Blog

>> SzervizDiesel // Alfa 155 155 2.0TS 8V // 2009-09-30

Nos a kicsike újra itthon, beindítani nem tudtam váltó hiányában így csak reménykedek benne, hogy mivel tényleg csak 500km-t mentek vele nemlett gond a motorral. Hétvégén kerül fel az új váltó, ma hoztam el holnapra lesznek meg az új szimeringek difibe ás a váltóba is (Corteco).

 
>> EseményDiesel // Alfa 155 155 2.0TS 8V // 2010-03-13

Nos, ez az autó régen is az enyém volt, de 2008ban eladtam. Egyre többször kaptam levelet az okmányirodából, hogy nemiratta át az új tulaj stb stb. Épp autót akartam venni gondoltam iwiwen megkeresem a srácot név alapján hátha meglesz. Meg is lett felhivtam, mondta, hogy ittas vezetésért elvették a jogsiját, elhagyta a forgalmit minden papírt átiratni se tudja és h mióta megvette 500km-t ment vele mivel váltóhibás lett, nem-e tudok rá vevőt, végülis megegyeztünk egy bizonyos árban, rá 1 hétre már tréleren ráncigáltuk le tárnokról szegedre. Sajnos elég siralmas állapotban volt ahhóz képest, ahogy eladtam, de tudtam, hogy a csúnya külső mögött ott van az az autó amit még én raktam össze annó rendesen az utolsó csavarig, szimeringek ujak voltak kuplungcsövek munkahengerek féltengelyek minden, így én tudtam, hogy végülis megéri így elis hoztam, késöbb telifényben gondolkodok, mivel a jelenlegi állapota siralmas sajnos:((((

 
>> SzervizPat // Alfa Spider / GTV GTV V6 2.0 tb // 2010-03-13

Km óra állás:154525km

Motorolaj feltöltöttsége: felső nívótól 20 mm-re

 
>> SzervizPat // Alfa Spider / GTV GTV V6 2.0 tb // 2010-03-13

Ellenőriztem a kerékcsavarokat, a 20 db-ból egy elforgott, nem lehetett lehúzni. A menet el volt rajta nyalva. Ezért pótlás helyett beruháztam kerékőrre.

 
>> SzervizDiesel // Alfa 145 1.4 Boxer Nero // 2010-03-13

Nos az autót múlthéten hazahoztam, kivettem a motort, egyedül 3órás művelet, Ferke-től jön elvileg jövőhéten az új főtengely, aztán gépmühely, új csapágysor szimeringek tömitések és mehet vissza a helyére, közben kicseréltem a müszerfalat facelift utánira, boxerben azért fura:)

 
>> SzervizTibooo // Alfa 156 Sportwagon 1.6 TS FaceLift // 2010-03-18

Ma ki lett cserélve a termosztát a kocsiban, melyhez Torjai Laci (127_sud) Cartárs nyújtott segítséget. Neki köszönhetem az új Vernet termosztát beszerzését, amit ez úton is köszönök neki!. Egyben rendeltem tőle egy kerékagy anyát is, mert a jobb oldali kicsit el van nyalva...
A cserék ma megtörténtek!
Termosztát: 8600
Kerékagy anya: 1000
Munkadíj: 3000
Km: 99270

 

Tegnap ErHard elhozta az alkatrészeket, lmm, olaj (Selenia 20K)+szűrő.
Ezúton is kösz! Meg a lambda-szondát is. Meg a komplett első futóművet is... :)

Ma kicseréltettem a légtömegmérőt, az olajat és az olajszűrőt.
Szerintem még sosem ment így az autó az elmúlt két év alatt. Van ereje, szépen húz. A szervízből hazafelé volt nagy öröm, amikor először megéreztem az erejét. Szerintem 40 ló biztos visszakerült.

Az olajleeresztő csavarból eltűnt a menet, majd kell bele vágni újat, vagy új karter kell.
Nem szűnt meg a fordulatszám ingadozása, úgyhogy alapjárati motor probléma lesz.

