Blog

>> Szervizpe-Ti // Alfa 156 SW 1,9 JTDm 16V Distinctive // 2009-12-04

Megint belekerült 10 ezer a gépbe ezért időszerűvé vált az olaj+szűrők cseréje! Maradtam a bevált felállásnál: Selénia WRD 5W-40, Sofima szűrők (olaj, levegő, gázolaj) plusz még a fékrendszerben is "vérátömlesztés" történt (Agip Dot4) mivel műszeres mérés szerint meghaladta az 1%-ot a víztartalma! Az EGR szelepet is szétkaptam de nem kellet volna mivel egy leheletnyi koromréteget leszámítva teljesen tiszta belülről úgy látszik a tavaszi nagytakarítás jót tett neki azért lekezeltem WD40-el biztos ami biztos alapon! Végül saját kezűleg nyomtattam+lamináltam egy olajcsere-kártyát is amit a motortérben helyeztem el.
Km óra állás: 122756.

>> SzervizCro166 // Alfa 166 2,4 JTD Progression // 2009-11-28

Sima olajcsereként indult, ám kiderült, hogy a J.E. külső féltengely gumiharangja elszállt, a benne levő zsír a felni belső felében, és annak környezetében talált magának új lakhelyet,ezért azonnali csere következett. (köszönet a barátaimnak a gyors segítségért!)
Felhasznált anyagok:
Selénia WR 5-40 5L (ezt nyertem a tombolán Esztergomban:) )
olaj szűrő, levegő szűrő, üzemanyag szűrő, pollen szűrő,
Gomet gumiharang

 
>> SzervizSzabeee // Alfa 146 1.4 Twin Spark 16V // 2009-11-28

Ma, azaz 2009. 11. 28-án, új motorral (régi szelepfedéllel) beindult.... vannak kezdeti nehézségek, főleg, hogy nem indul, ha nem adunk gázt, ugrál az alapjárat, lyukas a kipufogó, de minden ügyön rajta vagyunk, remélem eztán már minden jó lesz és nem fogja megmakacsolni magát :)

Az eddig használt motor kilehelte a lelkét (kipufogógázt) a 122 999ik kilométernél... mától csak alkatrészként szerepel, mostantól az új motor megtett 68 000 km-jéhez számolódnak a kilométerek, remélem még, 60 000 km probléma nélkül menni fog neki :)))

Frissítés:
Az autó nem 100-as, nemsokára vár rá egy diagnosztika, egy olyan helyen, ahol a szakik értik a dolgukat és meg is tudják csinálni, nem szeretném, ha itthon barmolnánk szét valamit, mivel akkor egy jó darabig megint nem lesz autó, addig nem igazán lesz használva a kocsi

 
>> SzervizKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2009-11-28

135.154 km-nél váltották (1128) a téli gumik a nyáriakat 12.150 km megtétele után egy sződligeti műhelyben, ahol az egyik felnin esett egy kis kár - lepattant egy helyen a tavasszal újrafényezett réteg, de csak itthon vettem észre :\ Aztán elvittük a szétszerelt nyári kerekeket a felsőgödi kézi mosóba, hogy megtisztulást nyerjenek, mielőtt elpakolom őket jövő tavaszig. A nyári gumikra ribipeti igényt tartott ezáltal már biztos, hogy jövőre új gumikkal szeljük majd az utakat. Hihetetlen a különbség a ballonos' téli és a peres' nyári között. Hirtelen lett rugózása a kocsinak és nem kapja ki a kezemből sem kormányt nyomvályús utakon a nagy kerék. Tiszta komfortos:) De persze mint akinek a fogát húzták, úgy vettem rá magam, hogy cseréljük téli acélra a nyári alut :S

[Költségeim: kerékcsere + gumi leszerelés az alu felniről 3000Ft, felni + gumimosás 500Ft]

>> Tuning és extraystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2009-11-28

