Blog

>> AutóápolásKócosw // Alfa 156 2.4 JTD SW Black shark // 2021-08-07

Vettem gépet, 3M pasztát ,szabin vagyok nekiálltam.Nem.profi munka de jobb mint volt.3 menetben 3 szemcsemérettel, plusz fenyesitő korong,plusz meg egy kézi paszta a végén.

>> SzervizSanyahp // Alfa MiTo 1.4 T 155le // 2021-08-06

Már régebben észrevettem hogy a termosztát alatt, a valtón rózsaszín foltok vannak. Tudtam, hogy hűtőfolyadék, de nem tudtam, hogy csak egy cső vagy maga a termosztát csöpög. Inkabb elvittem szervízbe. Termosztát csere megtörtént. Mint kiderült még a gyári volt benne(270ezer km van az autóban 😅).
Ha már ott volt kértem egy gyújtó gyertya cserét is, mert mióta megvan nem történt meg.

Cserélt dolgok:
-termosztát
-hűtőfolyadék
-4 gyergya

>> SzervizSanyahp // Alfa MiTo 1.4 T 155le // 2021-08-06

Egyik napról a másikra megadta magát a generátor. Még megpróbáltuk hátha csak az akksi, de sajnos nem az volt
Cserélt dolgok
-új generátor+szerelés 65e
-új akksi 19e

>> SzervizTommaso 159 // Alfa 159 SW TI // 2021-08-06

Liqui Moly olaj, olajszűrő,levegőszűrő,pollenszűrő

Kezdetnek felmentünk a Costaccia 2.360 méter magas hegyére a felvonóval, ez maradt el tegnap az eső miatt. Most viszonylag szép idő volt, csodálatos kilátással.
Kicsit kocsikáztunk. Livignonak van egy bejárata Svájc felől is a Livigno hágón keresztül, ami 2.315 méter magas. Ezt vettük célba. A hágót jelző tábla a határ túlsó oldalán van és a határállomáson nem láttunk senkit átmentünk Svájcba. Ha már ott voltunk elgurultunk a 2.330 méter magas Bermina hágóra. Nálunk elképzelhetetlen minőségű út és csodaszép táj. Megérte átmenni.
Visszafelé újra megmásztuk a Livigno hágót, a határon volt egy emberke, de a forgalom a legkevésbé sem érdekelte, ki se nézett a bódéból.
A szálloda jött némi fürdőzéssel, majd 2 óra körül kimentünk a városba valami könnyű ebédért. Hatalmas Livigno burger és sültkrumpli lett belőle és egy nagy séta a városban.
A nap zárásaként újra elgurultunk a piknik helyre hogy élvezzük a napsütést és a tájat.
7 éve jártunk erre akkor készült egy kép ahogy a padon pihenek, ezt a jelenetet játszottuk újra. Biztos ami biztos alapon az összes padra lepihentem hogy meglegyen az eredeti párja.
7 óra körül visszaértünk és a szálloda kényelmében telt el a nap hátra lévő része.

Ma 515 fénykép/videó készült.

Holnap indulunk tovább.

A mai program a három nagy hegy lett volna felvonóval, de az időjárás közbeszólt.
Először a 2.749m magas Carosello 3000 volt a célpont.
Csodás táj, tiszta idő, némi hó és 10 fok várt minket gyenge széllel. Minden meleg ruhánkra szükség volt. Itt is – mint általában nyáron a hegyekben – bevett szokás hogy a hegyről biciklivel mennek le. Szóval pár biciklist láttunk, de sima turistával – mint mi - nem nagyon találkoztunk. A kabinok át voltak építve hogy fel tudják vinni a biciklit.
A lesikló pálya felett a kabinból több helyen mormotákat és az üregeiket lehetett látni. A mozgó kabinok nem nagyon zavarták őket.
A következő a 2.402m magas Mortolina Seilbahn volt. A parkolás itt egy kicsit kalandosra sikerült, mert a kijelölt parkoló a mezőn volt. Az éjszakai eső az összes gödröt feltöltötte vízzel, természetesen a bejáratnál, kikerülhetetlenül voltak a legmélyebbek - úgyhogy átmentünk terepjáró üzemmódba.
Itt is csak pár biciklissel találkoztunk. A hegytetőn az étteremben nem volt senki a két pultoson kívül. Ittunk egy-egy üdítőt, nézelődtünk, közben elkezdett csöpögni az eső így lejöttünk.
A hol erősebben, hogy gyengébben csepegő eső miatt a harmadik felvonót már nem vállaltuk be, helyette elmentünk egy régi kedvenc helyünkre a tóhoz.
A város felőli végén van a Fopél piknik terület egy kis étteremmel. Délután háromra járt, így itt megebédeltünk, majd tovább mentünk a tó gát felőli végébe. A gátra nem mentünk fel, mert az már a svájci határ és nem volt kedvünk az esetleges Covid játékhoz. Emberek voltak a bódéban.
A napot egy fagyival zártuk a szálloda bárjában.
Ma 77 km-t mentünk és 414 fényképet/videót készítettünk.

>> Tuning és extraKócosw // Alfa 156 2.4 JTD SW Black shark // 2021-08-05

Hát downsizeing van nálam is.18 ról 17 re váltok, de ezeknek.a felniknek nem tudtam ellenállni 😊

>> Tuning és extraSTibi // Alfa 159 1.9 JTDm 8V // 2021-08-02

Még májusba vettem kart, meg burkolatot. Most szántam rá magam a bekötésre.
(Kormány meg ment Rendes úrhoz, kb 2 hónap és jelentkezem a fejleményekkel.) Mizooo írása segített, de felvettem vele a kapcsolatot készségesen segített minden kérdésemre.

Nálam az anyós oldalig be volt húzva onnan kellett egy 5 eres kábel amit összekötöttem a csatin lévőkkel, zsugorcsővezve és forrasztva lett minden kötés, plusz bandázsolva.
Itt tolna megyébe nem volt egyszerű a MESben az engedélyeztetés, konkrétan a 7.ember tudta megcsinálni. Sikerült, és az autó hibakódmentes :)

>> SzervizBardo146 // Alfa 146 1.6 T.S. // 2021-08-05

Eltelt 1 év, állítólag oxidálódik az olaj és akkor is cserélni kell ha a gép alig megy. Nem mondanám egy környezetbarát tevékenységnek, de lecseréltem ismét az alig futott olajat. Hát nem volt fekete :). Ezúttal légszűrőt is cseréltem, de azt is csak azért mert ha már kitekertem a 4 csavart, akkor legyen értelme. A szereldmagad-os autószerelő srác nagyon oda volt az autóért, többször odajött és dicsérte az állapotát... :).

A bal hátsó kézifék bowden be van állva, az cserés lesz. Erre majd egy külön alkalmat szervezünk, és mind2 oldalit cserélem ha már belefogok.

>> SzervizV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 1.6 Twin Spark // 2021-08-05

Új Bosch lambda szonda és Vemo beszívott levegő hőmérséklet érzékelő a légtömegmérő előtt.
Az új dolgok hatása vagy ténylegesen erősebbnek érezni magasabb fordulaton mint előtte. Nem olcsó de nem bántam meg. :)) km : ~182.000 km