ez a műtés. képeket töltök fel aki esetleg rávetemedik: 2.4JTD-nél a legnehezebb (a képek alapján amit néztem) mivel a tűzfal nem mozog könnyedén (gázolajszűrő stb) mint pl a 3.0V6nál. Természetesen bármelyik Cartársnak szívesen segítek, vagy kicserélem.
(plussz segítség az alfás keresőmotornak: futomotor futo motor Fűtő motor Fűtömotor csere fűtés 166 csere Fütőmotor Fütömotor)




Marek Cartárs-tól sikerült szereznem egy garnitúra felnit téli gumival. Legumiztattam, ízlés szerint festettem.




A vas 8 éves elmúlt, viszont kevés benne a megtett km és folyadékokon, vezérműcserén kívül minden gyári rajta, még az utolsó silentig is. Ezért úgy döntöttünk, hogy (tágasabb csomagterű, családiasabb autó helyett) a lányoké lesz az autó és nem kerül eladásra. Mivel rendesen karbantartott, jó állapotú, így biztonságban tudom Őket benne. Sokat így sem használják majd, de a kis utakra a szívó benzines tökéletes lesz.
Km: 64500

Leadtam alfit egy kis szervizre.
Kuplung szett(valeo) csere(lendkerék jó állapotnak örvend), főtengely szimering, Stabilizátor rúd(gyári).
Plusz egy nem durva de jól megirt Progi (VM Chiptuning).
Minden nagyon jól sikerült.
Boldogság van :-) !
Köszönet Vince Máténak!
Km:217149
2014.10.24-én eljött a szomorú pillanat, amikor hivatalosan is lezártnak tekintem az évet. Autó a garázsban, itt várja majd a 2015-ös tavaszi szezonkezdést. 5-6 hónap kényszerpihenő. Nem lesz egyszerű időszak, de ugyebár nem téli autó.
Km. óra állás: 70900

Több mint 7 év együtt eltöltött idő......nem is tudom mit mondjak!
Már csak benne ülni is felüdülés volt,vezetni pedig egy olyan különleges élmény volt hogy szavakban nem tudom megfogalmazni...annyira egyedi volt,annyira szerethető volt,annyira szép és sportos volt kívül-belül,annyira jól ment,annyira feltűnő jelenség volt amerre csak járt...az emberek megcsodálták és különféle jelzőkkel illeték(nyomatékszörny,csatahajó,vadászbombázó)!Egy csodálatos autó!!!!!!!Emléke örökre megmarad a szivemben!
Hogy miért adtam el?......mostanáig sem tudom ész érvekkel alátámasztani!
Egy elég rossz emberi tulajdonság miatt...a mohóság,az hogy ember mindig jobbat,gyorsabbat,erősebbet,szebbet akar!Bár szebbet nem egyszerű lesz találni, erősebbet igen...ezen a vonalon indulok el és remélem megtalálom azt az autót ami méltó utódja lehet annak az autónak aminek az eladását szerintem örökre bánni fogom!
Arrivederci 166...
Már elég régóta megfogalmazódott bennem, hogy szeretnék egy kisebb tuningot a verdán - persze a pénztárcámhoz mérten -, és ezzel fokozzuk egy kicsit a teljesítményt. Ma végre beteljesedett ez a projekt is Schulek Béla által. És hogy neve is legyen a gyereknek okosítva lett a hengerfej egy kicsit. De tényleg csak egy kicsit. Az egész szívóoldal lett felbővítve - hf. szívóoldal, szívócsonk és a hf. és szívócsonk közti szívósor. Béla lecserélte a gyári szívószelepeket is Abarth szelepekre a jobb sűrítés érdekében, ugyanis a gyári szelepek közepén egy kis mélyedés található, viszont az Abarth szelepek teljesen egyenesek. De ez mind természetesen nem kezdődhetett máshol, mint Marklar-nál. :-)) Tőle hoztam egy hengerfejet vezérműtengelyekkel és lett "felhúzva".
És a lényeg, igazából nem nagyon vettem észre hatalmas különbséget a teljesítmény terén. Ez mondjuk egy kicsit elszomorított, de ennyitől ne várjon csodát az ember. Viszont elkapott a gépszíj és tényleg igaz az, hogy ha egyszer elkezded nem tudod abbahagyni. Szóval lehet, hogy megint lesz egy direktszűrőm és lehet, hogy egy másik csipet is kell majd íratni. :-)) Hm...
Viszont egy kicsit csalódtam a Bélában, mert csak egy üres hengerfejet kaptam vissza a kettőből. Erre azt mondta, hogy a többi része már használhatatlan volt és kidobta. Ezt még ha nagyon győzködöm magam, el is hiszem, de hogy a -27C-os és 1 éves hűtővizem hová tűnt és miért nem került vissza az autóba, arra nem jöttem rá. ??? Szóval nagyon jó szerelő a Béla, meg minden, de most egy kicsit gondolkodóba estem...
De nem tétovázhattam, mert ezzel az 1L fagyállóval - mert ennyit öntött bele, a többi víz - nem húzom ki a telet, így hát gyors telefon vm(NagyVad) kollegának és már rendeltem is 5L Paraflu11 fagyállót. Ismét köszönet neki a segítségért! :-) Deszt.víz meg volt itthon. Gyorsan le is cseréltem, most már jöhet a tél.
És akkor számokban a művelet:
- Marklar-tól a hf.: 20000,-
- Béla hf. síkolás és szívóoldal felbővítés: 60000,-
- Reinz szelepszárszimering: 1440,-/8db
- Reinz hf. tömítés: 7500,-
- szelepfedél tömítés:
- szívósor tömítés: 427,-
- olajcsere: valami Agip olaj, 3000km múlva csere
- 5L fagyálló: 1950/L (Paraflu11)
- munkadíj: 30000,-
Egyébként átnézte Béla az egész autót és mindent rendben talált. Gyújtással is minden okés. Mármint trafók gyertyák, gyújtókábelek. Ennek örülök, mert arra tippeltem, hogy a kábelek már cserések lesznek.
Km óra állása: 133915 Miles
Régi óra szerinti állás: 256949 Km
Motorgenerál utáni óra állás: 102687 Km (65912 Miles)












0
669
Fórum
Friss topicok
- Filmek
- Giulia
- Forma-1
- A Stellantis menedzsmen...
- Alfa reklám
- Alfa történelem, híres ...
- Retrovízió - A '70-es, ...
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Hevesi huszárok
- Adok-veszek
Tagok
Új tagjaink
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10