Kicsit aggódtam, hogy az E-Bay-en megrendelt fejegység mikor ér ide. Ugyanis kaptam egy e-mailt a cégtől, akitől rendeltem, hogy feladták postán. Aztán kaptam még egy e-mailt, hogy sajnos a készletük kifogyott, így döntsem el, hogy mit szeretnék (pénzt visszakapni, várni, vagy egy komolyabb cuccot ugyan ebben az árban). Majd megint jött egy e-mail, hogy regisztrált a küldemény, így az interneten figyelhetem, hogy éppen merre tart... Kicsit össze voltam zavarodva, és átmenetileg a figyelő oldal sem működött. De aztán kaptam infókat a csomag hollétéről. Majd végül múlt hét pénteken jött egy levél is, mely a postától érkezett, hogy itt van a cuccom, csak vámolásra vár, kell nekik a számla.
Be is vittem, gyorsan kiszámolták, hogy mennyit kell fizetnem, és fél óra alatt eltudtam intézni mindent. Az adó és a vám összege mindössze 13900 Ft volt, ami még hozzájön az eredeti árhoz, így végül egészen pontosan 66477 Ft-omba került a fejegység. Szerintem nagyon baráti ár, és simán megérte. Most beszerelésre vár, de hamarosan ez is be fog következni... :-)

>> EgyébBoss 2.4 // Alfa 156 2.4 JTD // 2009-11-28

Az első felső lengőkarok már megint cserére szorulnak.Nem hiszem el!!
A bal felső idén nyáron, azaz kb 5 ezer km-el ez elött, a jobb felső, tavaly nyáron, kb 15 e km-el ez elött. Kicsit sűrűn, nem?A bal felső már akkor nyikorgott mikor berakták, pedig gyári minőségűt vettem bele.

 
>> EgyébTimi 145 // Alfa 145 1.6 16V // 2009-11-28

Kőfelverődés az első szélvédőn.

 
>> SzervizWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 1.9 JTD // 2009-11-27

Ma kész lett amit terveztem. Megjött Erhardtól a gyári LMM, 5 perc alatt beraktam a helyére és usgyi, próba! Ami kijött alkatrész, az biztos, hogy utángyártott, és teljesen más karakterisztikájú lehet, Azzal mintha lent jobban indulna, a Bosch viszont fent erősít be, már szinte benzines jelleggel. Úgy forog el 5000-ig, hogy csak figyeltem. Valami TéDéi Passzátot bevittem a málnásba vele, úgyhogy nagyon nem mehet rosszul. Holnap kap egy "bejáratást", legalábbis az a mendemonda, hogy be kell tanulnia a mérőegységnek. Ebben mondjuk nem hiszek, de nem lehetetlen...holnap betanul, az hétszentség. Két számot tanítok meg vele. 195 és 6.5 :-D
Egy biztos, ha gyári motorhoz készült remapot akarok (igen, akarok!), ahhoz gyári állapot kell, úgyhogy végülis tökmindegy, hogy a másik LMM mit tud és mennyire volt indokolt cserélni egyáltalán, felkerül a polcra tartalékosnak.
És igen, most kész minden amit terveztem. 1 éve ezen vagyok, hogy műszakilag az utolsó porcikájáig rendben legyen. Mert tuningolni csak 100%-os autót érdemes.

 
>> AutóápolásKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2009-11-27

Az időjárás nem kegyelmez. Nagyon koszos volt már az autó (1127) és a kerékcsere előtt bőven ráfért már egy mosdás. Így lett, hogy délután - még az eső előtt.. - elvittük fürdőzni egyet az alsógödi agip kúthoz. A képek mosdás után készültek a mosó mellett lévő parkolóban.

>> Szervizmotyo // Alfa 156 1,6 TS // 2009-11-27

Első alsó lengőkarok cserélve, Első felső lengőkarok, Futóműállítás, Első féktisztítás, és apróságok. Anyagköltség 142 000ft Munkadíj 56 000ft.
140635Km