Blog
Elkezdtem színre fújni a felniket. 2 doboz sprayvel terveztem, de kevés lett. Mivel a hátsó felét is megfújom és a 8 col miatt elég sok kell rá, ezért 1 felni 1 dobozzal igényel.
A két képen ugyanaz a felni van, csak más a megvilágítás.
A motor bejáratását a kézikönyv (121.oldal) szerint végeztem, igyekeztem erre odafigyelni, pláne, hogy hihető, logikus amit ír. Valóban 2500km megtétele után kezdtem terhelgetni az autót. Annak nem vagyok híve, hogy a végletekig óvatoskodjunk a bejáratós autóval, és meglepetésemre a kézikönyv is javasolja a teljes fordulatszám tartomány kihasználását.
Külföldi fórumokon is nagy téma ez, külön probléma, hogy kell e, és mikor kell időszakos olajcserét végezni. Szerintem a kézikönyv erre is választ ad, bár kicsit sután fogalmaz. A bejáratás az első 800km-en történik meg, DE az első olajcseréig tart.
Vagyis ha az első 800-on nagyjából betartottuk amit ír, akkor készen vagyunk. Viszont amíg le nem cseréltük az olajat, addig tartósan ne terheljük. Lehet kicsit kóstolgatni, nagyobbakat előzni vele, dinamikusan használgatni, sőt, szerintem kifejezetten nem előnyös nyugger módon bejáratni.
Aztán amikor az első olajcsere megtörtént, mehet a menet. Legyen az , 2500km, 5000km vagy 15e után. Sőt, értelmezésem szerint simán 800km-nél le lehet dobni a gyári töltetet és onnatól bejáratottnak tekinthető a motor.
Én igazodtam a több helyen is javasolt 5000km-hez. Ehhez közeledve elvittem Budaörsre, ahol elvégezték a cserét.
Amikor Giuliát vettem, tudtam, hogy minden évben lesz egy utam a szerviz miatt, Debrecenben nincs hova hordani. Ez akkor problémának tűnt, most inkább örülök neki. Köszönöm ezt az Alfás barátoknak, Levinek, aki már ott várt mire odaértem. Rászánta a napjából azt a két órát (vagy több volt?), hogy dumáljuk egyet, közben nézegessük az Alfákat.. miközben kint szakad az eső. És köszi Kazesnak, aki szintén arra kanyarodott, tudtunk kicsit találkozni, beszélgetni.
A szerviz is korrekt volt, jól tettem, hogy ide jöttem. Eleinte kicsit bizalmatlankodtam, aggódtam, de lényegében egy üvegkalitkában szervizelték az autót, láthattam mit csinálnak, mit töltenek bele. Megnyugtató volt, és a művelet ára is kifizethető.
A hibákat kijavítottam, majd megkapták csiszolás után a kitöltő alapozót. 2.5 dobozzal fújtam a 4 felnire.
Második Alfám, ő lett. :) 181 000 km-rel vettem, belseje csodaszép, megkímélt. Külső apróságok (lakksérülés) vannak, ezt majd orvosoljuk. A hazaúton nem csalódtam, dinamikus és élvezettel vezethető. Szeretni fogom, ebben biztos vagyok. Jövő héten megy szervízbe egy átvizsgálásra, vezérlés cserélve lesz, reméljük más komolyabb dolog nem merül fel.
Találkozunk az utakon!
Elkelt, bár árulva sem volt.
Már kétszer is kaptam vételi ajánlatot mástól, akkor nem szerettem volna eladni, elégedett voltam vele miután rendbe raktam az egészet. Tegnap egy barátom keresett meg vele, hogy megvenné. Elgondolkoztam, és engedtem a csábításnak egy éjszaka után. Drága feleségem Réku is támogatott a döntésben . Ma nála a kulcs, nálam pedig az utód! :)
Néhány kép búcsúzónak , utolsó pedig az utóddal :)
7hónapig birtokoltam és 15.000km-t tettem meg. Megjártam vele Romániát, Szlovéniát, OIaszországot , teljesen hibamentesen. :)
Sőre Ádám cartárstól sikerült szerezni egy memóriás, ülésfűtéses bézs belsőt!
Maga az ülés nagyon jó állapotban van viszont, van vele kis teendő, mivel proxy rendezést kér az autó (nem megy a fűtés funkció) illetve a vezető oldali ülésnél valami ki van a kopva a mechanikában és nem emel az ülés.
Az elkövetkezendő hetek feladata ennek orvoslása lesz.
Az autó kapott egy újabb izgalmas extrát!
Távirányítós cutout.
A dupla kipufogó Y-jára beépítettünk egy cutout rendszert, így egy távirányítóval szabályoztató az autó kipufogó rendszere. Nyitottan, hallani a turbót és sokkal mélyebb, izmosabb hangja van. Visszazárva pedig, teljesen csöndes, a meghagyott kipufogódobok miatt.
Ismét idő az olajcserére illetve a bal hátsó ablakemelő még 2021 januárjában beszart, ez most lett cserélve.
Ezúttal ezeket kapta:
Total Ineo 5w40
Starline légszűrő
Hengst olajszűrő
Magnet Marelli hátsó ablakemelő