Blog

>> EseményManky956 // Alfa 147 1.9MJET 16V Q2 // 2021-08-15

El látogattam Lacházára , nagyon jó időt nem sikerült futni ,de átlépő alapján nagyon erős az autó, és második helyre elég is volt , még az a jó saját építés előzőtt csak meg.

Legjobb idő: 12.761mp 193km/h (utcai gumival)

Elég sokat szívtam a turbó beállításával , és sokszor volt sajnos túltöltése , mikor rá jöttem a hibára már késő volt, a turbó picit bele ért valamikor a házba , bár nem tudtam bele feszíteni mikor le vettem de nyoma volt, éltem a garanciával és vissza küldtem nekik, cső leömlővel is szívtunk , már 3dik autón volt ez nekem és összesen 4 turbó volt rajta , elfáradt , gondoltam amíg a turbó garizni van be szerzek egy TBI leömlőt és arra lesz fel rakva a turbó.

Sikerült fel rakni és hibátlan működésre bírni , már mentem vele , voltam másik versenyen is , egyelőre hibátlanul működik , kifujás mentes repedés mentes minden .

Egy barátom megkért vigyem egy kört , tetszett neki az autó , 4be el nyomtam neki felpörgött és a 4dik fokozat le fogazodott, padon jelenleg 680nm egy kerékre szerelhető kütyüvel utcán pedig 740nm mértünk szóval semmin nem kell csodálkozni, most kapott egy másik váltót és át raktuk a spert, most ismét hibátlanul üzemel a teknika .

Képeket mellékeltem mindenről.

km:209.600

 
>> EgyébPiritu - 1.000.000 // Alfa Giulia 2.0 Super // 2021-08-13

Ma két éve 2019.08.13-án került hozzám, azóta rójuk az utakat. Sajnos a Covid miatt nem sok helyen jártunk...
Az elmúlt két év mérlege:

- tankolások száma: 123 (ebből egy a vételkori teletank)
- km óra állás: 69.703 km
- életkor: 731 nap
- össz. menetidő: 1.016,49 óra (42,35 nap!)
- átlagsebesség: 69 km/ó
- tankolt üzemanyag: 5.234,47 liter, ebből 55,69 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 7,43 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 30,07 Ft/km
- átlagos napi futás: 95,35 km/nap
- mozgásban töltött idő: 5,79 %

 

A futómű két alsó TRW lengőkarral lett teljes, most szuper mindene. A részecske szűrő hőmérséklet jeladója viszont vacakol. Ritkán, de nem ad jelet, akkor bedobja a csodalámpást, és ott is marad. Kimérve jó. Never ending story?

 
>> SzervizCoyote // Alfa 146 1,9 JTD 105LE // 2021-08-13

Időszakos olajcsere.
Felhasznált anyagok:
- Levegőszűrő Filtron AP 091
-Olajszűrő Mann Filter W 714/4
-Pollenszűrő Champion CCF0202
-Olajleeresztő Csavar Mapco 95930
- Motorolaj Liqui Moly LM9511 5W40

Km: 292358

 
>> SzervizPBali // Alfa Giulietta 1.4 MAir Distinctive // 2021-08-13

A közelmúlt eseményei:
- tankajtó szolenoid csere megtörtént (minden ok végre, az árát elvileg korábban rögzítettem itt, ha mégsem, akkor a feledés homályába merül)
- olajbetöltő sapka a helyére került - ára ca. br. 4100 Ft (Köszi Roberto és a radaros "mókát" is; olaszos sztori ide: Alfa már csak olyan sapkát ad, amin a felirat kizárólag 5W-30 olaj használatára hívja fel a figyelmet...a legszebb, Multiairbe 5W-40 kell...tipikus :-) )
- motortakaró műanyag letört füle meghegesztve
- klímát is ellenőriztük, ha jól emlékszem 6,5 fokig lement, tökéletes

 
>> SzervizCoyote // Alfa 146 1,9 JTD 105LE // 2021-08-13

Olajcsere alkalmával vettem észre, hogy az 1-es injektornál folyik a gázolaj. Mivel csak tömítést nem lehet rendelni így vettem egy komplett csövet. 5 perc meló volt kicserélni.

 
>> SzervizV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 1.9 JTD // 2021-08-12

Faceliftes kárpitok TD-ből való kárpitokkal. Régi ragasztás már nem tartott ezért megtakarítva és újra ragasztva. Egyből fel is kerültek a helyükre ;-)

 
>> Egyébcarver // Alfa Giulia 2.0 Super 200 // 2021-08-23

A barátaink Burgundiában laknak, Auxerre-től nem messze. Az Auxerre és a Loire közötti utat nem bonyolították túl a franciák, tőlük szokatlan módon hosszú kilométereken át egyenesen megy az út, de az erdők és a dombok miatt ez alig tűnik fel. Az embert folyamatosan arra csábítja hogy a franciáknál főúton megengedett 80-km/h-s sebességet (jócskán) átlépje. Az első őzig, utána visszavesz az ember. A vadak és az emberek túl közeli kapcsolatba kerülését egyébként elég okosan próbálják megakadályozni, mi is átvehetnénk. Az utak mellett mindenhol hagynak egy szélesebb sávot amit rendszeresen nyírnak. Ez még nem lenne újdonság, de az útszéli fákat úgy ültetik, nyírják, hogy az ágaik 3-4 méter magasságig sűrű falszerű kerítést alkotnak, amin ha át is jutnak (mert átjutottak) akkor nem tudnak meglepetésszerűen és nagy sebességgel kirohanni a kocsi elé, van esélye az embernek észrevenni őket.

