Blog
Szerencsére jól muzsikál a gép. Nem volt szükség karbantartásra időszakos olajcsere lett elvégezve. Motul olaj, UFI szűrők természetesen cseréltem a gázolajszűrőt is. Illetve kellett egy új akksi az előző Exide 7 év után cellazárlatos lett.
Régen tettem már bele STP injektor tisztítót. Elvileg 5000km-ként ajánlják, annál már jóval többet mentem vele az előző beöntés óta.
Úgy vagyok vele, hogy ha használ az jó, ha nem, akkor sem vág földhöz az a 2000 Forint.
166.300km
Nem volt egy könnyű döntés, de úgy érzem most helyesen döntöttem. Ugyan nem egy makulátlan példány és már 11 éves is sőt az ára egyenesen horribilis, de valószínűleg ez volt a legjobb példány, amit lehetett kapni. Nagy elvárásaim vannak a szervizigényesség szempontjából, ugyanis Giu-nak enyhítenie kellene a szervizre kidobott összeget, amit sajnos a Bálnánál nem lehet csökkenteni.
Ezen felül ez maga az álom.... Egy szempillantás alatt a 235 csikó úgy veti meg lábát, hogy testem belepréselődik az ülésbe, pupillám a kétszeresére tágul és agyamat elönti az adrenalin. Bele sem merek gondolni mit tartogat még a Dynamic mód a maga +35lovával amit hozzátereltek. Na majd egyszer, ha nem fogom úgy érezni, hogy ez a ménes minden alkalommal agyon akar taposni. Egy igazi sleeper a kocsi. Szolid külső alatt ott lapul egy kövér gázfröccs mögött a pokol tüze, amit csak egy quadrifoglio verde sejtet. Imádom és igazából már nem is bánom azt a nagy teret és formát amit a 159-es kínál.
Remélem sokáig rójuk együtt az utakat és kíváncsian várom mit hoz a jövő e remekmű volánja mögött.
Még mindig a kocsi varázsa alatt vagyok. Teljesen más világ mint a 66-os, minden téren.
A kocsi teljesítménye egy teljesen más világ, bolygó, sőt... univerzum ! Szokni kell, mert harap és még a Dynamic mód az ujjam közelében sem volt. Nem akarom rögtön a pokol összes haragját magamra zúdítani zöldfülűként.
A Giu kapott egy finom kis Lotus-os gyorswaxot és este még a szokásos újautós bemutató köröket le kellett tudni a haverokkal. Na és itt jött az első kis bökkenő. A kocsi este szinte használhatatlan. A fényszórók vetítési szöge valahol Elon Musk roadsterjét pásztázták a csillagos égen, és én csak próbáltam refivel közölni a szembejövő húszezer fényszóróval felszerelt kamionnak, hogy bocsi de ez ilyen, nem én vagyok a paraszt refis. Na de egy szó mint száz, ez nem maradhat így. Sürgősen kell állítani a fényszórókon. Kerestem is a műszerfalon, a menüben a kapcsolót vagy valamit, amivel lejjebb lehetne állítani, de sehol semmi. Na igen, Bi-xenon, ez nem lesz egy 5 perces meló és sajnos az AlfaCity csak még jobban sürgeti a dolgokat. Marad a jó öreg otthoni beállítás.
Mivel a Google a barátunk ezért gyorsan sikerült orvosolni a hibát és nagyjából belőni a magasságot úgy, hogy az ne legyen zavaró a forgalom többi tagjára. Ezt követte pár nappal később egy szakszervizes fényszóró állítás. Az otthoni beállítás annyira jól sikerült, hogy az egyik fényszóró vetítési szöge szinte hibátlan volt. Most már úgy hiszem készen állunk az AlfaCity-re.
A hűtőfolyadék cserénél észrevettem hogy a jobb oldali féltengely belső gumiharangjánál lecsúszott a bilincs. Kb 20-30 kmt mehettem így vele. Vettem hozzá új bilincset és zsírt.
A szervószivattyú felső csövénél a csavarnál olajfolyást találtam. A csavart mégjobban meghúzva eltűnt.
Első lépésként az előző tulajt (és kutyáját) szerettem volna végleg száműzni az utastérből.
