Blog
Jött egy érzés, hogy birtokoln ikell egy 159-et
Na itt indult el egy nagy kaland tele csalódással és anyagi kiadással.
Az utóbbi két évben köszönhetően az otthoni munkavégzésnek, és a három autónak most jött el az ideje a 10.000 szerviznek. Olajcsere+ szűrők, és az első betétek lettek cserélve, természetesen most is a Sió-mobil szervizében.
Óraállás: 196380 Km
A felpuklisodott AZ aksit sikerült garanciálisan kicserélni. Nagyobbat kapot, start-stoppos, just in case. Kis ráfizetéssel.
AZ Meisterteile Power SS4 84Ah
azmt-49-080-1028
nah.
az van, hogy hol hűtött, hol nem.
senki nem tudta az okát. klímások pingvineztek.
fórumokon csak hasonló hiba volt, de megoldás nem.
ekkor irány Németh Misi Dunakeszire. nem találtak semmit, de ajánlottak klímást ott keszin. ők először nyomáskapcsolóra gyanakodtak, de már felvázolták az igaz okot.
Nyomáskapcsoló csere után is szar. Mondták vigyem a Jado kft-hez. Itt már csak ők segíthetnek.
Autóvillamosságisok, egyből gép, kijött ami a klímásnál is felmerűlt. fagyszenzor.
Ducato szenzor került bele egy csatlakozóval (bosch). a giu-s bontoban sem volt. és bontottan is dupla annyi, mint ez a ducatos megoldás cakk-pakk.
most újra hűt.
Az "új" 4 dugattyús Brembo féknyergek a 166-os Alfán 28mm-es féktárcsákat fogadnak. Nekem a lyukosztás miatt a korábban már megvásárolt 32mm-es GTA féktárcskat kell használnom, ezért a nyergek két fele közé egy adaptert vettem. Mivel így a nyergek szélessége megváltozott, ezért a gyári hozzá tartozó fekbetét lefogatók túl rövidek. Rendeltem a Szakál Metálban ehhez a mérethez tartozó új darabokat.
A 2.5V6 motor gyárilag hőcserélős olajhűtővel van ellátva. Mivel ennek hatékonysága nem túl jó, ezért én egy olajhűtőt építek be.
A hőcserélő víz leágazása egy "T" idomon keresztül a termosztát és a fűtésbox közötti csőbe van építve. Ez biztosítja hogy csak akkor kezdje hűteni az olajat ha a motor már meleg. Ahogy a képen is látszik ennek az egyik oldala vastagabb (24mm) mint a másik (18mm). Nekem viszont erre a leágazásra nincs szükségem, ezért vettem az Obiban egy 22/18-as szűkítőt és a megfelelő hosszra lett kiegészítve egy 18 mm-es csőszakasszal, amit egy kollégám adott. Ez 115 mm-t jelent, ezzel teljesen ki van iktatva az eredeti hőcserélős megoldás.