Az is nagyon érdekes ahogy arrafelé sok (tízezer) ember él. Magyarul tanyának mondanánk, de nem úgy kell elképzelni mint valami Isten háta mögötti viskót, hanem a vidéket pókhálóként behálózó egysávos utak mentén egymástól pár száz méterre de max 1 km-re fekvő "majorokat". Mi is egy ilyen házban laktunk, úgy éreztük kint lakunk távol a civilizációtól a természet lágy ölén, mégis az ember 10 perc alatt bent van a legközelebbi kisvárosban, vagy ugyanennyi idő alatt elgurul egy kerti partira vagy netán az egyik majorban, annak kertjében berendezett kiállításra.

Mondjuk ahogy a barátnőnk előttünk ment ezeken az egysávos utakon, beláthatatlan kanyarokban és szintén beláthatatlan jobbos kereszteződésekben az hajmeresztő volt, jó hogy amíg ott voltunk egész idő alatt csak egy autóval találkoztunk és az nem traktor volt...

Szóval a következő napokban innen indítottunk csillagtúrákat, volt hajókázás a Loire menti csatornákon, hétvégi piac baguette, sajt, francia kolbász, pácolt olivabogyó vásárlással, kávézás és sütizés, hosszú beszélgetések jófajta borokkal kísérve, random chateau (kastély) látogatás, amiből kis túlzással minden második dombon és faluban van egy :)

De jött az utazás utolsó szakasza, várt a tengerpart...

 
>> SzervizTrombozis // Alfa 159 2.4 JTDm // 2021-08-12

A történet július 23.-án kezdődött és sajnos még most sem ért véget. De lehet....úgy érzem már látom az alagút végét!

Autópályán sávváltásnál iszonyat hang és rázkódással indult az egész. Szépen legurultam az első lehajtón. A váltón is érezhető volt a rezgés. Először arra gondoltam. Utána jött a turbó, mint lehetséges hibaforrás. Iszonyat hangok a motortérből. Leállít és várakozás a vontatásra. Nem voltam messze az otthonunktól. 40-50 km kb.
Szerelőnek esküvő, szóval itt megindult a várakozás. Kocsi bevontatva a telekre, hogy közelebb legyen majd a műhelyhez.
Kipu tőcsavaroknál is elengedett egy ismételten. Ez elvileg javítva. Fütyülő hang el fog tűnni.
Szóval a játék elindult, mert első indítás után, csak a leállításnál jött elő a hiba egy pár másodpercig. Tök jó. Szeretjük. A troubleshooting alatt és után nem adta a hangot a b.zija. Jól elbújt a mocsadék. Szóval tekerés, keresés, generátor és klíma között. Generátor csapágy most volt cserélve. Klímát meg őszre terveztem, amikor elmegy a nagy pállás, kevesebb nyaralás és a kocsit le lehet tenni pár napra. Nem jött össze, mert a hiba oka ő lett. Tök jó, csak külön nem kapok hozzá semmit, esetleg legyártják 3 hét alatt. Szóval nem is kínlódok az egésszel, rendelek egy bontott sz.rt és a kettőből építünk egy másik sz.rt. :D Csak, hogy kerek legyen a történet. Azt hozzá kell tenni, hogy a forgatás alatt sem jött elő a hiba. Kis piszkálgatással mászott elő a lyukból és onnantól kezdve szerencsére szét is pergett az egész. Remélem ezzel a csörgő hang is el fog tűnni. Ha nem akkor megőrülök.

Update
Kész lett 16.-án. Örülök neki. 17.-én olajjal és gázzal feltöltve a rendszer. Van egy kis morgós hang. Nem tudom honnan jöhet, de szerintem ezt a témát el fogom engedni. :-) Most nem lesz időm ezzel foglalkozni.
Klímás csörgő hangot itt is hallani. A régi kompresszornak a háza is elrepedt, szóval így a bontott került be. Egyértelmű, nem? :D
Bontott kompresszor (60693332): 45000Ft (+2500Ft posta)
Munkadíj 40000Ft
Klíma "töltés" 18000Ft

Most már egy takarítás jön, mert gépszaga van mindenhol is.

>> SzervizDennisBeru // Alfa 146 1.6 TS SE // 2021-08-12

Immo hiba, nem érintkeztek a vezetékek rendesen. Agyhalál...