A kárpit tele volt fehér színű kutyaszőrrel és szerintem a cigaretta sem állt messze a régi tulajtól. Szóval utastér szétszed, kitisztít, ápol, összerak.
A végén kapott egy ózonos fertőtlenítést is. A végeredmény szinte újszerű utasteret eredményezett, bár ráment 2 napon. :-)
Lancia 15'-s felnik. Első kép még 2013-ban készült. Ott akkor fel lett csiszolva, kapott kívül belül fekete festést és polirt. Akkoriban a TD-re raktam fel nyári szettnek.
Most a fekete részt bezsíroztam, külsejét felcsiszoltam, lefújtam ezüsttel, zsírt letöröltem, majd ahol még így is belefogott a feketébe az ezüst azt finom csiszoló papírral eltűntettem. Takarítás után kapott az egész egy lakkréteget.
Jön rá a téligumi és mehet fel az autóra ;-)
Nyári gumik lekerültek jöhet a téli szezon a gyári felniken.14760 kilométer a megtett táv.Nyári gumikban így már 11612 km van, le takarítva várják az áprilist.Precíz munkáját ismét köszönöm a Racing Gumiszervíznek.
Mint az előző posztban már említettem,a két dines fej beépítésével nem voltam teljesen megbékélve.Az usb csatlakozók helye jó ötletnek bizonyult.Abszolút nincs útban,és könnyen hozzáférhető.Nekiláttam hát gyártani valami értelmes keretet.Az alapanyag üvegszálas autójavító gitt volt.Gyorsan köt,jól csiszolható és nem mellesleg rendelkezésre áll itt vidéken is.A gyári óracsoport takaró továbbra is bent maradt.Gondolkoztam,hogy kiveszem,de két probléma is felmerült.Az egyik,hogy ujra kellett volna gondolni a fej rögzítését.A másik,hogy ehez lényegesen könnyebb hozzáfaragni a keretet mint az óracsoporthoz,aminek íves az üvege.Felmerült még,hogy habbol megcsinálom a keretet és kinyomtattatom 3d nyomtatóval.De felénk nem tudok olyan helyet ahol foglalkoznak ilyennel.Így maradt az üvegszálas gitt.Hát nem mondom,hogy egyszerű volt.😁Kb hatmiliószor próbáltam be.Csiszoltam próbáltam.Ahol kellett beletoldtam csiszoltam próbáltam.Míg végül nem illeszkeddtt rendesen.A gyári óra soport takarót lefestettem feketére.Így nem világít,hol találkozik a kettő.A takaró színe sem 100%-os,de a festékboltbol dolgoztam nem színkódbol.A végeredmény viszont számomra már kielégítő.Ha netán valaki hasonló perverzión gondolkozik,akkor a nyomtatásj javaslom.A prototipus már meg van😊Néhány érdekesség és tapasztalat még.147-be és gt-be árulják ennek a fejnek a butább verzióját beépítő kerettel együtt.1 giga ram 8 giga rom 160000☹️A kihangosító 50 %-os.Én tökéletesen hallok mindent,a másik oldal viszont visszhangos.Kell hozzá külső mikrofon.Nekem az autóban van,viszont a fejen nincs neki csatlakozó.Egyszer majd lehet ezen változtatok.Csak egy jack aljzat kellene a gyári mikrofon helyére.Navigációbol én a wazze-t használom.Fut egyszerre a zene lejátszóval.Ami viszont zavar,ha a wazze beszél a zene elhallgat.Nem szól egyszerre a kettő.A kijelző ha teljesen bele süt a nap láthatatlan.Gyakorlatilag egy szürke kocka.Ez ilyenkor ősszel,kora reggel és este fordul elő.A nap alacsonyabban jár és a hátsó ablakon bele tud sütni.Ami nagyon tetszik.Ha beindítom az autót a hangerő mindíg az előre beállított értéken van,nem azon amin hagytam.Összességében elégedett vagyok vele.Szerintem azt a 30 k-t érte.
2
480
Fórum
Friss topicok
- Üzemanyagtöltő-állomások
- Giulia
- A Stellantis menedzsmen...
- Belül is érezzük jól ma...
- Virtuális Romeo
- 156
- Coffee - Minden ami kávé
- Csevegés (Á la Alfa Rom...
- Adok-veszek
- Retrovízió - A '70-es, ...