Blog
Egy ideje hidegen nehezen, később pedig már egyáltalán nem bírtam a váltót befeszegetni sebességbe. A diagnózis szerint a váltóolaj elvesztette a viszkozitását, emiatt van ez, úgyhogy kapott egy cserét. Elsőre megijedtem, mert másnap hidegen ugyanúgy nehéz volt sebességbe tenni, aztán mentem az autóval kb. 200 km-t és a következő hideg reggelen már teljesen jól működött. Úgyhogy csak át kellett járódnia a rendszernek.
Egy másik probléma is felütötte a fejét, miszerint eleinte csak néha néha, majd végleg nem volt hajlandó bekapcsolni a belső ventilátor, természetesen a legnagyobb melegek közepette. Ugye így klíma sincs... Első próbálkozásra cseréltünk egy ventit, motorral együtt, bontott-ra. Első blikkre jónak tűnt, majd másnap már ez se volt hajlandó működni. Ezután megindult a keresgélés a csatlakozóknál, és meg is lett a hiba, nem a motor közvetlen csatija, hanem amibe az vezet, egy nagy fehér csatlakozó-ba volt beleolvadva az olcsóbb fekete műanyag csati, és emiatt volt érintkezési probléma. Kapott kis farigcsálást, meg kontakt sprayt, és életre kelt. Úgy látszik nem mindenhol bírják a nagy melegeket a csatlakozók, pedig takargatom bőszen a műszerfalat, ha már csillaggarázs...
Km állás: 112.400
Egy kis visszatekintés: a tavalyi évben sem hajtottam túl sokat a kocsit, ezért csak kettő esemény érdemel említést. Rögtön az év második napján, -4,5 fokos reggelen sikerült letépnem a vezetőoldali kilincset. Egy-kis huzavona és némi félreértés után végül egy vatta új kilincs került fel (~40k), + egy későbbre megbeszélt olajcsere (20k). Minden ok, ezután tavasszal sikerült az első lökhárítót egy kicsit megnyomorgatni egy parkoló padkájával, műanyaghegesztés, Baján a Szegedi úton szerintem nagyon korrekt munkát végeztek, egyedül a balos indexet nem tették vissza rendesen (~40k), de ez rövidesen orvosolva lett.
Idén szakit váltottam, ugyanis az előzővel nem nagyon jutottunk egyről a kettőre, vagy ha igen, akkor is nagyon lassan mentek végbe nála a dolgok + az említett félreértések is ide vezettek.
A kocsi egyre nehézkesebben indult, hiába jeleztem a régi szakinak, nem történt ez irányba változás, valamint úgy nézett ki, hogy a következő időszakban többet kell majd használnom az autót.
Első körben új, komplett kipufogót, gyertyákat, ablakmosó motort kapott a vas, ezen kívül az indító motor is felújításon esett át. (171k)
A második körben az első lengőkarok, és a rádió (antenna) cseréje lett megejtve (57k)
A harmadik körben pedig az AC pumpa hibás része lett cserélve (25k). Hátra van még az ékszíj és a görgök esetleges cseréje, a tanksapka cseréje, mivel nem mindig zár le rendesen, valamint a lökhárítón a balos króm "díszléc (?)"-et elhagytam, tehát annak pótlása.
Váratlanul az ölembe hullott a szombat. Az autó jó, az időjárás is. Döntöttem, elmegyek, ki tudja mikor tehetem meg újra. Este gyorsan megtankoltam, beállítottam a keréknyomást, leellenőriztem a folyadékszinteket. Kint éjszakázott, hogy reggel ne kelljen a garázsozással húzni az időt. Villanyfénynél még egy gyors gyújtás ellenőrzés, tökéletes volt, nem ezért van a durrogás.
Még nem is pirkadt, mikor elindultam.
Reggel a balatoni szakasz kicsit nyirkos volt a köd miatt, de négyszer végigmentem rajta. Aggtelek-Perkupa-Ragály kört megtettem a szokott irányban, háromszor visszafelé.
Bükkbe úgy indultam, ha sokan lesznek visszafordulok, nem kellett.
Kecskemét előtt pont elkapott még egy zápor meg kis dugó volt a repülőnap miatt.
E napra esett a 29000. közös km.
Nagyot ment, lenyűgözött a futómű, csodálatos masina.
Kecskemét-Abony-Heves-Eger-Balaton-Borsodnádasd-Ózd-Serényháza-Aggtelek-Kánó-Ózd-Balaton-Felsőtárkány-Bükkszentkereszt-Eger-Heves-Abony-Kecskemét. 719km
Nem szerettem volna tovább halogatni. Így a biztos.
KM: 80.330
Megtörtént az olajcsere és klímatöltés.
Kilométeróra állás: 260850 km
A hosszbordásszíj nálam még nem volt cserélve, nem lehetett látni semmit a szíjon, de most a szervíz közbe cserélte a szerelőm.
Cserélve lett még a jobb belső féltengely gumiharang, mert kiszakadt