Blog
A vásárlás utáni szervizelésnél kihagytam a váltó robot olajának cseréjét. Ma megtettem.
Teljesen nem tudom, hogyan lehet lecserélni benne az olajat, ezért csak a tartályban cseréltem, kb. 0.5L olaj. Bár a selespeednél is sokan csak tartályban cserélgetik, mert azt mondják szinte lehetetlen rendelsen lelégteleníteni megbontás után.
Hamarosan úgy is lesz újra olajok, meg a szűrők cseréje, akkor megint cserélni fogom, talán addigra jobban átöblítődik a rendszer.



Sajnos elkaptam a Covidot, ami két hétre ágyhoz szegezett. Nagyon hiányoztak az autóim, ezért a hiányukat felesleges dolgok beszerzésével próbáltam elütni. Volt időm bőven megnézni, hogy milyen felni állna jól a Spidernek, de sajnos, bármenniyre is kommersz, folyton a Blackline felniknél kötöttem ki. Mindenütt azt olvastam, hogy nehéz ilyen felni szerezni és valóban, igaz, tényleg nehéz ilyen felnit szerezni. Na de nem azért mert nem elérhető. A keresés hetében csak itthon 3 garnitura felnit kínáltak eladásra, és az ebayen szintén volt pár szett eladó. De az eladókkal valahogy nem találtuk a közös hangot. Az egyik srác mintha nem is akarta volna eladni a kerekeit, a másikkal, bár megállapodtunk, mégis inkább eladta a haverjának, csak erről nem szólt. Sebaj, a karantén elmúltával úgy gondoltam jól esne egy laza út Szegedre, ahol ezt a szettet hirdették. Elmentem, kifizettem, elhoztam. Gyönyörű, karcmentes kerekek, friss fényezéssel. Másnap megérkeztek az új Pirelli P Zero Nero gumik is 225/45R 18 méretben. Felgumizást követően fel is kerültek az autóra. Nyomban el is vittem egy körre, és lőttem pár fotót. Szerintem bámulatos az eredmény. Az ültetéssel, ezzel gumimérettel pont megvan az a harmónia, amit szeretek.




Mivel az előző LED fényforrások CANBUS hibát okoztak, és folyamatosan hibát jelzett a computer, ezért ellenállásos rendszerre cseréltem őket. Ezek is LED-ek, de így már nem jeleznek hibát, és a fényük szintén 6500K.
Kivillant a motorhiba lámpa, de semmi különöset nem vettem észre a menetdinamikában.
Kiolvasva elsősorban megint lambdaszondára panaszkodik, de most a gyertyákat kivéve, nem lehet rá mondani, hogy az írt kettes szondával gond lenne. Ugyan nem őzbarnák, hanem inkább szürkék, mind egyformán.
A P1178 kód leirása alapján, viszont lesz mit vadászni...


A sima elektromos tükröket lecseréltem gombról behajtósakra. Cseréltem a 2 tükröt, a két első ajtóban lévő vezérlőt és a sofőr ajtóban lévő gombsort.
olaj ++ szűrők + ékszíj, feszítő, görgők
A múltkor rájöttem hogy a legjobb megoldás kapaszkodót vágni a szimeringnek a szelepvezetőre. Sok próbálkozás után elkészült a szerszám és ma megejtettük a próbát.
Kettő szerszám is készült, egy vasból és egy alumíniumból.
Az alut teszteltük.
A végükbe egy nagy csavar került hogy annál fogva tudjuk forgatni, de mint kiderült nincs rá szükség. Kézzel is lehet forgatni.
A közepében van egy 7,2-es furat, ide jön a szelepszár.
A külső átmérő 32-es, így egy réteg ruha szigetelőszalaggal tudom a hidrotőke helyét védeni a sérüléstől.
A homlokfelületen olyan távolságra van egy M3-as menet hogy a kis méretű lapkát fel lehessen fogni.
Két lapka van egymáson. Az alsó csak távtartóként működik, úgy van beforgatva hogy ne is érje el a szelepvezetőt. A vastagsága 2,5 mm, ennyire van a bevágás a szelepvezető tetejétől. (6 mm magas az a rész ahová a szimering jön.))
A felső karcolja a "kapaszkodót". Így egy éles peremmel találkozik majd a szimering.
A kés beállítása nem kis türelmet kíván, de meglett. (A széria bevetésre egy a szelepvezetőt szimuláló stift készül hogy azon be lehessen állítani a kést.)
Szóval a tesztmotoron végzett próba eredménye a képen. (Csak a körbe vivőt nézni a többi a gyári szimering leszedésekor keletkezett.)






Idén esedékes lett volna már a vezérlés csere az autón, szóval tervben volt.
Bő 2 ezer km-ert tettem bele januárban, az autót imádom, 4,8L átlagfogyasztást ír a computer.
Ezalatt a bő 2 ezer km alatt elkezdett szivárogni a fagyálló, párom megnézette, a vízpumpánál volt látható szivárgás, illetve egy vízcsőnél.
Continental vezérlés szett került bele.
Km óra állása: 194462 km
A felső motortartó bak ki van szakadva, vezérlés csere közbe kiderült.
Gyári lett rendelve, hamarosan ez is orvosolva lesz.
Így remélem megszűnik a visszapillantók rezonálása





3
534
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- 155
- AlfaCity 2025 - július ...
- Adok-veszek
- Alfa reklám
- Spider
- Alfa történelem, híres ...
- A Stellantis menedzsmen...
- Zenebutik
- Filmek
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV