Blog

>> EgyébRomeoOne // Alfa Giulia Quadrifoglio // 2021-10-29

Ha téli álmot nem is fog aludni, de nem igazán lesz sokat használva a télen az autó. Ha száraz idő lesz, kiviszem megjáratni, de egyelőre téli kerekeket sem kap.
Emiatt tudtam már az elején, hogy szükség lesz egy csepptöltőre, hogy az esetleges több hetes állás ne viselje meg az akkumulátort. Az egyik legjobb választás ehhez a C-TEK, így nem is volt kérdés, hogy mit rendeljek be. A fórumtársak körében az MXS 5.0 típus jól bevált, így én is azt vettem meg. Rendeltem hozzá még egy gumiköpenyt is, mechanikai behatásoktól védendő az eszközt. Már le is lett tesztelve, tökéletes.

Első körben közvetlenül az akksira csatlakoztattam a töltőt, a csomagtérbe bevezetve a csiptetőket, az akksi takarót lebontva. Aztán WarbiRunner Gyuri felhomályosított, hogy a motortérben van akksi pólus kivezetés és oda is tehetem. Ez kézenfekvőbbnek mutatkozott, szóval egyelőre inkább ezt a végét választottam az autónak :)

>> Tuning és extragyml // Alfa 156 SportWagon // 2021-10-29

A felújított felnik közepébe egy kedves barátom gyártott nekem 4 új jeltartót saválló anyagból.

 
>> SzervizGreene // Alfa GT 2.0 JTS Distinctive // 2021-10-29

Bosch egypólusú gyertyák kiszedve, ricambi originali NGK BKR6EKPA-k berakva.
Gyújtótrafóból Magneti Marellit rendeltem akciósan, de berakva check engine-t dobott az autó és nem is volt olyan szép hangja mint az eredeti Bosch trafókkal. Így ezt kiszedtük és vissza lesz küldve. Így csak a gyertyákat írom a költségek közé.

 
>> SzervizV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 2.0 TD // 2021-10-29

Előműszaki után cserélni kellett pár dolgot.

Rendszám izzó 2 db

Bal ködlámpa érintkezés. Csatlakozó cserélve.

Jobb féltengely külső gumiharang kisebbik bilincsén feszíteni kellett.

Jobb első lengőkar csere SKF.

Kormányösszekötők külső rész mindkét oldal csere
Kerékösszetartás az új alkatrészek után beállítva.

Fékcsővek tisztítás és ápolás. Porosak voltak.

Bal hátsó féknyereg kézifék részénél olaj szivárgás. Felújító készletben a kis o gyűrű nem megfelelő méretű. 2 márkát vettem és egyikben sem a normál méretű, hanem kisebb. Egy bontottból átraktam egy sértetlent, most már tömít. Tartalékba rendeltem 10 db-ot, hátha egyszer valamelyik verdához kellene , jövőhéten fog megérkezni. Többi porvédő és tömítés kicserélve újra. Seeger fogót rendelnem kellett a szétszedéshez. 43 mm mélyen van bent és nem sok hely van a munkahenger mögött hogy ki lehessen venni. Még az új fogóból ami direkt erre a célra készült, abból is kellett leköszörülni mert nem fért be teljesen. Végül összejött és ez a lényeg. Van itthon tartalék féknyereg amin szintúgy tömítést és porvédőt kellene csak cserélni, így jól fog jönni. Én a képen lévő fogót rendeltem ami jó is lenne, de nem teljesen ezt kaptam. Amit küldtek az vastagodó szárú így ott kellett vékonyítani az anyagon.

Hátsó féknyereg mindkét oldalon újra festve és a hátsó rugók is feketére mivel valamikor piros szint kapott az eredeti, de már a második műszakin kérdezték hogy ez eredeti rugói?! Úgy hogy fekete lett hogy ne legyen ez már kérdés.

Egy picit butíttani kellett a teljesítményen mert füstölt egy padlózáskor. Annyira azért nem volt vészes.

Műszaki érvényesség 2023.10.29

 
>> Tuning és extraSanyiJTD // Alfa Giulia 2.2 MultiJet // 2021-10-27

Mikor valamelyik Alfacityn Ákos megmutatta, hogy milyen wartburg hangon szól a csomagtér ajtó előszőr sírtunk a nevetéstől, majd belegondolva inkább elszomorító.

Nagyon nem kéne ilyen hangot kiadnia, akkor tudtam ,ha lesz Giuliám, elsők között fogom ezt orvosolni, amit a gyár nem tudott kispórolt.

Lebontottam a kárpitot, 1tábla 50x50-es zajcsillapító lapot beleszabtam, kárpit vissza, készen vagyunk. 15perc munka, ég és föld a különbség, össze sem lehet hasonlítani. Nincs többé kongás, és wartburg hang.

A csoportban van aki megnézte, az övé nem ad ki ilyen hangot, az 2019-es évjárat, lehet rájöttek ,hogy eléggé színvonal alatti volt kongásgátló nélkül.

 
>> SzervizKraher // Alfa 166 3.0 V6 24V aut. // 2021-10-26

Az első futómű már egy ideje hangokat hallatott, legfőképpen bal oldalról. Az ellenőrzés során kiderült, hogy a szilentek és gömbfejek is kissé elhasználódtak, így ha már csere, akkor a mindkét, azaz bal és jobb oldali alsó és felső lengőkarok cseréje mellett döntöttem. Ez mellett kapott új stabilizátor összekötőket, valamint féltengely gumiharangokat. Ha már szerviz, akkor a kézifék kötél mindkét oldali cseréje is megtörtént valamint az olajkönnyezés miatt két szelepfedéltömítés cseréje is időszerűvé vált.
Km: 209417

 
>> Szervizgyml // Alfa 159 SW 2,2 JTS // 2021-10-26

Már régóta nyikorgott az egyik szilent, ezért most kicseréltem. A gömbfejnek semmi baja nincs.

