Blog
Rendeltem egy jobb felső lengőkart. Így már van mindkét oldalra egy-egy tartalék. Terveim vannak velük, de még várok hozzá alkatrészt.


Az utasoldali frontlégzsák fedele kissé eláll. Rendeltem hozzá 2 db patentot. A cserével megvárom a melegebb időt, mert nem szeretnék semmit eltörni.

A kormány elkészült, a váltógombbal még van egy kis probléma. Mivel annyira le volt kopva hogy nem látszott rajta a váltó séma, ezért a mester nem tudta milyet tegyen rá. Sajnos egy 5 sebességes mellett döntött. Így nekem nem jó, ezt kicseréli egy séma nélkülire, mert olyan most nincs nála ahol a hátramenet jobb oldalon a 6. mellett van.
Rendes József csinálta a Rendes-kormánytól Kisbéren.


A múlt heti vezérlés cserekor kiderült, hogy ki van szakadva a felső motortartó bak.
Fiatalkatrészekről rendeltem gyári bakot.
A visszapillantók rezgése megszűnt a bak cseréjével
Km óra állása: 194859 km





A hétvégén nekiláttam felgönygölíteni, miért is állhat le az autó. Mivel volt egynem gyári átkötés a computer és a pillangószelep között, ezért kézenfekvőnek tűnt, hogy bármilyen további javítás vagy csere előtt, először a gyári állapotot kell visszaállítani. Óriási szerencsémre ebayen találtam egy azonos cikkszámú kábelkorbácsot, ami ráadaásul Budapesten a III. kerületben volt. Elhoztam. Megmértem az elvágott vezetékek ellenállását a computertől a motoron lévő csatlakozóig. Szerencsére mindegyik folytonos, nem volt benne szakadás. Úgyhogy visszaforrasztottam a vezetékeket, kicseréltem a kábelkorbácsot, és.......az autó beindult! Nagyon boldog voltam. Este még mentem egy kisebb próbakört, majd vasárnap egy nagyobb, 160 km-es kanyart. Minden szuper volt, egészen az utolsó 23 km-ig, ahol újra kezdte a leálást, nem indulást. A program szerint túl dús a keverék. Az egyik katalizátor utáni lambda szonda részterhelésnél eltrő értékeket mutat mint a másik. A motor hőmérséklete 87 és 97 fok között változik. Úgyhogy most következik a termosztát és jeladó csere, valamint a lambdaszondák csatlakozójának ellenőrzése. Egyszer csak a végére járok ennek.....




Jó hogy sikerült anno szereznem egy kimúlt motort lehet próbálkozni.
Kipróbáltam a marót és felraktam a szimeringet.
Ennyit még nem birkóztam szimeringgel hogy le tudjam szedni. Jól látható hogy komoly mennyiség maradt ott. Így nem fog lejönni.
A marás után maradhat némi fémsorja, hogy ne okozzon kárt szereztem kicsi, de annál erősebb mágnest és felragasztottam egy csavarhúzó végére. Mindent kiszed, csak bírjam levenni a szelepszárról.
Utána fültisztítóval és féktisztítóval zsírmentesítettem a felületet és már jöhet is a szimering.
Már csak azt kell eldönteni hogy az elring-et vagy a corteco-t rakjam fel...


A vásárlás utáni szervizelésnél kihagytam a váltó robot olajának cseréjét. Ma megtettem.
Teljesen nem tudom, hogyan lehet lecserélni benne az olajat, ezért csak a tartályban cseréltem, kb. 0.5L olaj. Bár a selespeednél is sokan csak tartályban cserélgetik, mert azt mondják szinte lehetetlen rendelsen lelégteleníteni megbontás után.
Hamarosan úgy is lesz újra olajok, meg a szűrők cseréje, akkor megint cserélni fogom, talán addigra jobban átöblítődik a rendszer.



0
430
Fórum
Friss topicok
- Oldtimer, youngtimer
- Alfa reklám
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- 4C
- Coffee - Minden ami kávé
- Forma-1
- Retrovízió - A '70-es, ...
- Giulia
- Junior
- Alfa történelem, híres ...
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV