Blog

>> EgyébWarbiRunner (Gyuri) // Alfa Giulia 2.0 Super // 2021-08-24

Nem tudom ki hogy van ezzel, a legtöbb ismerős új autó vásárlás után elmerül a funkciók tengerében. Hetekig boldoggá teszi őket a rengeteg kütyü, az érintőképernyőn elérhető beállítások.. és piszkálják, matatják unásig. Én eljutottam addig, hogy a ráfutás megelőző érzékenységét sikerült "Low"-ra tenni. Két hónap alatt kb. 7db ujjlenyomat került a matt képernyőre. Persze, kényelmes dolgokat tud, a telefontükrözést hasznosnak is tartom, de nem ez tesz boldoggá.

A második napon már alatta feküdtem és a karbon kardánt akartam látni. A harmadikon zsebkendőbe csomagolt mágnessel álltam neki, akartam tudni, hogy mi van alumíniumból. Később megint azon kaptam magam, hogy az autó alatt fetrengek, és a futóművét nézegetem. Mi hova van bekötve. A hátsó futóművön valami szenzor rozsdamentes hengeres fejű torx csavarral van feltéve? Ilyet se láttam még. Csupa szép, igényes megoldás. Mindenhol ipari "rend". És rengeteg alumínium. A motortér is csupa műszaki csemege. A futómű tornyok, a merevítések, a külön vizes intercooler, a hatalmas méretű turbó. Komolyan, mintha egy versenyautót nézegetnék.

A hátsó acél futóműkeret kicsit nem illett a képbe számomra. Aztán nem várt helyről, BMW-s drift őrültektől kaptam meg a választ. Az alu törik ha inzultálják, az f10-es 5-ösnek pont ez a baja. És hát kell egy kicsit nehezíteni a farán, aluból lehet már nem volna jó a tömegeloszlás. Ez az autó ennyire ki van találva. Minden részlete az autózásért van. És engem ez tud lenyűgözni. Álló helyben is, ha ránézek, a gyönyörű formán kívül látok egy műszaki tárgyat ami tele van különleges megoldásokkal, anyagokkal. Az autóipar néha váratlanul kiköhint egy-egy különleges autót. Ez egy olyan.

Vezetve érezni is lehet. A kicsit kavicsos úton alászedett kormánnyal óvatosan megfordulva érezni ahogy az autó könnyű eleje és a nem lassú tempóhoz beállított kormányzás geometria egyessével küzdenek a kavicsokkal. Pattog, elugrik, mintha szétfelé állnának a kerekek (és valóban úgy is van). És ez is egy jó érzés. Meg sem tudom fogalmazni miért, de érződik a lassú tempón elpattogós orrán, hogy csak egy gyors kanyarra vár. A gyors kanyarban pedig hogy még gyorsabbra.

200 ló? Kiváncsi voltam, hogy elég lesz e nekem. A 159 2.4 közel 230 lóerő volt, nem ment rosszul. Aztán jött a Giulietta a pici morcos motorjával és megmutatta, hogy ő is tudja szedni a lábát közel ugyanúgy. Nem is tudtam mire számítsak. Erre a rugalmasságra őszintén nem számítottam. A számokat felejtsük el. A kilókat, a lóerőket hagyjuk. Odalépek neki és ahogy nő a tempó, úgy lesz egyre lelkesebb a motor, és valahol 170 körül elkezdenek olyan autók is tisztelettel félreugrani amiket nem nagyon volt szokásom piszkálni. És ekkor sem az okoz örömöt, hogy milyen autót toltunk le. Dehogyis! Az, ahogy az egyre nagyobb tempón szinte keresi az ívet az autó. Egy enyhe kanyar, vagy akár egy sávváltás és az autós énem boldog.

A gyűjtemény tartalma:

Magassági pont 1080db - 1.479.219m
Hágó 836 db - 1.010.376m
Végpont 222 db - 411.484m
Vízválasztó 34 db - 34.006m
Érvénytelen (nem járható) 24 db - 56.978m
Földút miatt nem járható 21 db - 47.856m
Egyéb akadály 22 db - 52.202m
Gyalog elérhető 94 db - 218.870m
Autóval elérhető 944 db - 1.155.993m

Teljesítve:
Mennyiség % Magasság %
Megvolt 309 db - 616.845 m - 28,61% - 41,70%

Gyalog 75 db - 179.335 m - 6,94% - 12,12%

1 PHB-574 Spider 124db - 205.049 m - 11,48% - 13,86%
2 LHU-600 Spider 62 db - 113.086 m - 5,74% - 7,65%
3 NCZ-300 Giulietta 52 db - 71.431 m - 4,81% - 4,83%
4 LUX-640 Alfa 159 11 db - 13.557 m - 1,02% - 0,92%
5 RSB-559 Giulia 12 db - 25.103 m - 1,11% - 1,70%
6 Egyéb autó 6 db - 4.631 m - 0,56% - 0,31%
7 KMW-012 Alfa 156 SW 5 db - 4.652 m - 0,46% - 0,31%