Az új darab FastOriginal.

 
>> SzervizGreene // Alfa GT 2.0 JTS Distinctive // 2021-10-26

Megvolt az olajcsere. 155ezer km.
Liqui Moly Synthoil Race Tech GT1 10W-60 lett végül.
Kapott még új légszűrőt és pollenszűrőket is. Ezek nagyon el voltak koszolódva.
Az olajleeresztő csavar is cserélve lett, mert úgy meghúzták, hogy nem lehetett imbusszal kicsavarni.
Hazafelé tettem egy 15km-es kerülőt, hogy legyen egy kis élményautózás. :)

>> EgyébGreene // Alfa GT 2.0 JTS Distinctive // 2021-10-26

Réges-régen (kb. 15 éve) egy olyan cégnél dolgoztam ahol az autóflotta menedzselése is a feladataim közé tartozott. A sok leadott autó az udvaron várta a sorsát. Többnyire Fordok és Volvók voltak, de néha 1-2 izgalmasabb típus is befutott.
Így került hozzánk egy visszaadott, zöld facelift előtti 166-os 2.0TS. Egyszer kipróbáltam, és utána amikor csak tehettem ezzel mentem. A mai napig emlékszem rá, hogy egészen más dimenzió volt mint bármi amit addig vezettem. A kanyart ahol nagyobb tempónál az összes többi autó tolta ki az elejét, ez úgy vette be nyikkanás nélkül, mintha semmi se lenne természetesebb. Azt hiszem, ez volt az a pillanat, ahol átértékeltem amit addig (mások elmondása alapján) az olasz autókról, és főleg az Alfáról gondoltam.

Sok-sok álmodozás után végül tavaly érett meg bennem igazán az elhatározás, hogy szeretnék venni egy Alfát, amíg még lehet autózni, és nem önvezető elektromos autók lesznek csak az utakon.
Már egy ideje nézelődtem HaHun, jóautókon, és persze az Amorén. Benzinest szerettem volna, lehetőleg erős motorral. Először a 159-es berlinákat néztem, mert árban egész jónak tűntek. Persze ha már 159 akkor csakis a 2.2 JTS jöhetett szóba. 3-4 darabot megnéztem kereskedésekben, de elég lerúgott állapotban voltak, többnyire a széria elejéről. Mivel jelenleg van egy családi autónk meg egy kis városi, a feleségem felvetette, hogy még egy nagy autó (ami ráadásul háromszor öregebb a mostaninál) nem biztos, hogy jó ötlet. Esetleg nézzünk valami kisebbet.
A Giulietták nagyon tetszettek, de kívül estek a költségvetésünkön.
A MiTo viszont belefért volna, és ha beválik akkor a városi autót le tudta volna váltani, és akkor egyszerre lehetett volna napi használós és hobbiautó is. El is mentünk megnézni egy 155 lóerős változatot, ami mint kiderült bizományban volt a kereskedőnél. Az ára az egekben. Mondtam egy összeget, ami nagyjából a reális értéke volt az autónak, de kiröhögtek. Ennek kb. 9 hónapja már, és azóta is árulják azt a MiTót, immár 350 ezer forinttal olcsóbban. Sajnos kevés itthon az erős MiTo mert a legtöbben a 77 lóerős junior változatot hozzák be, meg a kisebb multiaireseket (twinair is előfordul néha). Én a 120 vagy a 155 pacis változatot szerettem volna. A MiTohoz közel árultak egy képről nagyon szépnek tűnő szürke GT-t. Gondoltam megnézem, mert nem adják drágán. Kár volt. A 12 éves téligumik leeresztve, az akkui lemerülve, és a belseje agyonkopva. Viszont amikor beleültem, ebben éreztem a legjobban magamat az összes eddigi típus közül. Ráadásul kupé forma, hátulra befér a gyerek (felnőtt is), és relatíve nagy a csomagtartója.
Pár hónapot pihentettük a dolgot, aztán az egyik nap feltűnt egy hirdetés amiben egy kék GT-t árultak egészen közel. Gyorsan elszaladtunk megnézni. Szép állapotban volt kívül-belül. Mivel a feleségemnek is nagyon tetszett, meg nekem is, a következő munkanap visszamentem egy autóvizsgálóval aki rákötötte az OBD-re a tabletjét, végignézte az autót, mentünk vele egy kört és azt mondta, hogy jó (de pár dologgal foglalkozni kell majd). Gyorsan leraktam érte a foglalót és utána 5 hétig nem tudtam aludni az izgalomtól. 5 héttel később átvettem, megtankoltam és hazajöttem vele.

>> Tuning és extrahpeti91 // Alfa 159 Sportwagon 1.9 JTDM 16V // 2021-10-26

Meguntam a gyertyafényes éjszakai vezetéseket, ezért rendeltem egy pár Aliexpress-es Ronan biLED projektort. A csere jó sok mérést, tervezést igényelt, illetve le kellett gyártanom a távtartókat és az adapter lemezeket hogy a gyári projektor helyére bemenjen, de megérte, mert plug and play lett a cucc, a gyári lámpán semmit nem kellett faragni. Tökéletesen illeszkedik, és a fényerő különbség is ég és föld.