Blog
Tegnap felraktam a téli kerekeket. Most nem a biohazad került fel, kipróbálok egy 15" garnitúrát. Idáig jók a tapasztalatok.
nyári gumikban: 25239km (3szezont futott)
A téligumikban ismeretlen a futás.
Óra állás: 151592km
Még tegnap előtt felraktam a téli kerekeket.
A nyáriakban így lett: 8000km
Óra állás: 138913km
Kiástam a garázsból, bár sokat autóztam a héten. (kedden 156V6 túra volt a kartársakkal, volt kanyarvadászat bőven) Szép idő volt ma, a szezonnak hamar vége, ki kell használni a lehetőséget. Ráfogtam arra, hogy megjáratom, felforrósítom az olajat három hét után és lemosom a vezetéstechnikai tréningen rákerült foltokat.
Hát ütött a kis autó. Olyan direkt vezetési élményt ad, hogy újra elképedtem. Az első köhögős 500m után finoman kifordultam a főútra 1,2,3 semmi erőltetés, karcos az egész, a motor hangos, remeg, a kipufógó érces, durrog, a kormányba kapaszkodni kell, minden buckáról jelzést hoz. A váltáskor érzi az ember, hogy valami gépészetet kezel. Szenzációs. Ez a hatvanas évek igazi csemege, ezek már jól használható autók, de még van szoros kapcsolata a géppel, az úttal az embernek. Utazósnak nem ideális, arra modern járgány kell, nem vitás, de játszósnak talán a legjobb. Rengeteg a vezetés közben az inger és mindent tud amitől jó autó a jó autó.
Utána azonnal mentem egy keveset a v6-tal is, kíváncsi voltam milyen a kontraszt a friss élmények után. Harmad évszázaddal és öt generációval későbbi technika. Más világ. Ahogy elindultam az jutott az eszembe milyen selymes a kormány, a motor, csak suhan az úton. A sebesség, a V6 tónusa, a tuning kipufogó búgása a különlegesség az autóban. A váltó becuppan, szinte megy magától. Ha nem figyel az ember, könnyen összetéveszti a fokozatokat, annyira könnyedén forog, annyira menni akar. Az igaz, hogy az egyenesfutásra sokkal érzékenyebb ezeken a nyomvályúkon Földvár felé, de ez nem az autó hibája, ez a nagy kerekeké.
Már régóta nem tudott összejönni a banda, de most hála droberto kezdeményező készségének összejött. Igaz ő nem Alfával jött, de ezt megbocsájtottuk neki.
Legtávolabbról érkezőként elsőként érkeztem a gyülekező helyre a Dunakömlődi Halászcsárdához.
Innen gyalog(!!!!) felmentünk a Lussonium Romkertbe.
Egy kis kocsikázás jött a környéken. Meglepett hogy a sík vidék ellenére droberto elvitt minket egy két visszafordítós szerpentinre. Szerintem sokan meglepődtem a konvojban.
A kirándulás vége felé ránéztem a fogyira, végig 5 liter körül mászkált a kijelző szerint. Érdekes...
Végül megérkeztünk a Placc Bisztróba ahol megebédeltünk. A gundel palacsintával úgy elteltem hogy a következő étkezés a reggeli volt...
Mivel a csapat nem ment az erőmű felé (utoljára meglepett minket ott a TEK) ezért pár kép erejéig hazafelé arra vettem az utat.
Jó társaság, 480km, szép idő, jó kaják. Mi kell más?
Szép nap volt, köszönet mindenkinek!
Megjött a visszaigazolás, november 8-ra megy PHuBi-val új tetőért.
3-4 nap lesz a műtét, a hétvégére már jó eséllyel itthon is lesz.
Remélem addig nem sóznak, mert még nem látott a vas ilyesmit, kár lenne az aljáért.
Ma lőttem pár képet a tető jelenlegi állapotáról.
Elkészült a lakatolás után a fényezés.
Fújva lett a 2 első sárvédőív, a 2 küszöb, a 2 küszöbspoiler.
A küszöbök, alvázvédővel kezelve lettek, így megy rá a spoiler majd.
Az autó fék hiányában továbbkerült a szerelőmhöz, ott javítva lesz a fém fékcső, felkerülnek a küszöbspoilerek.
Jövő hónapba műszaki vizsga, már átvizsgáláson átesett, igazából gond nélkül fogja venni a vizsgát, így a karosszéria javítása után.
Egy hete, mikor az olajat és a hátsó fékbetétet cseréltem, kiderült, hogy a tárcsák is cserére szorulnak. Szerencsére találtam egy teljes megmaradt szettet valahol, amit jó áron el is hoztam. Így ma kicseréltem az összes tárcsát és betétet, és jutott idő a pollenszűrő cseréjére is....
És nem is fájt annyira…Főleg,hogy milyen jó társaságban,Droberto által szervezett paksi találkozóról jövet történt meg,hogy átléptük a 200000 km-es határt!
Lekezeltem a bölcsőt ,mert még egész jó állapotú, ezt szeretném a lehető legjobban kinyújtani. Feldrótkorongoztam, RO55, 2K epoxy alapozó, Alkyton fekete festék, majd a végén 2 réteg rücsi. Gondoltam leírom blogban ,hogy ha egyszer eladó lesz, nehogy az legyen ,hogy a rozsdára -felületi egyébként- csak ráfújtam a rücsit, mert ápol, eltakar. :D
Csavarokat lemaszkoltam , hátha kell rá egyszer rakni kulcsot is :)
Ja, és beletoltam vagy fél liter üregvédőt is.
Miután a bölcső lent volt újra és most egy kicsit arrébb került, szükséges volt a beállítás. Nem húzott, csak a kormányközép állt csálén, amit ha észrevesz az ember, akkor már rettenetesen zavarja. A dőlések most tökéletesek, ilyennek kell lennie. Jó helyre került véletlenül vissza a bölcső. Az a helyzet, hogy tud rossz helyre is kerülni, mert legutóbb volt eltérés a dőlésekben, ami ugye nem állítható, csak a bölcső odébb csúsztatásával (tizedek-mm?). Na mindenestere most jó lesz. Fusson így a 'kis' 159. Futóműves fia: egy 159, ez nagyon szép, mindig tudtak ezek az olaszok formát tervezni, ráadásul fehér...
270280km