Egy ideje az ablaktörlő is rosszalkodik: a legelső fokozatban elindul és utána megáll. Amikor megakad és nagyobb szakaszra kapcsolom, akkor kattogó hangja van. Gondoltam megnézetem ezt is. Szétszedték, behívtak, hogy nézzem meg, mit csinál. Mit csinált? Semmit! 15 percig bűvöltem, hogy mikor fog megakadni. Ha már itt vagyunk, szétszerelve, akkor tisztíttassuk ki az ablaktörlő spriccelőjét (mi annak a neve?) is. A három sugár helyett a bal oldaliból csak két helyen jött a víz. A tisztítás után is így maradt (csere-kuka).

És, ha már szerviz, gondoltam megkérdezem, hogy beállítanák-e a motorháztetőmet. Ugyanis az ominózus március 18. óta kissé lóg, és ferde. Nos, az is úgy maradt, mert lehet, hogy megsértik a fényezést (nem mint ha nem lenne minden elemen valami hiba, hála a sok figyelmes honfitársnak) és akkor le kell fújni az egészet, az pedig hasraütve is nettó 40ezer.

Következő kör: gyertyacsere

km~177.200

>> Szerviz_ÁRPÁD_ // Alfa 147 1.6 Ts // 2010-03-12

Mai program: reggel 5:30kor útnak indultam a (nagyfaluba) ahová be lett jelentve az autó. Amikor megvettem az első futómű csúnyán kopogott. Ezért annak a javítása benne volt az árban. Így annak a rendbetételével nem nekem kellett foglalkozni :P
Ami lett cserélve elöl: alsó-felső lengőkar, stabpálca. Ezek mindkét oldalon.

 
>> Tuning és extraKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2010-03-12

Egyelőre ennyi. Hazahoztuk (0312) az autót Ignáctól. Hétvégén teszünk vele pár kört, aztán megy vissza, az apróságokat még befejezi rajta a X. Esztergomi Alfa Romeo Tali előtt. Nagyon lelkiismeretes, szép munkát végeztek, csak dícsérni lehet őket.

Összegzésül, ami elkészült: hátsó lökhárító toldat felhelyezése, hátsó lökhárítón lévő horpadás javítása, stb., fényezés. feliratok eltávolítása a csomagtér ajtóról és a két sárvédő elemről, ezek helyének javítása, apró horpadás és karcolások korrigálása a csomitetőn, fényezés. hátsó szárny két színre való fényezése, felrakása. hátsó lámpák alatti részek újrafényezése a feliratok leszedése után keletkezett hibák miatt, több rétegű teli polír az egész autón. küszöb spoileren lévő hibák minimális javítása. bal oldali ajtókon lévő lakk lepattogzás helyrehozása. első lökhárítóban lévő rács és a mögötte lévő ezüst színű tartó feketére fújása. matricák eltávolítása mindenhonnan.

És ami még elkészül ha visszaviszem: visszapillantó tükrök házának fényezése ezüst színre. küszöb spoiler további korrigálása. belső műanyag dísz küszöbök matt feketére fújása. további apró hibák javítása azokon a részeken, ahol nem lett újrafényezve és kell szükséges. pl. kőfelverődések, stb. csomagtér ajtó kárpit visszarakása, kétoldalú ragasztóval történő rögzítése a mélyláda áldásos hatása ellen:) első vonószemtakaró beszerzése és fényezése, hátsó 'diffúzor' lemez felrakása, stb.

[Költségeim eddig: fényező munkák 115 (hátsó toldat 40, szárny 35, csomagtérfedél 40 (a polír meg a stb 'ingyen' volt. de mi számít ingyennek ilyen árak mellett?:) lakatos munkák 7eFt, borravaló a fényezőnek 5eFt]

>> SzervizEdyboy // Alfa 155 1.7TS 8V // 2010-03-12

Megoldódott a kiszállásom a kocsiból :)
Kiderült,hogy elszakadt a bowden.
Ismét szét kellett szerelni az ajtót,kiszedni a zárat és túrtunk a házi bontónkban egy másik bowvdent :)
Műxik :)