 
>> SzervizSüni155 // Alfa 159 2.4 20V JTDM Q4 TI // 2021-08-24

Egy ideje letámasztottam Rönét, szinte már hétvégi autoként van tartva(furcsa ez az én számból hogy egy Diesel hétvégi autó) , mióta vettünk egy melós Ducatot. A minap pont kedvet kaptam hozzá hogy vásárolni vele menjek. Beültem de mintha nem lenne az igazi, minden, homály és lassú. Indítanám de csak éppen tekert kettőt. Szuper lemerült az aksi az 1 hónapos állásban. ( elfelejtettem lekötni a negatív sarut.) Ducato aksit beraktam és már ketyeg is! Gyorsan vissza cseréltem és már mentem is. Bevásároltam, majd a kocsihoz közelítve elég erős fagyálló szagott éreztem, tető felnyit kiegyenlítőtartály visszafolyó ágánál szivárog a fagyálló. Nagyszerű, rátőltöttem( nem sokat éppen minimum alatt volt a szint) , indulhatunk! Önindító nem teker, maradunk... Aksi csere, indít újra szól a klekk klekk klee ( vagy ahogy mások nevezik:" a lenyűgöző öthenger hang" biztos velem van a baj hogy én nem tudom így értékelni...)
Hazáértünk, hétvégén ugye nem sok autósbolt van nyitva. Bontottan kerestem tartályt... 9-10e forintért akartak adni számomra új bontosok . Végül arra jutottam várok 1-2napot. Jó lesz nekem a GYÁRI ÚJ 8900ft-ert... Nem vagyok egy fillérbaszó, de a Bmw óta 2x is körül nézek mi mennyi... És előnyömre válik... Nem értem miért kerül többe egy használt termék egy ugyan olyan minőségű új gyári terméknél... Nem rég jártam 2 Fiat bontónál a Ducato miatt , természetesen hétvégén folyt össze az olaj a hűtővízzel (kijukadt az olaj hűtő) 20000ft ért kaptam ajánlatott egy utángyártott bontott hűtőre. Hétfőn meg vásároltam az új hűtőt 11000ft-ért igaz kedvezménnyel. De a Kaufferbe 15000ft lett volna kedvezmény nélkül ugyanaz a termék ára... Egy másik bontóból rendeltem 4 db jó állapotú 4 évnél nem régebbi gumikat, majd mikor szállították ki kaptam 3 darab tizen x éves halálfejmintás gumit (kopás jelzőig futott szetrepedezett beton kemény) megkoszontem de megkertem hogy ezt a tulaj a saját autóján használja lehetőleg forgalomtól elzárt úton...
Így bár adtam egy újabb eséjt ennek a bontozásnak de rajottem ennek nincs értelme. Persze le írom biztos vannak normalis bontosok is, úgy ahogy az Alfanal az Érdi bontosok vagy pl az Érdi 155 bontó. De én már belefaradtam ismét egy időre a vitatkozásba meg a keresgetésbe. Így javarészt a fiat alfa szakuzletbe járok vagy a Kaufferbe.

Pár hónapja írtam már az 155 blogban hogy itt a helyi autók nincsenek műszakilag a toppon...
Mikor a Ducatot megvettem utána elvittem eredet illetve műszaki vizsgára. Ha ezt valaki elmesélné nem hinném el neki amit én ott láttam... Jött egy kis Vito frissen festett, frissen gittel, kirohadva. Következő egy trasporter: a menetszél hatasára libeg a padló lemez!!! A küszöb szetrohadva épp hogy begurult le is rohadt... 5percig köszörült mire egy másik kocsival bebikázták!!! A következő versenyző pedig egy F astra 3 hengerrel épphogy csak befulladt a parkolóba... De volt itt még sok látni való amit inkább nem részletezem... Komolyan mondom pofám nem lenne ilyen állapotú roncsokat vizsgára vinni... És még büszkén elő adják magukat hogy ki nem költött semmit az autójára... "Csak olajat cserélek de egy éve még azt sem kellett"

 
>> Egyébcarver // Alfa Giulia 2.0 Super 200 // 2021-08-23

Egy korábbi megjegyzésemre is megvan a válasz: van együttműködés a francia és a magyar hatóságok között.. Alig több mint egy hónap után megjött a levél, és a franciáknál nincs kecmec (szó szerint idézem):

A BÍRSÁGI ÉRTESÍTÉS

- Az Ön járművét ellenőrizték: 101 km/óra
- Engedélyezett sebesség legfelső határa: 90 km/óra
- A lemért sebesség: 95 km/óra

Csökkentett bírság: Ha Ön 46 napon belül 29/7/2021 -tó számított: 45€

Na ezért tartja be olyan szépen mindenki a sebességhatárokat...

 

Ő is távozott az élők sorából.

 
>> Szervizpmolnar // Alfa 156 SW 2.4 JTD 20 V Veloce // 2021-08-21

10W-40 olaj, olajszűrő csere, üzemanyagszűró és pollenszűrő csere
180 e. miles

 
>> Egyébfrusciante // Alfa 147 Gta Q2 // 2021-08-23

A használt dobbeteteknek semmi baja de odaigertem valakinek őket, így beraktam a gyári új párt ami volt tarcsiba. Lassan érkezik egy bontott váltó is aminek a felújítása után lesz egy újabb nagyszerviz ( valtocsere, tetokarpit csere, bekerülnek a lusso, direnza és egyéb cuccok majd megírom 😃)

 
>> SzervizLexy és Laci // Alfa 147 1.9jtdm // 2021-08-22

Első fékpofa, féktárcsa, fékcső csere megtörtént. Jobb hátsó kézifék bowden nem úgy működik ahogy kellene, szorul megette a féktárcsát. Ötlet van hogy mi lehet a baja.

 
>> SzervizBéci Ɨ|ѯ // Alfa 166 2.5 V6 24v // 2021-08-22

Ismét eltelt egy év, így elvittem a Sárkányt Német Misihez. Kapott friss olajat (Selenia Racing), szűrőket (Mann). Ezeken felül itt volt az ideje a kuplungcserének is (Valeo), illetve cserélni kellett két féltengely gumiharangot és egy szimeringet.

Misi egyébként nagyon megdicsérte az autót. :)

Km állás: 100000.

>> Tuning és extragyml // Alfa 156 SportWagon // 2021-08-22

Nem tudom számít-e bármit is, de csináltam egy plusz hővédőt a tűzfalra.