Blog

>> Eseményliusz // Alfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2022-02-06

A vasárnapi szép idő és a száraz út hatására úgy éreztem ki kell ásni a garázsból az autót. Majd keréknyomás ellenőrzés, a három hónapnyi por lemosása és a szárítás Izsák felé. Ágasegyházán megfordultam, visszafelé már az olaj is meleg volt, repült. A gyári hangolású motor mint ebben, nem kimondottan pörgős, 3000-nél van a nyomatékcsúcs és 5500-nál a teljesítménycsúcs, a piros 6000-nél kezdődik, párszor elküldem oda, nem tudtam finomkodni vele. Szenzációs ahogy szúrtam a négyet, milllyen hangja van. Nem komoly dolog már az alig 120 lóerő, de ebben a járgányban valahogy van hatása. Itt sokkal több köze van az embernek az úttal meg a géppel, minden felerősödik. A másik kedvencem az ötből egy fickós gázfröccsel vissza négybe ahogy ráközelítek az előttem haladgatóra, az is páratlan. Örület.
Beiktattam még pár sodrós kanyart a helyi parkolóból kifelé.
Egy félreeső helyen megálltam karburátort hangolni és kipróbáltam egy új ötletet. A túl erős hengereken -ez esetben az egyes és négyes- szándékosan rontok a sima járás érdekében. Bejött, ezt kell itt csinálni. Ez ugyanis még a régi Weber DCOE, itt még nincs hengerenkénti alapjárati levegő by-pass. Még ezen el kell tűnődjek, de valószínűleg a hígítás felé érdemes menni, nem a dúsítás felé. Tavasszal a melegebb levegőhöz majd rendesen beállítom, de így is elég jó lett. Lehet előbb-utóbb ehhez is konyítok majd egy kicsit, fülre, mint az öregek. A négypólusú Bosch szépen dolgozik, egyelőre maradhat.
Kb.45km

 
>> Szervizgyml // Alfa Spider 2.0TS // 2022-02-08

A tavalyi szezonban vettem észre hogy a jobb oldali külső csukló néha ropogott kanyarban gázadáskor. Az idei szezon előtt ki szeretném majd cserélni.

 
>> Szervizgyml // Alfa 159 SW 2,2 JTS // 2022-02-08

Nemrég megette az eredetit az egyik mosó porszívója. Rendeltem helyette egy újat

 
>> Tuning és extragyml // Alfa 156 SportWagon // 2022-02-07

Rendeltem egy jobb felső lengőkart. Így már van mindkét oldalra egy-egy tartalék. Terveim vannak velük, de még várok hozzá alkatrészt.

 
>> Szervizgyml // Alfa 156 SportWagon // 2022-02-07

Az utasoldali frontlégzsák fedele kissé eláll. Rendeltem hozzá 2 db patentot. A cserével megvárom a melegebb időt, mert nem szeretnék semmit eltörni.

 
>> Szervizgyml // Alfa 156 SportWagon // 2022-02-07

Az eredeti sem törött, csak egy picit kopott.

 
>> Tuning és extragyml // Alfa 156 SportWagon // 2022-02-05

A kormány elkészült, a váltógombbal még van egy kis probléma. Mivel annyira le volt kopva hogy nem látszott rajta a váltó séma, ezért a mester nem tudta milyet tegyen rá. Sajnos egy 5 sebességes mellett döntött. Így nekem nem jó, ezt kicseréli egy séma nélkülire, mert olyan most nincs nála ahol a hátramenet jobb oldalon a 6. mellett van.
Rendes József csinálta a Rendes-kormánytól Kisbéren.

 

A múlt heti vezérlés cserekor kiderült, hogy ki van szakadva a felső motortartó bak.
Fiatalkatrészekről rendeltem gyári bakot.
A visszapillantók rezgése megszűnt a bak cseréjével
Km óra állása: 194859 km

 
>> Szervizcezso87 // Alfa 159 1,9 jtd 16V SW // 2021-09-15

Olajcsere+szűrők.
194.510 km

 
>> Szervizingegnere // Alfa Spider / GTV 2.0 JTS Medio // 2022-02-05

A hétvégén nekiláttam felgönygölíteni, miért is állhat le az autó. Mivel volt egynem gyári átkötés a computer és a pillangószelep között, ezért kézenfekvőnek tűnt, hogy bármilyen további javítás vagy csere előtt, először a gyári állapotot kell visszaállítani. Óriási szerencsémre ebayen találtam egy azonos cikkszámú kábelkorbácsot, ami ráadaásul Budapesten a III. kerületben volt. Elhoztam. Megmértem az elvágott vezetékek ellenállását a computertől a motoron lévő csatlakozóig. Szerencsére mindegyik folytonos, nem volt benne szakadás. Úgyhogy visszaforrasztottam a vezetékeket, kicseréltem a kábelkorbácsot, és.......az autó beindult! Nagyon boldog voltam. Este még mentem egy kisebb próbakört, majd vasárnap egy nagyobb, 160 km-es kanyart. Minden szuper volt, egészen az utolsó 23 km-ig, ahol újra kezdte a leálást, nem indulást. A program szerint túl dús a keverék. Az egyik katalizátor utáni lambda szonda részterhelésnél eltrő értékeket mutat mint a másik. A motor hőmérséklete 87 és 97 fok között változik. Úgyhogy most következik a termosztát és jeladó csere, valamint a lambdaszondák csatlakozójának ellenőrzése. Egyszer csak a végére járok ennek.....