Blog
első fék tárcsa-betét csere, ha megöltök sem emlékszem, mikor, és mennyi km-nél, mert elfelejtettem beírni :-) valamikor szeptember? október?
most éppen a riasztó beltéri érzékelőre panaszkodik, állítólag erre volt visszahívás akció is, majd holnap a szerviz megmondja, mit tesznek vele.
Olaj+szűrők csere
Első futómű teljes felújítás, jobb féltengely csere, hátsó stabilizátor csere
4db continental contisport gumi
259.000 km
176 600 km-nél kapott egy új Gates vezérlésszettet és Skf hosszbordás vezetőgörgőt az autó. Viktor Reinz főtengelyszimering is beépítésre került, mert megvétel óta szivárgott enyhén. Na az új szimeringgel folyt az olaj. Tördelném szilánkokra a kezét annak a csodaembernek aki így szétbarmolta a fészket a múltban. Szerencsére az anno csapágyasként hozott motoron szép álapotú volt az öntvény, megkapta azt, Ajusa tömítéskészlettel. Persze ehhez olajteknő megint le, így komplett olajcsere is lett, a szokásos Motul 8100-Mann Filter páros. Felraktam a téli kerekeket is, illetve találtam egy repedést a szelepfedélen, fémragasztóval ki lett kenve. A munka dandárját újfent TZolinak köszönöm!
Eszembe jutott, hogy valamikor október 21-e táján láttam meg először az autót. Éppen idén 18. éve.
Akkoriban Angliában dolgoztam az autóiparban mérnökként. Találtam egy megfelelőnek tűnő autót Olaszországban a Luzzagonál. Sikerült rátennem a kezem és végül egy Ferrari Dino társaságában elhozták Coventrybe. Már a foglalózás sem mindennapi volt. Akkor gondolkodtam el, hogy lehet hülyeséget csináltam a papírozás ellenére, amikor Mr. M. , aki veterán Jaguár alkatrész kereskedő és Luzzago üzleti partnere, ezúton kapta meg kintlévőségét és másnapra egy öreg V12-es 500SEL mercit vett abból az 1500(!) fontos összegből. Aztán nem volt semmi gáz, minden ment, jött, ahogy lebeszéltük.
Nagy pompát kerekített emberünk az átadásból, ponyva alá rejtette, leleplezte, beindította. Majd meglepett azzal is, hogy tárolási költséget kért. Na erről éppen nem volt szó. Összekülönböztünk. Ő nyert, én meg tettem a trélerre a járgányt és húztam onnét. Végülis rendes ember volt, mert még korábban adott valamilyen öreg Jaguárhoz való balmenetes központi kerékanyát szuvenyirnek. Na így került hozzám a GTV.
Az autómat 18 évig őrizgették, nyilvánvalóan használat nélkül, fedett, száraz helyen, ezért a karosszériához, fényezéshez nem kellett nyúlni. Magam két évig építgettem, hogy megbízható legyen. Első futómű, fékrendszer, kardán, hűtőrendszer, gyújtásrendszer, kuplung hidraulika, elektromosrendszer átvizsgálása, minden új lett, amitől ott tudna hagyni egy ilyen autó az út szélén. Akna nélküli hideg garázsban lassan haladtam és közben szereztem be a szükséges szerszámokat, ismereteket. Készült precíz üregvédelem is, szereztem hozzá akkor még bontott első lökhárítót Lincolnshire-ből a Velocesporttól 30 fontért, indexekkel. Más idők voltak. A kopó alkatrészek zömét Alfaholics-tól, Classialfától rendeltem. 2005 október közepén levizsgázott. A fényszóróra ráragasztottam a takaró matricát és ennyi volt az adaptáció a baloldali közlekedési rendszerre. 2006 júliusig koptattam vele Midlands B és C útjait. Azóta is hiányoznak, nem csoda, hogy fogalom az angliai autós kultúra. Ott lehet, csodálatos kis utak vannak mindenütt.
Itt az őszi szünet, Chili egy hétig pihenhet. Kapott egy teljes takarítást, bőrápolást és waxos áttörlést.
Olaj és szűrők cseréje, és a másik (alsó) DPF hőmérő kicserélése. Km: 326900
Három év, három hónap. Lemerült az elem a kulcsban. Érdekes, hogy a nem használt másodikban is. Századra azonos feszültséget mértem mind a kettőn. A csere egyszerű és tök közönséges 2032-es elem van bennük. Ez is pipa, legközelebb 2024 szilveszterkor kell majd vele foglalkozni :)
Korábban vettem ebből a tipusból 2db 215/45 R17-es használtat 18-as DOT számmal. Megpróbáltam most venni 2 db újat hozzá, de nem lehetett rendelni sehol. Az ebay-kleinanzeigenen találtam 4 db használt 225/45 R17-et és egyik kolléga elhozta nekem. Ezek kerülnek a felújított 8 col széles felnikre.