Blog
Nekifogtam kiműteni az örvénylapátok, mert rengetegen mondták hogy ki kell szedni mielőll eltörik a tengelye és megeszi a motor. Elég nagy műtét volt de sikerült. HA már ott jártam kitakarítottam a szivósort is. Egy dióhéjas tisztitás jo lenne....na majd az is valamikor.
Kapott egy új szívosot tömítést is.
Nagyvonalakban: 1. levegő csövek leszed
2. magasnyomású kerekét rögziteni a vezérlés burkolat két csavarjával
3. magasnyomású pumpaq ki
4. kartergáz szűrő ki
5. szovosor le
6. lapátok kitörése
7. ledugózás M6 vagy M8-as csavarok
8. minden vissza szépen
Kb 5-6 órás munka.
Km:138000
Ár: EGR tisztító spary 40 ron
Tömítés szivosor 80 ron
Már nagy válla volt a féktárcsának ugyhogy csereérett lett.
TRW tárcsák
Premiere fékbetéteket kapott.
Ar: kb 250RON mindenestől (elfelejtettem leirni)
Km: 137826
04/08/2021
Folyt az olaj az osztóműből. Naívan elvittem egy osztóművekkel foglalkozó szervizbe, de ott azt mondták, hogy Alfa... ááá, olyat mi nem csinálunk. Legalább korrektek voltak, mert megmondták, hogy nem foglalkoznak vele. Elvittem a következő helyre, ahol azt mondták, hogy ne aggódjak 2 nap alatt meg van. Aha... már ez gyanús volt. Egy hétig volt náluk az autó, felemelték, nézegették, és aztán felhívtak azzal, hogy nem lehet hozzá alkatrészt találni. Kérdeztem mihez? Hát az osztóműhöz. Szétszedtétek? Nem, mert feleslegesen nem szedjük szét. Akkor milyen alkatrészt nem találtatok hozzá, ha azt sem tudjátok mi a szar benne?... Inkább elhoztam. Elkeseredettségemben felhívtam a szerelő haveromat, hogy ő mit mond rá. Azt mondta vigyem el hozzá, szétszedi és megpróbál hozzá alkatrészt szerezni. Elvittem, szétszedte, beszerezte hozzá az alkatrészeket, összerakta és kész. Nagy vonalakban ennyi. Persze nem volt ennyire egyszerű. Ahhoz, hogy az osztóművet le lehessen venni ki kell venni a motort váltóstól, mert az osztómű levételkor mindig beleütközik valamibe, szóval csak egyben jön ki a motorral. Nagyon sok minden ki lett még cserélve, ha már egyszer ennyire szét lett szedve, pl. motorolaj, kuplung szett stb., de íme a felsorolás:
Osztómű:
- szimering: 2135,- (Corteco)
- féltengely szimering: 1431,- (Corteco)
- diffi "O" tömítő gyűrű: 1000,-
- diffi csapágy: 5000,-
- réz alátét: 946,-
- 2 db osztómű tartó szilent: 10000,-/db Itt gyártattam
- váltó + osztómű olaj: 16880,-/4L (Tutela Technyx 75W-85)
Váltó:
- kuplung szett: 117867,- (Sachs) (D=235mm)
- féltengely szimering: 1316,-
- alsó munkahenger: 10507,- (Samko)
- alsó munkahenger tartó konzol: 3000,- (bontó)
Egyéb:
- 2 db külső féltengely porvédő: 6050,-/db (SKF)
- üzemanyagszűrő: 14989,- (Mahle)
- levegőszűrő: 5242,- (Filtron)
- olajszűrő: 1810,- (Filtron)
- motor olaj: 13690,- / 5L (Motul 8100 X-cess)
- váltó oldali főtengely szimering: 16178,- (Victor Reinz)
- bal első felső lengőkar: 21188,-
- jobb, bal első gumifékcső: 7841,-/db (WV Caddy hátsó)
- 0,5L fékfolyadék: 3000,- (Bosch)
- 1L szervó olaj: 2348,-
- 3L fagyálló: 7489,-
- hátsó diffi olaj: 5122,-/ 2L (Tutela W 90 M-DA 80W-90)
- kartergáz cső: 1000,- (bontó)
- jobb oldali üa. tartály tartó konzol: 2000,- (bontó)
- csomagtartóba háló: 5000,-
- Munkadíj: 150000,-
Km óra állása: 247687km
Az első 30 km-es teszt után már meg is történt az első technikai hiba. Az olajteknő oldala kitört. A garázsba visszavontatva és leszedve kiderült a hiba oka. Az olajpumpa meghajtó fogaskerekének a rögzítőcsavarját nem menetrögzítőztem és kicsavarodott, majd kitörte az olajteknőt.
A Q2 sperrdifferenciál a B14es futóművel nagyon megváltoztatja az autó karakterét pozitív irányba. Kanyar vagy körforgalomhoz közeledve motorféknél nem nagyon vettem észre a hatását, de mikor a kanyar csúcspontjánál gázt adok sokkal jobban fordítja az autó elejét és elkezdi kihúzni a kanyarból. Sportos felhasználáshoz szerintem ez egy nagyon jó fejlesztés az autón. Megérte az árát.
Bekerült hátra is a B14. Minden keréknél a maximális legális ültetésre állítottam. Elvileg ebben a tartományban optimális a lengéscsillapító hatásfoka.
Egy rövid tesztkör után azt mondanám róla hogy apró úthibákon nem vészes, mert ekkor az alsó vékonyabb rugó egyenlíti ki az úthibákat. Nagyobb úthibáknál viszont kemény mindennapos használatra. Viszont kanyarodni nagyon jól lehet vele. Olyan célra amire én szeretném használni első benyomás alapján nagyon jó lesz. Az eibach rugó és bilstein pro-daemper lengéscsillapító után sokkal sportosabbnak hat vele az autó. A régi kombináció szerintem jobb a hétköznapi használós autókba, ez pedig jobb az élvezetes vezetésre.
A belseje nem volt rossz allapotban, de az elozo tulaj kutyat hordhatott a hatso ulesen, mert ott elegge koszos volt minden, illetve a vezetoules valla ossze volt harapdalva. (?!? igen , harapva :) )
Victor's Customs-ban lett javitva.
- Teljes belso takaritas, bortisztitas, apolas
- Kiragott / lyukadt borresz csereje vezetoulesen
- Borfestes, 2 elem
- Kormany ujraborozes
- stb.
(Vannak kepek telefonon valahol :) )
Vasarlas elott az Alfa Szamosiban nezettem at az autot, illetve maradt is naluk, csinaljak meg, amit szerintuk kell.
Atnezes, olaj + szurok csereje : 111.650Ft (ez kicsit huzos volt)
Vezerles csere (100e km) : ~150.000Ft
Egy helyen konnyezik az olaj, tomitest kellene cserelni, de azt beszeltuk, ameddig nem fogy belole az olaj, egy kuplungcsereig egyutt lehet elni ezzel.