Blog
2021. július 21-én volt 10 éve, hogy a tulajdonomba került.
Egy nagy felújítást követően kis használat és sok állás következett az életében. Lehet le fogják vizsgáztatni, hogy ismét forgalomba kerüljön.
Hosszas vajúdás után sajnos véget ért közös pályafutásunk, 2 autó helyett csak 1 marad a nagyobb, amiben elfér a család.
Remélem az új tulaj is annyira élvezni fogja mint én, és jobban ki tudja majd használni.
Nem tetszett a fekete ezüst kombó a szivocsonkon, trafó illetve szelepfedeleken. Elvittem őket a glassblasthoz (Csabihoz és Nándihoz) egy nedves gyongyszorasra. Az injektor hidakat bronz színűre fujtam a feliratokat pirosra, csavarokat cseréltem kromozottra és ment minden vissza a helyére. A végeredmény már inkább az én lelki világomat tükrözi...😃
Tartottam tőle, hogy Chili varázsa elmúlik, és a Giulia árnyékában már nem tűnik majd olyan izgalmas kis játékszernek.
Szerencsére nem ez történt.
A Giulia egy kifinomult gép, gyors, precíz, jó vezetni.
A Giulietta mégsem vált unalmassá mellette. A hangjai sokkal hagyományosabbak, nekem jobban tetszik. A motor hang, a kipufogó dörmögése, fordulaton az Alfás trombitálás. Persze tompítva vannak, de jó hangok. A kézi váltó a rövid fokozatokkal, az agresszív gázreakció olyan kis dög autót adnak ki, amivel nagyon könnyű ledobni a láncot. Bármilyen békés szándékkal indul az ember a sarki fűszereshez, vagy a templomba, egy ártatlan momentum és elszakad a cérna. Egy sárgára váltó lámpa ami még annyira nincs messze.. vagy egy üres sáv, az erdő felé senki nem megy.. akkor kerülünk. És vége, onnantól ha Herendi porcelánnal van tele a csomagtartó az sem számít. Jobb pedál, bal pedál, jobb pedál, bal és jobb és vissza fokozat és jobb, és bal és jobb és átnyúl a jobb, sarokkal jobb jobb, bal, visszakapcs, nagyonjobb, bal nagyon jobb :-)
Nem hothacth, nem versenyautó, csak egy szép kis Alfa, amivel szuper jót lehet autózni. Ügyes hozzá a futóműve, rugózik, kanyarodik, jó a súlyeloszlása, tapadása, és még az alap fékek is nagyon magabiztosan fogják meg. De leginkább van benne valami vidám lekesedés, ami élménnyé tesz minden métert.
Ma meglátogattuk a helyi vizsgaközpontot,az aktuális műszaki vizsga miatt.Az autó vette az akadályt,viszont a jobb első lengéscsillapítóm csereérett.Úton az új természetesen párban.
307000 km.
Nagyobb pedáleró kellett már a kuplung kinyomásához, így azt gondoltam cseréljük ki amit kell..legyen ismét jó :)
Kapott egy:
komplett kuplungszettet (Valeo),
főtengelyszimmeringet (Corteco)
gyári nyelestengelyszimmeringet (ami egyben a kinyomócsapágyat is vezeti.)
2l Tutela váltóolajat
2 felső lengőkart
2 első lengéscsillapító porvédőt
Ferrodo első fékbetétet
kézifékkötelet
kiegyenlítőtartály gyári új
(az elmúlt egy évben sikerült az autó jelenlegi értékét rákölteni :D )
Mivel a "kedvenc" műhelyem által kevesebb mint egy éve elvégzett váltó felújítas sajnos nem sok jót hozott (már két hónapja bugnak a nyelestengely csapagyak amit cseréltek úgy döntöttem hogy veszek egy tartalék váltót ha találok normális áron... Mint átvétel után kiderült sikerült szerezni egyet ami szintén sperres mint a kocsiban lévő... A fokivalaszton viszont a gumiharang szakadt volt illetve a műanyag perselyek még sosem lehettek cserélve... Ezeket orvosoltam minden szükséges helyet rézpásztáztam. A héten elvileg még homokszoroval felújítom a valtoharangot és házat is H újszerű legyen illetve a motortérben is lesznek változások amivel hamarosan jelentkezem...😉
2021. szeptember 14-én volt 10 éve, hogy átvettem a veszprémi Fiat-Alfa kereskedésben. Azóta nagyon sok Alfás találkozón, Magyarországon belül és azon kívül sok európai országban voltunk. Hollandiában még a Híd sem volt túl messze neki. :-)))
A 10 év után is csak ~65.000km-rel mutat csak többet az órája, mint az átvételkor.
Már mikor tavaly megrendeltem az autót, akkor megkeresett Halesz, hogy szívesen lefilmezné ezt a színt. Persze, miért ne.
Aztán hosszabb szünet után, mikor júliusban megérkezett az autó a kereskedésbe, fel is vett pár vágóképet róla. Úgy volt, hogy lesz velem is egy kis beszélgetés ebben, de nem tudtunk megfelelő időpontot találni.
Úgy alakult, hogy a nyár folyamán Halesznek sem volt ideje a nyersanyagból összerakni a videót, így addig húzódott a dolog, hogy végül találtunk megfelelő időpontot az interjúra is. Így, tehát, szeptember elejére elkészült a videó, majdnem az eredeti elképzelés szerint.
Backstage extra - A Montreal zöld Giulia Quadrifoglio