Blog
A tegnapi nap az alfáé volt.Lecseréltem a vezérmű szíjat.Ina szett volt benne.Ment 73000 kilómétert.Nem mondanám,hogy már hej de gatya volt.Most is az került bele.Kapott fagyállót.Valamint cseréltem az olajat és az összes szűrôt.Olajbol most nem selénia lett.Kíváncsiságbol kipróbáltam a motult.Lehet placebó,de mintha nem lenne annyira kemény a járása alapjáraton
307000 km
Újragondultuk a szokásos Balaton körüli utat.
Két változás:
- nem a szokásos irányba, hanem az óramutatóval elentétesen jártuk körbe a tavat.
- megpihentünk Siófokon, így két napossá vált a program.
Keszthelyen kezdtük a kastéllyal, ahol sétáltunk egyet a parkban. A modellvasút kiállítás volt a cél, de inkább a sétálóutcát néztük meg, mert épp a nemzetközi verkli fesztivált tartották.
Az ebédet a kastélyt megkerülő út mellett lévő Kanyar Bárkonyha étteremben ettük meg. Régen ettem ilyen finom "rántotthús"-t krumplisalátával.
Innen irány Siófok. Valahol a déli partom ettünk egy fagyit.
Vasárnap kilenckor indultunk tovább.
Az északi csücsköt megkerülve elmentünk Veszprémbe kicsit boltot járni.
Utána vissza Balatonfüredre a Halászkertbe, ahol megebédeltünk.
Innentől már csak haza kellett gurulni.
Bő 350 km, nagyrészt nyitott tetővel, jó hétvége volt.
A színnel tudtam mit vállatam be. Könnyebb ügy, mint a fekete, de épp csak kicsivel. A 146 esetében sem volt könnyű tisztán tartani, de egy-egy mosás, áttörölgetés után az esztétikai élmény megérte a fáradozást. Ez olyan kis öncélú öröm, de felfogható műélvezetnek. A Giulia megrendelése előtt sosem láttam élőben a Visconti Verde színt, csak reméltem, hogy hasonlítani fog a 146 Verde Bottiglia színére. És szerencsére igen. Picit más árnyalat, de nagyon hasonló élmény ránézni. Úgyhogy újra örömmel vállalom a küzdelmet, mert az lesz vele.
A K2 gyors waxot ezen is kipróbáltam, és sokat javított itt is a mosás utáni nyers állapoton. Viszont minden apró törlésnyom megmarad, a mikroszálas kendő amilyen könnyen működik a piroson, annyira nem jó ezen a sötét fényezésen.
Attila erre is ajánlott eszközt, szintén K2 termék, egy szintetikus törlő. Ma elvittem lemosni, majd itthon direkt nem waxot, hanem sima üvegtisztítót használtam a foltok letörlésére. Ez gyorsan megvan, kb 5 perc áttörölni az autót. Ha nem süt a nap, akkor ennyi meg is teszi. Ha süt, akkor egy maszatos, foltos fényezés az eredmény.
Úgyhogy kimosott, nedves mikroszálas törlővel az egyik kezemben, a K2 törlővel a másikban, nekiálltam áttörölni az autót. A mikroszálas törlőt többször kiöblítettem közben. Ez így egy jó negyed óra munka, de tényleg eltűnik a maszatos kinézet. Ezt a fura maszatosságot nyilván az okozza, hogy a wax réteget kenem ide-oda, ez a gyors wax hátránya (?).
Az eredmény ha nem is tökéletes, de tényleg szép, öröm ránézni. És pont azt az esztétikai élményt adja, amit a zöld 146 adott.
Tudom, hogy még több fáradozással, még több munkával akár tökéletesre is tisztítható, de én megállok ezen a szinten, úgyis koszos lesz :-)
Megint bekattant🤣Tök véletlen esett elém,hogy már emberi áron lehet venni 7 colos mp5 fejegységeket.Ami viszont főleg megfogott,hogy ugyan 2 dinesek,de rettentő vékonyakat is találtam.Némi tanakodás után úgy dôntöttem,hogy beruházok egyre.A középkonzolt nem akartam szétbarmolni,így egy olyan megoldás született,ami egy óracsoport takaróval visszaállítható gyári állapotúra.A fejröl röviden.Androidos 2 giga ram 16 giga rom.4x 50 watt.Előtte nekem egy kenwood volt bent.Nem mondanám a bot fülemmel,hogy némi állítgatás után ez roszabbul szól.A navi része jól teszi a dolgát.A kihangosítóhoz kell a külső m8krofon.A benne lévő nem igazán használható.A vele kapott rögzítőfülek kb semmire se jók.Faragtam helyette másikat.A beépítő keret is egy nevetség,viszont alapnak jó volt.Ebböl faragtam egy elfogadhatót.Összességében nem bántam meg a beruházást.Szoftveresen még eztán finomítgatom.
A vezérlésbe és a hosszbordásba koppra belekerült a 60.000 így kapott megint gyári újat szetteket vízpumpával együtt. Illetve a generátor szabadonfutója elfáradt... a cseréjével nem akartam szórakozni, így komplett cseréltük a generátort újra...
Sok-sok gondolkodás után visszavásároltam a 145-ösöm. 15 év után újra az enyém a legelső Alfa Romeóm! Meglátjuk mi lesz vele.
Még a megvásárlás előtt csináltam róla egy videót is, ez a teljes sztori :)
Költségek:
Autó: 110.000 forint
Tréler: 35.000 forint
Éves olajcsere szervíz vezérlés cserével és bal felső lengőkar cserével (kopogott és nyiszogott már kicsit).